Vraag uitleg over hypothecaire lening
TIP
Vraag uitleg over hypothecaire lening
Gegevens: totaal aankoop huis= 400.000€ ---- eigen middelen 300.000€
Via immotheker een berekening laten doen:
1 ste formule=
- lenen op 15 jaar variabel 1/1 ( +3/-3%) stelsel dit komt dan op 4.09%/jaar
2de formule =
- lenen op 15 jaar vast aan een 5.52%/jaar stelsel.
Welke lening is het voordeligste ? en zeker in het aller slechtste geval dat de intrestvoeten zouden stijgen? Bekijk dit alles op het einde van die 15jaar.
Dank voor de info
Via immotheker een berekening laten doen:
1 ste formule=
2de formule =
- lenen op 15 jaar vast aan een 5.52%/jaar stelsel.
Welke lening is het voordeligste ? en zeker in het aller slechtste geval dat de intrestvoeten zouden stijgen? Bekijk dit alles op het einde van die 15jaar.
Dank voor de info
Re: Vraag uitleg over hypothecaire lening
Ik zou er alleszinds geen 300000€ eigen middelen in steken, wat een rendement smijt je daarmee weg...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Moeilijk om zeggen. De intresten staan relatief laag, dus als je start aan 4.09%, zal het hoogstwaarschijnlijk na een jaar een hoger percentage zijn. Niemand weet echter of binnen 10j de rentes opnieuw laag zullen zijno f niet niet.
Met de 2de formule heb je zekerheid dat je 15j lang aan 5.52 zit.
Met de 1e formule kan je in het slechtste geval op 7.09% komen..
Met de 2de formule heb je zekerheid dat je 15j lang aan 5.52 zit.
Met de 1e formule kan je in het slechtste geval op 7.09% komen..
Wat bedoel je dat ik meer moet lenen en het geld moet beleggen?cardoman schreef: Ik zou er alleszinds geen 300000€ eigen middelen in steken, wat een rendement smijt je daarmee weg...
Let daar mee op. Dat is voor mensen die echt verstand hebben van beleggen, en niet voor mensen die op zoek zijn naar gemoedsrust. Als je van je eigen weet dat je niet meer zal slapen wanneer je 10000 euro verliest op de beurs, blijf er dan af.popken schreef:Wat bedoel je dat ik meer moet lenen en het geld moet beleggen?cardoman schreef: Ik zou er alleszinds geen 300000€ eigen middelen in steken, wat een rendement smijt je daarmee weg...
Uw quotiteit is goed van de lening (slechts 25%). Je zou veel betere tarieven moeten krijgen. Ga eens langs bij AXA of Landbouwkrediet (maar vraag ook onmiddellijk een offerte voor SSV, want dat maakt ook groot verschil uit.). Vraag ook naar de andere verplichtingen en kosten want voor een lening van 100.000 euro kunnen die relatief zwaar doorwegen t.o.v. een goede intrestvoet.
bvb bij OBK bank jaarlijks aanpasbaar = 3,25%, 15 jaar vast = 4,9%
dat lijkt mij toch een archislecht tarief, kijk maar eens in de vergelijkingenpopken schreef: [1 ste formule=
https://www.spaargids.be/sparen/Hypothe ... iabel.html
Waarom zou je meer moeten lenen dan 100000 euro ?
Fiscaal gezien maak je winst op je lening(indien met 2) .
Ik heb vorige week lening aangevraagd bij argenta 3,6% 10/5/5 cap 5 quotiteit 60 %
Dit was het beste wat ik kon vinden .
De tarieven staan vermeld op hun site en gelden voorlopig nog steeds.
Opgepast want we zitten in een sijgende trend !
Buiten cardif hadden ze ook de goedkoopste ssv.
Reken eens verschillende formules uit in worst case met de simulator op de site van delta lloyd.
Men huisbank kon me maximum 4,1%geven 10/5/5
En wanneer ik het tarief van argenta voorlegde bij fortis dacht ik dat die dame me iets zou aandoen , idem bij dexia !!
Belangrijk om te weten is dat een woonlening een maatprodukt is .
Ik heb vorige week lening aangevraagd bij argenta 3,6% 10/5/5 cap 5 quotiteit 60 %
Reken eens verschillende formules uit in worst case met de simulator op de site van delta lloyd.
En wanneer ik het tarief van argenta voorlegde bij fortis dacht ik dat die dame me iets zou aandoen , idem bij dexia !!
Laatst gewijzigd door angusyoung op 15 juni 2009, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet noodzakelijk beleggen... Een lage lening en een hoger rendement via termijnrek of spaarverzekering zal je geen windeieren leggen.popken schreef:Wat bedoel je dat ik meer moet lenen en het geld moet beleggen?cardoman schreef: Ik zou er alleszinds geen 300000€ eigen middelen in steken, wat een rendement smijt je daarmee weg...
Als je niet goedkoper kan lenen dan 4.09 (jaarlijks herzienbaar) of 5.52 (vast 15j) leen dan zo weinig mogelijk (of zeker niet veel meer dan nodig).cardoman schreef:Niet noodzakelijk beleggen... Een lage lening en een hoger rendement via termijnrek of spaarverzekering zal je geen windeieren leggen.popken schreef:
Wat bedoel je dat ik meer moet lenen en het geld moet beleggen?
Zelf zou ik eerder voor de 15 j vast gaan.
Moesten de intrestvoeten sterk dalen kan je nog altijd herfinancieren.
Een herziening van rentevoet is gelinkt aan een referentie-intrestvoet (zie je contract).
Deze staan nu historisch laag voor jaarlijkse contracten: minder dan 1% als ik mij niet vergis.
Dit wil zeggen dat als deze tot een normaal niveau stijgen, bvb. 4% zoals begin 2008 wat niet uitzonderlijk is, jij opeens 7.09% gaat betalen ...
Moest deze intrest tot 0% zakken (wat zeer onwaarschijnlijk is) betaal jij nog steeds meer dan 3% ...
Je contract zegt wel -3% maar dit gaat er dan vanuit dat de referentieintrestvoet negatief gaat ...
Enfin, ik kan mij vergissen maar zo heb ik het toch begrepen. En moest het juist zijn kan men zich toch vragen stellen bij het advies van een bank om voor de jaarlijks herzienbare te gaan....
Laatst gewijzigd door ronnie op 5 augustus 2009, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, ik heb zo'n Argenta lening aan 3,60% afgesloten.angusyoung schreef: Waarom zou je meer moeten lenen dan 100000 euro ?
3,6% 10/5/5 cap 5 quotiteit 60%, vind het tarief nergens terug op de site van argenta?
Dat komt wellicht omdat die post dateert van 15 juni, de tarieven zullen intussen wel gestegen zijn denk ik.