Keyplan alternatief voor ETF's
TIP
Re: Keyplan alternatief voor ETF's
Dat is hoe ik het ook doe. Al staat bij mij sinds december alles on hold.mouche schreef: ↑16 maart 2021, 08:43Dat is op het eerste zicht een beperking, maar je kan dat oplossen door een basis minimumbedrag in te stellen. Je kan tot de dag vóór aankoop ,dus de 4de van de maand, een extra bedrag toevoegen. Dat vraagt dan wel wat opvolging, maar bij een volatielere markt kan je inspelen door extra bij te kopen.EarthNvstr1 schreef: ↑15 maart 2021, 20:37 Nadeel dat ik ondervonden heb (voor mij) is dat je moeilijk kan ingrijpen wanneer je wil.
Er wordt nl. altijd de 5de van maand aangekocht en de 15de van de maand verkocht.
Je beleggingen managen volgens een Moving Average techniek zal je risico (volatiliteit) verminderen.gerontius schreef: ↑16 maart 2021, 09:19Bedankt, had dat deel van de grafiek op Morningstar nog niet gebruikt. 2 minuten extra werk zal wel lukken, denk ik.jantubaman schreef: ↑16 maart 2021, 08:37
Je kan bv meer inleggen indien IWDA onder zijn 200 dagen Moving Average zit. Te vinden op Morningstar. 2 minuten extra werk. Maar in dalende lijn koop je wel meer deeltjes op.
Hier is bvb een artikel dat het bespreekt: https://www.whitecoatinvestor.com/best- ... he-market/
Het artikel vermeld ook dat met het lager risico je ook een lager rendement zal halen.
Merk op: om deze resultaten te halen moet je ook verkopen volgens het MA techniek.
Het artikel vermeld ook dat je een gelijkaardig risico en rendement kan halen door het %aandelen in je portefeuille te verlagen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iedereen kan beleggen volgens de principes die zij/hij goed vindt. Iedereen is uniek. Iedereen zijn situatie is anders. Ik persoonlijk herbalanceer met vers geld en ik beleg het ook direct. Mijn horizon is ook nog 35 jaar of zo...B7H4long schreef: ↑16 maart 2021, 11:34Je beleggingen managen volgens een Moving Average techniek zal je risico (volatiliteit) verminderen.
Hier is bvb een artikel dat het bespreekt: https://www.whitecoatinvestor.com/best- ... he-market/
Het artikel vermeld ook dat met het lager risico je ook een lager rendement zal halen.
Merk op: om deze resultaten te halen moet je ook verkopen volgens het MA techniek.
Het artikel vermeld ook dat je een gelijkaardig risico en rendement kan halen door het %aandelen in je portefeuille te verlagen.
Voor eenieder die een keyplan overweegt: google ééns "keyplan review trustpilot"
DOEN!!! DOEN!!! DOEN!!
DOEN!!! DOEN!!! DOEN!!
U zal de link moeten plaatsen. Bij Trustpilot vind je enkel 2 positieve reviews terug wanneer u specifiek op keyplan zoekt....
Dank je jamesken!
De mensen die content zijn, gaan niet op zoek naar iets waar ze hun mening kunnen geven op een product.
Alleen de mensen die misnoegd zijn, om wat voor reden ook, doen dat.
Ik heb al meer dan 5 jaar een Keyplan, en wist niet eens van het bestaan van die pagina af. Bedankt voor de tip ! Hoog tijd dat ik er over enkele dagen eens iets positiefs post
.
Alleen de mensen die misnoegd zijn, om wat voor reden ook, doen dat.
Ik heb al meer dan 5 jaar een Keyplan, en wist niet eens van het bestaan van die pagina af. Bedankt voor de tip ! Hoog tijd dat ik er over enkele dagen eens iets positiefs post

Dag annetje ,door uw bijdrages (die ik overigens heel graag lees,en altijd verstandig vind en uw manier van beleggen is voor de meeste mensen heel toegankelijk.TOP!) was mijn interesse gewekt.En zo ben ik op die pagina gebotst.
