Garantiefonds voor rekening minderjarige dochter
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Garantiefonds voor rekening minderjarige dochter
Als je een spaarrekening opent voor je minderjarig kind hebben de ouders volmacht tot 18 jaar. Maar hoe zit dat met het garantiestelsel? Telt het geld van de ouders dan mee bij dat van het kind bij geval de bank in de problemen raakt?
Re: Garantiefonds voor rekening minderjarige dochter
De garantie geldt voor:
een meerderjarige, minderjarige, onder voogdij of vertegenwoordigd door een derde privépersoon, ongeacht zijn adres of nationaliteit;
https://garantiefonds.belgium.be/nl/bes ... regelingen
een meerderjarige, minderjarige, onder voogdij of vertegenwoordigd door een derde privépersoon, ongeacht zijn adres of nationaliteit;
https://garantiefonds.belgium.be/nl/bes ... regelingen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zou me eerder afvragen is een sr de beste keuze.
Estate Guru believer.
Inderdaad. Een spaarrekening voor een minderjarig kind, ze moeten dringen de http://carldeboom.be/babyspaargids/ babyspaargids eens lezen

-
- Newbie
Ik denk dat je slechts gelimiteerde bedragen kunt storten op zo'n rekening. Dus niet ineens 50.000 of zo.
Uiteraard gaat het niet om supergrote bedragen, maar fondsen blijven niet ons ding. Er zijn enorm hoge kosten (bij Deutsche bank) en rendement is niet wat ze voor ogen houden (en dan gaat het niet over een korte termijn maar toch al sinds 2012). Uiteraard zijn spaarrekeningen een slechte belegging maar wat is het alternatief?
Aandelen: zeker interessant, maar als je niet 100 procent er op kan focussen blijf ik er af.
Wel erg bedankt om de uitleg: forum van spaargids grote meerwaarde.
Aandelen: zeker interessant, maar als je niet 100 procent er op kan focussen blijf ik er af.
Uw probleem is Deutsche bank.DCM78 schreef: ↑5 februari 2021, 23:23 Uiteraard gaat het niet om supergrote bedragen, maar fondsen blijven niet ons ding. Er zijn enorm hoge kosten (bij Deutsche bank) en rendement is niet wat ze voor ogen houden (en dan gaat het niet over een korte termijn maar toch al sinds 2012). Uiteraard zijn spaarrekeningen een slechte belegging maar wat is het alternatief?
Dus verruim uw horizon voor fondsen aankoop vanaf 100 € zonder kosten.
En dynamische fondsen is voor rendement noodzakelijk.
Al de rest van fondsen is aanmodderen.
Estate Guru believer.
Dan kies je de verkeerde fondsen. Als de bank je een rendement belooft gaat het om hun eigen fondsen. Die moet je zeker niet nemen. Kijk naar fondsen van onafhankelijke fondshuizen. Er zijn er genoeg die een redelijk tot goed rendement geven. Bij een bank als MeDirect heb je een ruime keuze en geen kosten.
Bedankt om de tip. Heb inderdaad de indruk dat Deutsche bank makkelijk langst alle kanten kosten aanrekent. Via Medirect ga ik zeker eens kijken.