Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.

• Citeer

Bericht door sintorama » 24 februari 2021, 16:28

Dixit schreef: ↑24 februari 2021, 14:59 Nu ben ik toch ook benieuwd wat 'het bedrijfsmodel van Decathlon' is.
Producten reverse engineeren, namaken en daarbij alle regels van basiskwaliteit, materiaaldesign, veiligheid en milieu overboord gooien. Vervolgens deze producten aanbieden naast het merkproduct waarvan de prijs kunstmatig is opgedreven. Vervolgens enorme volumes proberen te schuiven om nog winstgevend te kunnen zijn. Enkel focussen op verkoop. Desnoods jarenlang producten met verlies verkopen om concurrentie te vernietigen. Lage lonen, slechte arbeidsvoorwaarden. De race to the bottom.

woodpeckerbird
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer woodpeckerbird
Verstuur privébericht

Re: Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.

• Citeer

Bericht door woodpeckerbird » 24 februari 2021, 20:43

Ik denk dat het inderdaad klopt dat vlamen of vlaeminckjes (sorry, met zeer kleine v) de klantenservice kapot maken, maar dan vooral in gewone winkels. Ik heb zeer goeie ervaringen met de telefonische klantendienst van Decathlon.

Daarnaast ook al echt goeie producten gekocht:
-wandelschoenen niet kapot te krijgen, frans onbekend merk.
-icebraker met merino wool zeer goed, maar intussen wel uit het gamma gehaald (heb gezocht achter de laatste exemplaren en de voorraad opgekocht via de klantendienst, ze werden gratis van West-vlaanderen naar mijn winkel aan de andere kant van het land gestuurd).
-wandelsokken, nog nooit zo een goeie gehad.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 24 februari 2021, 21:36

sintorama schreef: ↑24 februari 2021, 16:28 Producten reverse engineeren, namaken en daarbij alle regels van basiskwaliteit, materiaaldesign, veiligheid en milieu overboord gooien. Vervolgens deze producten aanbieden naast het merkproduct waarvan de prijs kunstmatig is opgedreven. Vervolgens enorme volumes proberen te schuiven om nog winstgevend te kunnen zijn. Enkel focussen op verkoop. Desnoods jarenlang producten met verlies verkopen om concurrentie te vernietigen. Lage lonen, slechte arbeidsvoorwaarden. De race to the bottom.
Je zal wel geen ongelijk hebben maar denk je dat het bij die "premium"-merken dan zoveel beter gaat ? Die producten worden evenzo gemaakt in de sweatshops in de lage (heel lage)-loonlanden maar worden hier heel duur verkocht ... Decathlon is waarschijnlijk net hetzelfde maar de helft of veel meer goedkoper. Ik zie eerlijkgezegd geen verschil tussen een loopshirt van wat is het Kalenji en één van Nike/Adidas/Under Armour/Saysky/Lululemon en wat voor andere hippe toestanden er nog mogen wezen. Na x aantal keer dragen zijn ze even versleten en moet er plaats gemaakt worden voor het volgende hippe design.

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 24 februari 2021, 22:15

Dat klopt niet.
Loopshirts van bv Gore running zijn nagenoeg onverslijtbaar.
De kalenji toestanden zijn duidelijk minder duurzaam, houden minder goed hun model na pakweg 20 keer gewassen te zijn.
1 keer een loopshirt van gekocht, nooit meer.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 25 februari 2021, 08:51

geebee schreef: ↑24 februari 2021, 21:36 Je zal wel geen ongelijk hebben maar denk je dat het bij die "premium"-merken dan zoveel beter gaat ? Die producten worden evenzo gemaakt in de sweatshops in de lage (heel lage)-loonlanden maar worden hier heel duur verkocht ...
Dan moet je eens opzoeken wat bedrijven zoals Vaude doen op vlak van duurzaamheid, recyclage, milieu-inspanningen,...

De echte fout ligt natuurlijk niet bij Decathlon, maar bij onszelf: de consument. Als er vraag is naar goedkope brol, dan zullen de Decathlons van deze wereld dat leveren. Kwaliteit apprecieren we niet meer, het korte termijn denken primeert. Als het maar weinig kost, dan kunnen we meer (brol) kopen. Kwantiteit, niet kwaliteit.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 25 februari 2021, 10:01

Er is wel degelijk verschil in kwaliteit. De voetbaltruitjes van mijn zoon (Nike/FC Barcelona) zijn zonder zeveren al + 100 keer gedragen en gewassen. Die zijn nog steeds als nieuw.
Dat kun je niet zeggen van Decathlon truitjes.

woodpeckerbird
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer woodpeckerbird
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door woodpeckerbird » 25 februari 2021, 10:26

Hangt af van product tot product vind ik. Een fleece van decathlon is echt veel minder degelijk dan eentje van Häglofs, zoveel is zeker.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 25 februari 2021, 10:50

woodpeckerbird schreef: ↑25 februari 2021, 10:26 Hangt af van product tot product vind ik. Een fleece van decathlon is echt veel minder degelijk dan eentje van Häglofs, zoveel is zeker.
De fleece-truitjes van (o.a.) Decathlon zijn (naast een complete fashion-faux pas) gemaakt uit extreem polluerend materiaal. Ze hangen er dan een etiketje op dat ze van gerecycleerd materiaal gemaakt zijn, wat uiteraard ook waar is. Maar dat deze gerecycleerde materialen in de vorm van microplastics terug in de natuur en dus in ons lichaam terechtkomen daar staat men niet bij stil. Merken zoals Vaude maken hun fleece truien al jaren uit andere materialen.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 25 februari 2021, 17:02

