Interessant: Is sparen op 10 jaar de moeite waard?
TIP
Interessant: Is sparen op 10 jaar de moeite waard?
Is sparen op 10 jaar de moeite waard?
Nu de langetermijnrente in de lift zit pakken banken steeds vaker uit met spaarformules op lange termijn. De laatste in de rij zijn Rabobank en Dexia die aantrekkelijke tarieven bieden voor formules op 10 jaar. Maar hoe interessant is het eigenlijk om uw geld nu voor zo lange tijd vast te zetten?
Nu de langetermijnrente in de lift zit pakken banken steeds vaker uit met spaarformules op lange termijn. De laatste in de rij zijn Rabobank en Dexia die aantrekkelijke tarieven bieden voor formules op 10 jaar. Maar hoe interessant is het eigenlijk om uw geld nu voor zo lange tijd vast te zetten?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Interessant: Is sparen op 10 jaar de moeite waard?
Zoals ik eerder op dit forum al eens heb geschreven, opteer ik nooit voor termijnrekeningen langer dan vijf jaar.
Indien je nu zou intekenen voor 10 jaar, kan je onmogelijk inspelen op eventuele renteverhogingen in de toekomst. Het zou dus al echt de moeite moeten zijn eer je uw geld voor zo'n lange tijd zou vastzetten.
Indien je nu zou intekenen voor 10 jaar, kan je onmogelijk inspelen op eventuele renteverhogingen in de toekomst. Het zou dus al echt de moeite moeten zijn eer je uw geld voor zo'n lange tijd zou vastzetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als de rente voldoet aan je verwachtingen en je er zeker van bent dat je het geld binnen die termijn ( normaal ) niet nodig hebt, zie ik geen reden op zo'n termijnrekeningen niet op te nemen in je portefeuille.
Maar zoals met alles, niet heel je vermogen in 1 product steken.
Maar zoals met alles, niet heel je vermogen in 1 product steken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Alles hangt af van de rente die wordt geboden.
Een tijdje terug heb ik ingeschreven op de achtergestelde certificaten van BNP Paribas Fortis aan 6.40% op 10 jaar.
Omdat het achtergesteld is bieden deze een iets hogere rente dan gewone termijnrekeningen of kasbons. Het risico is ook iets hoger.
Ik heb nog geen spijt van gehad. Ondertussen is de rente op deze certificaten ook teruggelopen.
Een tijdje terug heb ik ingeschreven op de achtergestelde certificaten van BNP Paribas Fortis aan 6.40% op 10 jaar.
Omdat het achtergesteld is bieden deze een iets hogere rente dan gewone termijnrekeningen of kasbons. Het risico is ook iets hoger.
Ik heb nog geen spijt van gehad. Ondertussen is de rente op deze certificaten ook teruggelopen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
10 jaar vind ook ik te lang
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Zouden we dan op de gewone boekjes nog eens naar 5 procent gaan?
Ben er bang voor
Ben er bang voor
... en de termijn dat je je geld kan/ wilt missen, als die mix 10 jaar is, wat is dan het probleem, in tegendeel, ben je 10 jaar zeker van je inkomsten.Stier schreef: Alles hangt af van de rente die wordt geboden.
Geld verdienen doe je door te werken.