Wat verdiend een takeaway.com fietskoerier?
Re: Wat verdiend een takeaway.com fietskoerier?
Hoeveel denk je dat iemand in de horeca brut per uur heeft.. ?? Of iemand aan de lopende band, of magazijn medewerker , of die in aldi /lidl - enzo werken..
Denk dat dit het belangrijkste is. Veel studenten doen het omdat ze vaak wel ergens een paar uur tussen lessen (of den toog) hebben om in te vullen, is er geen enkele verplichting (geen zin, dan start je de app gewoon niet), hebben ze typisch geen gezinsverplichtingen (eten om 22 uur, why not?) en bekommeren ze zich niet om het stukje van geen maaltijdcheques, pensioen,...miljonairtje schreef: ↑6 maart 2021, 12:27 ...
Maar als side hustle naast het studeren vroeger was het ideaal.![]()
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Ik zeg niet dat 11.77€ miserabel slecht is, Ludo. Maar ik benadrukte ook dat dit alleen gehaald werd als je goed doorfietste, Ludo. Anders haal je de €10 niet eens.
Op die momenten dat ik aan 't doortrappen ben, ben ik echt wel meer aan 't afzien dan iemand die een pintje tapt, naar een tafel brengt en een klapke doet. En ik klaag hier niet over want ik koos daar toen voor. Want nogmaals ik zag het als betaald sporten.
Maar het is in mijn ogen dus ook niet abnormaal dat je als rider meer zou verdienen dan achter de bar. (En ja, ik heb ook daar nog gestaan. Zowel bediening als tap. Verdiende toen €12/u) Maar in mijn ogen is de vergoeding op deze moment niet goed genoeg meer om op mijn fietstje te springen.
Gelukkig kijkt iedereen hier anders naar, of er werden geen maaltijden meer bezorgd.
Zou dit eigenlijk ook nooit fulltime doen. Praatte soms met mensen die shiften van 10u deden. Die deden het wel op een brommertje.
Nep statuten, vandaag geen probleem, maar wat als ze ouder worden, noppes, noppes maar niet als wc madam zeker.miljonairtje schreef: ↑6 maart 2021, 16:19
Zou dit eigenlijk ook nooit fulltime doen. Praatte soms met mensen die shiften van 10u deden. Die deden het wel op een brommertje.
Daar ligt het grote probleem, vandaag iets, morgen niets in de pocket.
Op naar de bedelmaatschappij ?
Nergens meer komen zonder aangeklampt te worden.
Estate Guru believer.
-
anonymous9
Toch straf om dit allemaal te lezen. Aan zee (Nieuwpoort) rond de 2005-2009's verdiende ik 6,5-7 EUR/uur als studentenjob achter den toog, dus na inflatie toepassen sindsdien etc zou dat nu het equivalent zijn van rond de 9, een heel stuk minder dan uw gequote 12 EUR (hoeveel jaar geleden was dat?). En het was te nemen of te laten, genoeg anderen om uw plaats in te nemen.miljonairtje schreef: ↑6 maart 2021, 16:19
Maar het is in mijn ogen dus ook niet abnormaal dat je als rider meer zou verdienen dan achter de bar. (En ja, ik heb ook daar nog gestaan. Zowel bediening als tap. Verdiende toen €12/u) Maar in mijn ogen is de vergoeding op deze moment niet goed genoeg meer om op mijn fietstje te springen.
Miljonairtje ... Poldermol ... : twee Spaargidsers die het nadien ver gebracht hebben !Poldermol schreef: ↑6 maart 2021, 18:35Toch straf om dit allemaal te lezen. Aan zee (Nieuwpoort) rond de 2005-2009's verdiende ik 6,5-7 EUR/uur als studentenjob achter den toog, dus na inflatie toepassen sindsdien etc zou dat nu het equivalent zijn van rond de 9, een heel stuk minder dan uw gequote 12 EUR (hoeveel jaar geleden was dat?). En het was te nemen of te laten, genoeg anderen om uw plaats in te nemen.miljonairtje schreef: ↑6 maart 2021, 16:19
![]()
En ik vergeet ex-kroegbaas Steve Stevaert dan nog.