Je moet er echt eens de tijd voor nemen om al die vooral (barslechte) beoordelingen te lezen.En ook eens de datums van deze beoordelingen bekijken.Ze nemen vooral de laatste tijd sterk toe. Lees er dat het de 2 laatste jaren enorm verslechterd.Vaak terugkomend: -niet bereikbaar en niet reageren op mails.
- barslechte dienstverlening bij overlijdens (erfenis)
Het zou niet eerlijk zijn,om nu snel massaal door u en uw vrienden positieve reviews te schrijven.Andere mensen in de miserie stoppen daar hou ik niet van. Ik hoop dat het u ook tot nadenken zet.Want op een dag worden uw keyplannen ook eens het onderwerp van een nalatenschap! Opvolgen die handel....
Neem het echt niet persoonlijk en blijf hier vooral bijdrages posten.Ik blijf ze met veel plezier lezen!
Je moet er echt eens de tijd voor nemen om al die vooral (barslechte) beoordelingen te lezen.En ook eens de datums van deze beoordelingen bekijken.Ze nemen vooral de laatste tijd sterk toe. Lees er dat het de 2 laatste jaren enorm verslechterd.Vaak terugkomend: -niet bereikbaar en niet reageren op mails.
Het zou niet eerlijk zijn,om nu snel massaal door u en uw vrienden positieve reviews te schrijven.Andere mensen in de miserie stoppen daar hou ik niet van. Ik hoop dat het u ook tot nadenken zet.Want op een dag worden uw keyplannen ook eens het onderwerp van een nalatenschap! Opvolgen die handel....
Neem het echt niet persoonlijk en blijf hier vooral bijdrages posten.Ik blijf ze met veel plezier lezen!
keytrade valt wel mee voor mij... ik heb er geen review opgezet 

Alle als ik ga lezen op trust pilot, niet de enige met troubles in verleden.
Oei foei van mij iets niet believen.
Oei foei van mij iets niet believen.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook.
Ik ben zeer tevreden van Keytrade al 3-4 jaar, nooit problemen gehad.
Zichtrekening met debetkaart, keyplan, aandelen, ... ook reeds 3 keer helpdesk gebeld, altijd quasi direct antwoord en geholpen.
Wat ik er niet heb: creditcard, keyhome, keyprivate.
En "bank switching" doe ik nergens.
En een app heb ik ook niet, van geen enkele bank. Enkel de Payconiq/Bancontact app.
Belfius heeft maar een 1,5 ipv 1,7 voor Keytrade.
En de reviews specifiek over het keyplan zijn positief. Over klantendienst over het algemeen negatief.
En de reviews specifiek over het keyplan zijn positief. Over klantendienst over het algemeen negatief.
Ik ben ook wel tevreden. Helpdesk is inderdaad wat aan de trage kant als je hen digitaal probeert te bereiken. Maar de app is goed, hun banking platform betrouwbaar. Keyplan is één van de beste systemen in zijn genre, lage kosten.... Weinig klachten.
Over nalatenschappen kan ik voorlopig niet spreken. Wat ik wel weet is dat ik de laatste jaren geregeld de helpdesk gecontacteerd heb als ik met vragen zat. Na hooguit 5 minuten wachten, maar meestal is het zelfs niet zolang, ben ik altijd binnen. En ik ben ook altijd correct en vriendelijk geholpen.Divi schreef: ↑22 maart 2021, 17:16 Je moet er echt eens de tijd voor nemen om al die vooral (barslechte) beoordelingen te lezen.En ook eens de datums van deze beoordelingen bekijken.Ze nemen vooral de laatste tijd sterk toe. Lees er dat het de 2 laatste jaren enorm verslechterd.Vaak terugkomend: -niet bereikbaar en niet reageren op mails.
En ja, ik weet het. Als je formulieren opstuurt moet daar altijd een kopie van je ID kaart bijzitten. Anders doen ze er niets mee. Maar als je de spelregels volgt, wordt hooguit enkele dagen later gedaan wat je via dat formulier vroeg.
Mijn ervaringen zijn echt wel goed.
En om een idee te geven : ik heb al rekeningen laten afsluiten, effecten getransfereerd naar een andere beursrekening, fondsen vanuit mijn Keyplan laten transfereren naar mijn beursrekening, enkele van die fondsen verkocht, enz.