Keyplan alternatief voor ETF's
TIP
Re: Keyplan alternatief voor ETF's
>Na hooguit 5 minuten wachten, maar meestal is het zelfs niet zolang, ben ik altijd binnen.
Daar heb ik toch een andere ervaring mee. Soms tot 30 minuten wachten... nooit antwoord gehad binnen 5 minuten. Ik laat dat muziekske op speaker spelen tot er iemand antwoord , zo kan ik andere dingen doen , dus niet echt een probleem. Dat lang wachten is niet alleen bij Keytrade zo. Je kan de helpdesk ook via (gratis) skype bellen.
Ze zijn wel vriendelijk aan de telefoon.
Daar heb ik toch een andere ervaring mee. Soms tot 30 minuten wachten... nooit antwoord gehad binnen 5 minuten. Ik laat dat muziekske op speaker spelen tot er iemand antwoord , zo kan ik andere dingen doen , dus niet echt een probleem. Dat lang wachten is niet alleen bij Keytrade zo. Je kan de helpdesk ook via (gratis) skype bellen.
Ze zijn wel vriendelijk aan de telefoon.
Goh Ann, Ik twijfel zeker niet aan je oprechtheid en het siert je waar je ergens van tevreden bent ,je er ook voor inzet.
Maar in het algemeen nu ,die getuigenissen,deden me gisterenavond ook toch nadenken als er mij iets overkomt in wat voor soep mijn kinderen mogelijks terecht kunnen komen.Met die internationale brokers (en er zullen er nog bijkomen) geraak maar aan het juiste formulier voor de rekening te deblokkeren.Neem nu Mexem een cypriotische broker,waar je naar het schijnt enkel in het engels een rekening kunt openen.Dat beloofd.......
Waar is de tijd dat je enkel met een A4tje van de notaris naar het bankkantoor moest gaan,waar je dan nog een koffie kreeg en uitvoerig gecondoleerd werd door de plaatselijk filiaalhouder....en klaar was kees!
Maar in het algemeen nu ,die getuigenissen,deden me gisterenavond ook toch nadenken als er mij iets overkomt in wat voor soep mijn kinderen mogelijks terecht kunnen komen.Met die internationale brokers (en er zullen er nog bijkomen) geraak maar aan het juiste formulier voor de rekening te deblokkeren.Neem nu Mexem een cypriotische broker,waar je naar het schijnt enkel in het engels een rekening kunt openen.Dat beloofd.......
Waar is de tijd dat je enkel met een A4tje van de notaris naar het bankkantoor moest gaan,waar je dan nog een koffie kreeg en uitvoerig gecondoleerd werd door de plaatselijk filiaalhouder....en klaar was kees!
Gelukkig kun je dat allemaal vandaag voorbereiden, en samen met je testament bewaren.Divi schreef: ↑23 maart 2021, 13:34 ... toch nadenken als er mij iets overkomt in wat voor soep mijn kinderen mogelijks terecht kunnen komen.Met die internationale brokers (en er zullen er nog bijkomen) geraak maar aan het juiste formulier voor de rekening te deblokkeren.Neem nu Mexem een cypriotische broker,waar je naar het schijnt enkel in het engels een rekening kunt openen.Dat beloofd.......
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Digitale kluizen genoeg om info te bewaren.
Of daar veel gebruik van wordt gemaakt?
Niet allemaal zo eenvoudig voor iedereen, de jongeren geen probleem.
De ouderen hebben liefst geen pottenkijkers in hun financiën. (lees graaiers van kinderen).
Zelf al een deel geregeld door schenking.
Misschien eens een poll opzetten, hoeveel kinderen kennen huidig inkomen van ouders + toestand financieel als op pensioen.
Kan zowel door ouderen worden ingevuld als jongeren.
Estate Guru believer.
Hoezo? Bij overlijden wordt er (in vele gevallen door de notaris) een aangifte van nalatenschap gedaan bij de belgische fiscus.
Dan geeft je notaris "een bewijs van aangifte van nalatenschap".Dit formulier is voldoende om de rekening te deblokkeren ,en na het plaatsen van de nodige handtekeningen,wordt de rekening op uw naam gezet als erfgename.Waarna jij vrij kunt over beschikken.
Zie jij dat allemaal vlot verlopen met een Maltese (Medirect) of Cypriotische(Mexem) bank/broker ?.Jawel als het belgische hoofdkantoor van Medirect of het hollandse hoofdkantoor van Mexem er over bevoegd is want dan heb je er de taalbarriere al niet,en dan nog.
Denk niet dat je met een testament je kinderen daar kunt van sparen.Of je zet de rekening bij leven op hun naam.