En is Edison ook niet op de laagste trap begonnen ?
Wat is jullie geheim ?
Het grote 'geheim' is dat als je op je 20ste ( 18de ?) nog niet weet wat werken is, het zeer moeilijk gaat worden. Gelukkig zijn er nog mogelijkheden om zonder te werken geld te verdienen. 
Gij leest van die " flutboekjes " zeker
In mijn studententijd (2005) startte ik aan 6.5€/u als 17jarige. 7jaar later (2012) op mijn 24ste gestopt aan 10€/u.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
anonymous9
Bepamperd worden werkt niet, en de werkethiek moet je al op jonge leeftijd aangeleerd krijgen. That's it denk ik. Voorts was elke euro een euro. Op 21 juli werken van 9u 's ochtends tot 2u 's nachts? Geen probleem. 100-120 EUR op zo'n lange dag was een smak geld voor een jonge snaak.
Dacht eerder aan:
- influencer
- politieker
- als fils à papa een nepjobke in het bedrijf krijgen
- heel uw leven op de ziekenkas gaan. Allez, enkele dagen werken en dan terug 3 maanden thuis. Repeat.
- mensenhandelaar worden
Vul maar aan, want ik ken ze niet allemaal natuurlijk. Hoer zou ik er nu niet tussen zetten ...
- influencer
- politieker
- heel uw leven op de ziekenkas gaan. Allez, enkele dagen werken en dan terug 3 maanden thuis. Repeat.
- mensenhandelaar worden
Vul maar aan, want ik ken ze niet allemaal natuurlijk. Hoer zou ik er nu niet tussen zetten ...
Je bent wartaal aan het uitkramen... man man man,, arm vlaanderen..pukkie007 schreef: ↑7 maart 2021, 10:23 Dacht eerder aan:
- influencer
- politieker
- mensenhandelaar worden
Vul maar aan, want ik ken ze niet allemaal natuurlijk. Hoer zou ik er nu niet tussen zetten ...![]()
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Er is werken en werken, hè Ludo.
Bij manieren om zonder werken geld te 'verdienen' denken we altijd direct aan politici en ambtenaren. Maar politici moeten verkozen geraken. Dat op zich lijkt mij al meer dan een volle dagtaak, maar éénmaal je ergens een zitje hebt, zelfs een heel klein locaal zitje, zit je op rozen en kan het cumuleren beginnen. Er zijn natuurlijk ook al die politici waar geen mens voor gestemd heeft. Zoals die berkenhouten pinokkio die heel Antwerpen een (illegale) avondklok door de strot ramde, om maar eentje van de ontelbaren te noemen.
Ambtenaren moeten door selectieproeven geraken. Of zo wordt ons toch verteld, want we kennen allemaal wel iemand die zit waar hij zit omdat wie hij kent belangrijker is dan wat. Dikwijls is dat dan nog om met de pet op van te janken, je komt er tegen die amper kunnen schrijven, dit in 'administratieve taken'. (de persoonlijke anekdote 'veel zotter moet het niet worden' zal ik jullie besparen)
Allemaal betaalde 'jobs' met heel veel bevoegdheden en zonder verantwoordelijkheid, waar het totaal niks uitmaakt of je presteert, wat je presteert of helemaal niet presteert. Opdagen is ook geen vereiste (nu met dat 'verplichte' telewerken, zit dat volk helemaal op rozen), of lunchpauzes die van 10u30 tot 15u duren ook geen enkel probleem. (Opnieuw, zelf kunnen vaststellen, meermaals. Melding van gemaakt om te horen te krijgen dat dat mijn zaken niet zijn. Mijn zaken niet?! Terwijl mijn zweet jullie loon betaalt, stelletje parasieten!)
Wat zou de definitie van werken kunnen zijn? In mijn boek is dat een dienst leveren waar een ander vrijwillig voor wil betalen.
Werkethiek ga je nooit leren als je op een plek zit waar voor je gezorgd wordt, m.a.w. een plek waar de mentaliteit heerst dat een ander het moet oplossen. And we're doomed, die groep wordt steeds groter.
Hoge, onbetaalbare pensioenen voor de bevoorrechte kaste in dit niet-land = 'profiteurs' meer belasten, hun steentje laten bijdragen en de sterkste schouders de zwaarste lasten laten torsen.
Wegen, de slagaders van de economie en van vitaal belang om basisbenodigdheden op hun plaats te krijgen, liggen er erbarmelijk bij = mijn fout niet, naar boven of beneden afschuiven (of beter de aannemers, geen nestbevuiling), te weinig budget (euh? Vet loon en pensioen liggen er toch iedere maand, meer dan budget genoeg voor hetgeen jullie in de eerste plaats in het leven werden geroepen! M.a.w. loon naar werken, dit is eerst je job doen en dan betaald worden zoals iedereen, en niet zoals jullie eerst het budget uitgeven aan verloning en dan afkomen “we kunnen niet 'werken' want er is geen geld.)
Een fietskoerier riskeert zijn leven op die erbarmelijke wegen. Put of bult te laat gezien en het is ineens een vliegende koerier, met bijhorende crash-landing.
Een fietskoerier levert een dienst waar een ander vrijwillig voor betaalt. Wat krijgt hij daarvoor terug, zeker in het licht dat hij zijn leven riskeert omdat roverheid en ramptenarij hun taak verzuimen? Veel te weinig in loon naar werken. Veel te weinig naar sociale verzekering, waar we in dit niet-land zogezegd de beste van hebben. Waar we met een solidariteitsbeginsel zitten, m.a.w. iedereen hetzelfde verzekerd en wie meer heeft draagt wat meer bij voor wie wat minder heeft. Het ziet er eerder naar uit (en het stinkt heel hard) dat wie weinig heeft (en wie veel heeft ook) zwaar moet dokken om die alsmaar grotere kaste met zeer veel bevoegdheden en geen verantwoordelijkheden in hun riante parasieten-bestaan te voorzien.
Er is werken en werken. Ik heb ondertussen ook een non-job, rentenier zou je het kunnen noemen. Betekent dat op je lauweren rusten? In mijn geval niet. Ik weet hoe hard het kan keren in de beleggerswereld. Het enige dat ik kan doen om me daartegen in te dekken is het risico minimaliseren maar tegelijk toch een return verwezenlijken. Wat neerkomt op een kleine dagtaak met de verslagen van de beleggingen die ik heb en de jacht op nieuwe. En het nieuws een beetje inschatten, niet te vergeten. Bij blijven met de nieuwe truken die de geldmachine uit hun hoge hoed tovert om de waarde van het goed geld zoveel mogelijk te doen dalen en tegelijk dat voor zoveel mogelijk mensen verborgen proberen te houden.
Op een fiets zou ik mijn brood niet meer kunnen verdienen, met stenen stapelen ook niet meer. Zeer vreemd dat ik voor deze situatie decennialang de duurste verplichte verzekering op aarde had (en nog steeds heb, dokken zal je in belziek want je kan niet geen statuut hebben) en buitenproportioneel bijgedragen heb, maar nu deze situatie daar is ik daar volgens één van die vele parasieten geen recht op heb. Die parasiet staat ook boven de wet, want die parasiet hoeft zo'n beslissing ook niet meer omstandig te motiveren.
Is het al tijd om de guillotines van stal te halen? Mijn plaatje blijft weer hangen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
-
anonymous
Ik snap het niet Dean. Je zegt dat je renteniert. What the fuck doe je dan nog in het land dat je haat? Je kunt toch perfect uw beurszaken behartigen van op een strand in, ik zeg maar wat, Gran Canaria. Altijd mooi weer en het leven is er stukken goedkoper dan hier. Een collega'tje van me die niet kan rentenieren is het afgebold en woont nu in Panama, heeft daar een bed and breakfast uit de grond gestampt. Ze zit daar nu al een jaar of 7.
Dus, waarom zit je hier nog?
Dus, waarom zit je hier nog?