Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nee, van zodra duidelijk wordt dat ons gezondheidssysteem niet meer overbelast zal worden, dat is een groot verschil met de gehele bevolking een tweede prik. Als alle risicopatiënten en de "ouderen" (50+ ?) ingeënt zijn dan zullen er nog mensen uit de niet-risicogroepen in de ziekenhuizen belanden maar die groep zal niet meer zorgen voor een overbelasting.
Als de producenten dan toch niet kunnen volgen, waarom dan niet de vaccinaties over een langere termijn uitsmeren?
3 man en ne paardekop
Wel beste vriend, bouw een schuilkelder en kruip er in voor de rest van uw leven. Dan heb je geen last meer van wat rondom u gebeurt en welk vaccin wie of waar wordt gebruikt. Uw pessimisme druipt er zo van af.geebee schreef: ↑23 februari 2021, 16:24 Wanneer duidelijk blijkt dat ons gezondheidssysteem niet meer overbelast kan worden lijkt me een mooi "punt" om af te bouwen. Men wil het ons nog niet zeggen maar 2021 zal ook een jaar worden om snel te vergeten, een volledige terugkeer naar "hoe het was" zal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Er zijn nog veel te veel onbeantwoorde vragen : hoe lang zullen vaccinaties werken, zullen er mutaties komen waartegen de vaccins niet werken, zijn gevaccineerden zelf nog (erg) besmettelijk als ze toch besmet geraken, hoe ver staan andere landen in het vaccineren, ...
Op het punt dat iedereen foert zegtPredah schreef: ↑23 februari 2021, 15:48 Ik begrijp de bezorgdheid, en neen van mij moet er nu niet versoepeld te worden.
Maar op welk punt dan wel?
- op het punt dat elke 85+ voor de 2de maal is ingeent?
- op het punt dat elke 65+ voor de 2de maal is ingeent? (Lijkt me de meest logische in functie van slachtoffers / economie)
- op het punt dat elke 45+ voor de 2de maal is ingeent? (Lijkt me de meest veilige, maar dan zitten we mi nog tot 31/8 in semi lockdown)
- op het punt dat Iedereen voor de 2de maal is ingeent?
Vrees dat het nog een groot probleem gaat worden om genoeg kandidaten te vinden die zich laten vaccineren. Eenmaal de cijfers laag blijven en er van alles terug mogelijk is, zal er niet veel noodzaak gevoeld worden om zicht te laten vaccineren, door de veel te trage uitrol gaan we de vaccinatie bereidheid verliezen.
Ik kan niet heel het artikel lezen, maar de inleiding zegt genoeg.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210223_95680580
Familie verbaast dat oma een Corona dode is...
https://www.gva.be/cnt/dmf20210223_95680580
Familie verbaast dat oma een Corona dode is...
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Vanaf het moment dat elke 65-plusser minstens 10 dagen voordien voor de eerste maal is ingeënt (het duurt een dag of 10 eer de besmettingscurves uit elkaar gaan bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden). Niet wachten op de tweede dosis die slechts een beperkt bijkomend effect heeft en eerder dient om langdurige immuniteit op te wekken.Predah schreef: ↑23 februari 2021, 15:48 Ik begrijp de bezorgdheid, en neen van mij moet er nu niet versoepeld te worden.
Maar op welk punt dan wel?
- op het punt dat elke 85+ voor de 2de maal is ingeent?
- op het punt dat elke 65+ voor de 2de maal is ingeent? (Lijkt me de meest logische in functie van slachtoffers / economie)
- op het punt dat elke 45+ voor de 2de maal is ingeent? (Lijkt me de meest veilige, maar dan zitten we mi nog tot 31/8 in semi lockdown)
- op het punt dat Iedereen voor de 2de maal is ingeent?
45 plus duurt te lang, te veel economische schade voor beperkte gezondheidswinst; enkel 85 plus dan heb je nog te veel potentieel ernstige infecties bij mensen tussen 65 en 85.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tegen als de laatste gedaan zijn dan zullen de eerste weer aan de beurt zijn. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Elke 65-plusser een eerste dosis zoals ik voorstel zal eerder tegen eind april-begin mei zijn.
Zeker als binnenkort het Astra-Zeneca vaccin gezien de goede reultaten ook voor 55 + goedgekeurd wordt.
Zeker als binnenkort het Astra-Zeneca vaccin gezien de goede reultaten ook voor 55 + goedgekeurd wordt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En wat dan met J&J? Opsturen naar Afrika?
Van op de redeactie:
Volledige vaccinatie
De eerste prik geeft al gedeeltelijke bescherming, maar voor volwaardige langdurige immuniteit is de tweede dosis nodig. "We denken bovendien dat de vaccins met twee dosissen beter zullen werken tegen de Britse en Zuid-Afrikaanse varianten", zei viroloog Steven Van Gucht in "Terzake" gisteren. "Als je met één dosis werkt, is er misschien ruimte voor een afwijkende variant om door die immuniteit te breken. Met twee dosissen is dat risico lager omdat je hogere antistoffen hebt en een bredere bescherming."
Van op de redeactie:
Volledige vaccinatie
De eerste prik geeft al gedeeltelijke bescherming, maar voor volwaardige langdurige immuniteit is de tweede dosis nodig. "We denken bovendien dat de vaccins met twee dosissen beter zullen werken tegen de Britse en Zuid-Afrikaanse varianten", zei viroloog Steven Van Gucht in "Terzake" gisteren. "Als je met één dosis werkt, is er misschien ruimte voor een afwijkende variant om door die immuniteit te breken. Met twee dosissen is dat risico lager omdat je hogere antistoffen hebt en een bredere bescherming."
Verwar pessimisme niet met realisme.E10ne schreef: ↑23 februari 2021, 17:52Wel beste vriend, bouw een schuilkelder en kruip er in voor de rest van uw leven. Dan heb je geen last meer van wat rondom u gebeurt en welk vaccin wie of waar wordt gebruikt. Uw pessimisme druipt er zo van af.geebee schreef: ↑23 februari 2021, 16:24 Wanneer duidelijk blijkt dat ons gezondheidssysteem niet meer overbelast kan worden lijkt me een mooi "punt" om af te bouwen. Men wil het ons nog niet zeggen maar 2021 zal ook een jaar worden om snel te vergeten, een volledige terugkeer naar "hoe het was" zal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Er zijn nog veel te veel onbeantwoorde vragen : hoe lang zullen vaccinaties werken, zullen er mutaties komen waartegen de vaccins niet werken, zijn gevaccineerden zelf nog (erg) besmettelijk als ze toch besmet geraken, hoe ver staan andere landen in het vaccineren, ...
Wat jij verder van me denkt interesseert me werkelijk geen b*l, jij bent net zoals alle anderen hier puur een nickname waarmee ik nodeloze en nutteloze discussies heb. Als je werkelijk zo'n interessant leven hebt wat zit je hier je tijd dan te verprutsen ?
Los daarvan, niet alleen het tempo van vaccineren maar ook de bereidwilligheid om zich te laten vaccineren zal bepalend zijn. Er zitten er hier te zagen dat er te weinig vaccins zijn maar als je kijkt hoeveel mensen maar opdagen op bepaalde plaatsen dan zullen we nog lang met mondmaskers en beperkingen opgescheept zitten. Realisme, niet pessimisme !
Denk niet dat de politiek en onze virologen zich nog kunnen schuil houden. Mits een wat pro actievere houding kon de ganse bevolking in België en de rest van Europa al grotendeels tegen juni worden gevaccinneerd. Dat de mensen hun voeten beginnen te vegen aan de maatregelen is volledig te begrijpen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
anonymous
Tsja, het verstand van de meeste mensen zit in hun kleine teen blijkbaar.
Geklaag en gezaag over de maatregelen en over hetgeen we allemaal moeten laten.
Het enige dat ik moet laten is op reis gaan voor de rest heb ik er geen last van maar blijkbaar ben ik een uitzondering.
Wat blijkbaar velen niet beseffen is dat we door ons voeten te vegen aan de maatregelen we in een jojo beweging terecht zijn gekomen (vandaag weer stijging van 18 procent volgens de app). Willen we dan telkens terecht komen in een maatregelen lossen en weer aantrekken cultuur in plaats van nog een aantal weken door te bijten? Is dat dan zoveel beter?
Ook die zever over dat vaccin weigeren. Diegene die het weigeren zijn de eersten die lopen te zagen over de maatregelen.
Geef mij dan vaccin maar liever vandaag dan morgen zodat die flauwekul gedaan is en ik niet telkens over mijn schouder moet kijken of er niemand in mijn nek staat te hijgen.
Geklaag en gezaag over de maatregelen en over hetgeen we allemaal moeten laten.
Het enige dat ik moet laten is op reis gaan voor de rest heb ik er geen last van maar blijkbaar ben ik een uitzondering.
Wat blijkbaar velen niet beseffen is dat we door ons voeten te vegen aan de maatregelen we in een jojo beweging terecht zijn gekomen (vandaag weer stijging van 18 procent volgens de app). Willen we dan telkens terecht komen in een maatregelen lossen en weer aantrekken cultuur in plaats van nog een aantal weken door te bijten? Is dat dan zoveel beter?
Ook die zever over dat vaccin weigeren. Diegene die het weigeren zijn de eersten die lopen te zagen over de maatregelen.
Geef mij dan vaccin maar liever vandaag dan morgen zodat die flauwekul gedaan is en ik niet telkens over mijn schouder moet kijken of er niemand in mijn nek staat te hijgen.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Absoluut te begrijpen. Heel deze soap was van in het begin een klucht in het kwadraat. Iedereen met een half werkend brein en lagere school cijferverstand had dat onmiddellijk door.GroupB schreef: ↑24 februari 2021, 07:08 Denk niet dat de politiek en onze virologen zich nog kunnen schuil houden. Mits een wat pro actievere houding kon de ganse bevolking in België en de rest van Europa al grotendeels tegen juni worden gevaccinneerd. Dat de mensen hun voeten beginnen te vegen aan de maatregelen is volledig te begrijpen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Dat er weinig (hadden dit waarschijnlijk niet verwacht) opdagen hebben onze heren aan zichzelf en voornamelijk de media te danken. Indien deze laatste niet zoveel heisa (terecht?/onterecht?) hadden gemaakt met een onderscheid te maken tussen de verschillende vaccins had geheel de bestaande discussie niet ontstaan.geebee schreef: ↑23 februari 2021, 22:59
Los daarvan, niet alleen het tempo van vaccineren maar ook de bereidwilligheid om zich te laten vaccineren zal bepalend zijn. Er zitten er hier te zagen dat er te weinig vaccins zijn maar als je kijkt hoeveel mensen maar opdagen op bepaalde plaatsen dan zullen we nog lang met mondmaskers en beperkingen opgescheept zitten. Realisme, niet pessimisme !
Verder; de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Ondertussen al wat ervaring in de UK en Israel, dus sommigen (misschien de meerderheid?) zal nog wel bijdraaien en zo niet gijzelen ze de meerderheid.
Als het zo is, is het zo.Spruitekop schreef: ↑23 februari 2021, 21:57 Tegen als de laatste gedaan zijn dan zullen de eerste weer aan de beurt zijn.![]()
De tetanusspuit wordt ook best om de 5j herhaald, en zo zijn er waarschijnlijk nog.
Al zal het vaccin waarschijnlijk met de jaren wel verbeteren.