geebee schreef: ↑24 februari 2021, 21:36 Je zal wel geen ongelijk hebben maar denk je dat het bij die "premium"-merken dan zoveel beter gaat ? Die producten worden evenzo gemaakt in de sweatshops in de lage (heel lage)-loonlanden maar worden hier heel duur verkocht ... Decathlon is waarschijnlijk net hetzelfde maar de helft of veel meer goedkoper. Ik zie eerlijkgezegd geen verschil tussen een loopshirt van wat is het Kalenji en één van Nike/Adidas/Under Armour/Saysky/Lululemon en wat voor andere hippe toestanden er nog mogen wezen. Na x aantal keer dragen zijn ze even versleten en moet er plaats gemaakt worden voor het volgende hippe design.
Je moet eens 100-120km gaan fietsen met een koersbroek van decathlon en de week daarna met één van gore. Je zult het verschil in kwaliteit dan wel voelen ;D.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 25 februari 2021, 17:16

NS2SN schreef: ↑25 februari 2021, 17:02 Je moet eens 100-120km gaan fietsen met een koersbroek van decathlon en de week daarna met één van gore. Je zult het verschil in kwaliteit dan wel voelen ;D.
Ik neem aan dat je achterwerk er dan ... goor uitziet ;) ;D ... die kon ik niet laten liggen.

Ik ben geen fietser dus dat materiaal kan ik niet beoordelen maar ik heb wel een aantal loopspullen van verschillende merken en ik ben bv. zeer tevreden over de windstopper die ik heb, de korte en lange loopbroeken van Decathlon. Een dikke wintertrui was na een paar keer gebruik inderdaad serieus gekrompen, T-shirts kan ik niet beoordelen daar heb ik er teveel van uit wedstrijden, die koop ik dus niet. Loopschoenen van Kalenji heb ik ooit één keer getest - omdat ik loopschoenen met de jaren alsmaar (schandalig) duurder en alsmaar minder duurzaam zie worden - gedurende een maand en heb ze dan teruggebracht wegens niet tevreden ... en zonder boe of ba heb ik mijn geld teruggekregen. Dat moet je eens proberen in een andere sportwinkel.
Laatst gewijzigd door geebee op 25 februari 2021, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 25 februari 2021, 17:21

Charlesvdw schreef: ↑24 februari 2021, 22:15 Dat klopt niet.
Loopshirts van bv Gore running zijn nagenoeg onverslijtbaar.
De kalenji toestanden zijn duidelijk minder duurzaam, houden minder goed hun model na pakweg 20 keer gewassen te zijn.
1 keer een loopshirt van gekocht, nooit meer.
Bon, dat er betere kwaliteit dan Decathlon zal bestaan dat zal ik zeker niet betwisten. Maar een loopshirtje is ook maar een loopshirtje ... kan dat ooit kapotgaan ;D ? Mannelijke lopers geven toch alleen maar geld uit aan uitstekende loopschoenen ;)

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 25 februari 2021, 17:27

Euh nee. ;)

Kousen en ondergoed moeten ook deftig zijn. Schoenen zijn wel de zwaarste kost. Snel 200 euro per jaar.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 25 februari 2021, 17:31

sintorama schreef: ↑24 februari 2021, 16:23
Ardennois schreef: ↑23 februari 2021, 13:42 ... en waarom is iemand die iets in Decathlon koopt volgens jou dan wel een idioot? We willen altijd bijleren.
Daarvoor kun je het verhaal bovenaan dit topic lezen. Decathlon = bagger. Een voorbeeld van goedkoop = duurkoop. Ik heb daar ooit eens een paar wandelschoenen voor mijn zoon gekocht. Never again. Tot en met de veters zijn ze niet bruikbaar. Hoe je dat klaarspeelt, daar moeten ze echt jaren op gestudeerd hebben.
Met een sportief gezin van 5 waar wij er jaarlijks toch om en bij de € 400 à € 600 materiaal/kledij kopen heb ik wel een redelijk idee over de kwaliteit ervan. Nu hangt het er wel vanaf wat je precies wil kopen, bv. hun "eerste prijs" producten kopen wij er haast nooit. Maar voor de rest (en zeker voor de kinderen die er na 1 jaar uitgegroeid zijn) houdt dat na x aantal wasbeurten toch allemaal goed stand. Dat er betere en duurdere merken/winkels bestaan is een certitude, maar qua prijs/kwaliteit scoren ze bij mij tot op heden wel goed.
Bv. bij de AS adventures vind ik niet dat ik beter af ben ... daar al meermaals t-shirts gekocht die na een paar maal wassen niet meer te dragen zijn ... nochtans een heel ander prijskaartje ...

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 25 februari 2021, 17:34

pukkie007 schreef: ↑25 februari 2021, 17:27 Euh nee. ;)

Kousen en ondergoed moeten ook deftig zijn. Schoenen zijn wel de zwaarste kost. Snel 200 euro per jaar.
ja compressiekousen van de Decathlon heb ik ook en die doen het na 8 jaar nog altijd goed :D .
Ondergoed? Ik kruip gewoon in mijn adam's pak in mijn loopbroekje (van de Decathlon) ;D . Bij lange duurlopen wel als voorzorgsmaatregel wat vaseline op te tepels en tussen de benen. Werkt perfect bij mij en nooit geen irritatie/schuren/wrijving meer.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 25 februari 2021, 17:48

Brrr, los in de broek ... :o Daar waag ik mij niet aan, zelfs niet voor 5 km.

Verder off-topic zullen we maar beter niet gaan.

Blij te lezen dat er zoveel lopers rondhangen op Spaargids. Top !

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy