spaarrekening minderjarige
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
spaarrekening minderjarige
Hallo
Volgens de info die ik op deze site en anderen kan lezen is sparen wettelijk gezien een 'deugd' en zou het bijgevolg mogelijk moeten zijn om vanaf 16 jaar eigenhandig een spaarrrekening te openen zonder akkoord van de ouders/voogd.
Ik vind echter geen enkele bank die in de praktijk toelaat om een spaarrekening te openen als minderjarige. De meeste banken hanteren, online dan toch, een systeem waarbij enkel ouders in naam van hun kind een rekening kunnen openen, eventueel met derdenbeding.
Kent iemand misshien wel een bank die minderjarigen toelaat te sparen?
Volgens de info die ik op deze site en anderen kan lezen is sparen wettelijk gezien een 'deugd' en zou het bijgevolg mogelijk moeten zijn om vanaf 16 jaar eigenhandig een spaarrrekening te openen zonder akkoord van de ouders/voogd.
Ik vind echter geen enkele bank die in de praktijk toelaat om een spaarrekening te openen als minderjarige. De meeste banken hanteren, online dan toch, een systeem waarbij enkel ouders in naam van hun kind een rekening kunnen openen, eventueel met derdenbeding.
Kent iemand misshien wel een bank die minderjarigen toelaat te sparen?
Re: spaarrekening minderjarige
Een minderjarig kind mag volgens de wet op het sparen voor een minderjarige uit 1958, ongeacht de leeftijd, ook een spaarrekening openen en er geld op plaatsen. Dit wordt immers gezien als "zijnde in het belang van dat kind", zelfs al is het geen zestien.
Voordeel is dat bij overlijden van een van de ouders er geen successie op dat geld moet betaald worden.,
Als de spaarekening geopend wordt op naam van de ouders met derdenbeding moet er wel successie betaald worden..
Voordeel is dat bij overlijden van een van de ouders er geen successie op dat geld moet betaald worden.,
Als de spaarekening geopend wordt op naam van de ouders met derdenbeding moet er wel successie betaald worden..
Laatst gewijzigd door ludo op 11 maart 2021, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kent u toevallig een financiële instelling die in Belgie in de praktijk spaarrekeningen aanbiedt aan minderjarigen? Of is dit louter een mogelijkheid waar geen enkele bank op dit moment gebruik van maakt?
Op alle sites die ik reeds afzocht staat er steeds in de eerste puntjes van de voorwaarden dat de aanvrager meerderjarig moet zijn.
Op alle sites die ik reeds afzocht staat er steeds in de eerste puntjes van de voorwaarden dat de aanvrager meerderjarig moet zijn.
Willen sparen is een iets.
U bent minderjarig, hoe komt u aan geld, vermits u nog niet werkt.
En daar houden banken zich dan ver vanaf.
Dit ter voorkoming van witwas praktijken of geld ezels.
U bent minderjarig, hoe komt u aan geld, vermits u nog niet werkt.
En daar houden banken zich dan ver vanaf.
Dit ter voorkoming van witwas praktijken of geld ezels.
Estate Guru believer.
Is een zichtrekening ook goed? Zoals de ING Go to 18-Rekening: voor jongeren van 10 tot 17 jaar. De 0,11% interest op een spaarrekening, als die al bestaat voor jongeren, zal het verschil niet maken met een zichtrekening.