KBC stop met uittreksels printen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC stop met uittreksels printen
In die tijd maakten ze dingen nog niet om goedkoop te zijn en wel om lang mee te gaan.
Mijn HP ENVY 5030 is gewoon een slecht toestel. Slecht gemaakt, dure inkt, slechte software. Boecht van den Aldi !
Als je ziet dat BMW bv. al redelijk wat slechte plastic gebruikt in onderdelen rond de motor, dan moet je toch niet meer denken dat ze dat doen om een beter product af te leveren.
Miele stofzuigers : vroeger onverwoestbaar.
Nu had ik er een die het goedkoopste model van Miele was. Na een paar jaren binnenin een breuk in een te dun stuk plastic waar het pedaal inhangt. Duidelijk te licht gemaakt, al dan niet gewild.
Met HP printers (bijna altijd dat merk gekocht) heb ik zoveel geluk niet.
Met een scheermachine van Philips dan weer wel. Daar zijn zelfs na veertien jaar de batterijen nog perfect oplaadbaar. Dat gaan ze nooit meer maken zo.
Dat is de trend tegenwoordig he..
Mijn HP ENVY 5030 is gewoon een slecht toestel. Slecht gemaakt, dure inkt, slechte software. Boecht van den Aldi !
Als je ziet dat BMW bv. al redelijk wat slechte plastic gebruikt in onderdelen rond de motor, dan moet je toch niet meer denken dat ze dat doen om een beter product af te leveren.
Miele stofzuigers : vroeger onverwoestbaar.
Nu had ik er een die het goedkoopste model van Miele was. Na een paar jaren binnenin een breuk in een te dun stuk plastic waar het pedaal inhangt. Duidelijk te licht gemaakt, al dan niet gewild.
Met HP printers (bijna altijd dat merk gekocht) heb ik zoveel geluk niet.
Met een scheermachine van Philips dan weer wel. Daar zijn zelfs na veertien jaar de batterijen nog perfect oplaadbaar. Dat gaan ze nooit meer maken zo.
Dat is de trend tegenwoordig he..
Is inderdaad de trend, " wegwerpmaatschappy " De kosten om iets te herstellen benaderen soms de prijs van een nieuw produkt. Op die manier blijven de fabrieken draaien, als alles levenlang zou meegaan, kunnen ze de fabrieken sluiten als de meeste mensen hun wasmachine - drogen etc. hebben gekocht...
Eigenlijk is dat goed, anders had iedereen degelijke uitrusting maar hadden we torenhoge werkloosheid en lag de economie plat.
Ik vind het altijd raar wanneer mensen zeggen dat ze iets doen of niet doen, vertrouwen of niet vertrouwen, "omdat psychologisch zus en zo". Wanneer je je ervaring op die manier kan beschrijven heb je al afstand genomen van de vanzelfsprekendheid ervan. Dan weet je eigenlijk al dat jijzelf of iemand anders je een bepaalde indruk probeert te geven via de presentatie van de dingen.DCM78 schreef: ↑4 maart 2021, 21:36 Hoewel fysieke kantoren een extra kost zijn, brengen ze toch de drempel naar beneden en uiteraard zijn ze visueel aanwezig in het straatbeeld, wat op zich wel reclame is. Dure reclame uiteraard. Maar psychologisch straalt het vertrouwen uit. Toen ik enkele maanden geleden bij Aion mijn rekening afsloot gebeurde dat via videochat. De app wou maar niet werken.. De "bankier" zat in een wit geschilderd zolderkamertje... Veel vertrouwen gaf het niet.
Wat bepaalt of je geld veilig is bij een bank? Hun bedrijfseconomische situatie, en de veiligheid van hun IT-systemen. Argenta bv. had drie jaar geleden zware IT-problemen waarbij sommige klanten zelfs hun loon niet op tijd uitbetaald kregen. Maar van Argenta wordt dat getolereerd, omdat ze die man of vrouw van hun kantoor vertrouwen, dus ze vertrouwen de bank ineens mee.
Aion heeft tot nu toe nog geen problemen van die orde gehad, maar de helpdesk-medewerker zit in een wit geschilderd zolderkamertje dus "veel vertrouwen gaf het niet", omdat dat blijkbaar niet is wat men van een "bankier" verwacht.
Je kan ook zeggen: iedereen buiten het bestuur en de IT-consultants van een bank zijn functioneel gesproken helpdesk-medewerkers, en helpdesk-medewerkers zijn uiteindelijk maar klerken die strikte procedures moeten volgen om in bepaalde situaties op een bepaald knopje op hun scherm te klikken. Aion doet zijn medewerkers zichzelf niet voorstellen alsof ze meer autonomie hebben dan ze in feite hebben, en dat is eerlijk naar de klant toe. Tenzij je een half miljoen aan beleggingen hebt gaat een directeur van een fysiek kantoor (een helpdeskmedewerker met plastron of juwelen) niets speciaal of niets sneller dan anders gedaan krijgen gewoon omdat je hem of haar al 30 jaar kent.
Het is dat wat ik zeg, ik had niet het gevoel dat het geld onveilig zat bij Aion (het was gewoon niet praktisch) maar als mensen dat zouden zien, zouden ze het nooit verwachten van een bankbediende... Het klopt niet met het beeld dat we van kinds af kregen van een bank... In Bevergem zei Freddy de Vadder het heel gevat: "Ze willen een mooie façade maar achteraan staat het vol met koterijen"...
Los daarvan is er natuurlijk de service. Kijk naar de verzekering. Goedkoper bij Corona -what's in a name tegenwoordig- dan de plaatselijke makelaar. Nee die makelaar kan niet veel meer maar je hebt een aanspreekpunt en je moet geen uren -bij wijze van spreken- proberen een helpdesk te bereiken. Er is ook zoiets als een meerwaarde. Ik ben er van overtuigd dat ondanks het IT systeem Argenta een meerwaarde biedt tov Aion. Niks van doen met die twee merken of banken, maar het concept ligt ver uit elkaar en daarvoor betaalt de klant. En ja als Argenta ooit failliet zou gaan, dan gaan die aanspreekpunten ook plots in rook opgaan.
Los daarvan is er natuurlijk de service. Kijk naar de verzekering. Goedkoper bij Corona -what's in a name tegenwoordig- dan de plaatselijke makelaar. Nee die makelaar kan niet veel meer maar je hebt een aanspreekpunt en je moet geen uren -bij wijze van spreken- proberen een helpdesk te bereiken. Er is ook zoiets als een meerwaarde. Ik ben er van overtuigd dat ondanks het IT systeem Argenta een meerwaarde biedt tov Aion. Niks van doen met die twee merken of banken, maar het concept ligt ver uit elkaar en daarvoor betaalt de klant. En ja als Argenta ooit failliet zou gaan, dan gaan die aanspreekpunten ook plots in rook opgaan.