Inderdaad ervaringen zouden wel eens welkom kunnen zijn
Dan geeft je notaris "een bewijs van aangifte van nalatenschap".Dit formulier is voldoende om de rekening te deblokkeren ,en na het plaatsen van de nodige handtekeningen,wordt de rekening op uw naam gezet als erfgename.Waarna jij vrij kunt over beschikken.
Zie jij dat allemaal vlot verlopen met een Maltese (Medirect) of Cypriotische(Mexem) bank/broker ?.Jawel als het belgische hoofdkantoor van Medirect of het hollandse hoofdkantoor van Mexem er over bevoegd is want dan heb je er de taalbarriere al niet,en dan nog.
Denk niet dat je met een testament je kinderen daar kunt van sparen.Of je zet de rekening bij leven op hun naam.
Inderdaad ervaringen zouden wel eens welkom kunnen zijn
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom zou de hoofdzetel zich willen bemoeien met een eenvoudige administratieve kwestie?!?!Divi schreef: ↑23 maart 2021, 14:23 Hoezo? Bij overlijden wordt er (in vele gevallen door de notaris) een aangifte van nalatenschap gedaan bij de belgische fiscus.
Jouw mening is duidelijk al gemaakt, en nochtans vraag je om ervaringen...
Als jouw redenering klopte, dan moeten we niet bij BNP Paribas Fortis blijven, niet bij ING, niet bij Keytrade, niet bij Rabobank, niet bij Dexia, ...
En niet bij de tientallen andere banken in Belgie.
Met uitzondering van KBC.
Oeps. Kan ook niet. Want veel van de administratie van KBC gebeurt in Oost-Europa. En de informatica in India.
En daar spreken ze alleen Pools, Tsjechisch, Oekraïens, ... en in India de vele Indische talen.
-
- Verbannen Gebruiker
Wist je dat het niet verplicht is om bij Mexem een rekening te openen?
Als je het overweegt, weet dan het volgende:
- je kunt enkel in het Engels een rekening openen
- je kunt enkel in het Grieks een vraag stellen
- antwoorden worden enkel in het Turks gegeven
Ja, die goede ouwe tijd. Geen TV, geen radio, geen telefoon, 10 dagen verlof per jaar, ...Waar is de tijd dat je enkel met een A4tje van de notaris naar het bankkantoor moest gaan,waar je dan nog een koffie kreeg en uitvoerig gecondoleerd werd door de plaatselijk filiaalhouder....en klaar was kees!
Mijn mening en redenering is helemaal niet gevormd.Begin misschien eerst eens met al die klachten van Keytradebank te lezen en specifiek de deze over nalatenschappen.Daar alleen al zit het bewijs dat dienstverlening niet overal hetzelfde is en wat jij hier komt te zeggen niet klopt!
Lees eerst eens hier op spaargids "wie ervaring met mexem als broker"!
Daar staat zwart op wit dat de procedure tot openen van een rekening in het engels verloopt!
En kom dan de onozelaar uithangen....
Daar staat zwart op wit dat de procedure tot openen van een rekening in het engels verloopt!
En kom dan de onozelaar uithangen....
-
- Verbannen Gebruiker
Jij vindt het hartstikke erg dat de procedure in het Engels verloopt.
Je hebt het niet vermeld als objectief feit, maar als een serieuze bedenking en ergernis:
Als je ergens niet geholpen kunt worden in de taal van jouw voorkeur, dan kom je daar toch niet? Dan moet je dat toch niet afbreken?
Brokers genoeg.
En als ze zich in Cyprus moeten bezighouden met de sprekers van een taal die nog door geen 0,4% van de wereldbevolking wordt gesproken ...
-
- Verbannen Gebruiker
Er loopt al veel meer verkeerd bij Keytrade. Getuigenissen genoeg.Divi schreef: ↑23 maart 2021, 15:04 Mijn mening en redenering is helemaal niet gevormd.Begin misschien eerst eens met al die klachten van Keytradebank te lezen en specifiek de deze over nalatenschappen.Daar alleen al zit het bewijs dat dienstverlening niet overal hetzelfde is en wat jij hier komt te zeggen niet klopt!
Maar dat heeft niets te maken met het feit dat de hoofdzetel in het buitenland zit, wat jouw reden was om bedenkingen te hebben bij de regeling van de nalatenschap door MeDirect en Mexem.
Je hebt helemaal gelijk.Ik hoef bij mexem niet te komen.
Maar formulieren opgemaakt door een vlaamse notaris in het nederlands.Moeten naar een broker die zelfs het openen van een rekening in het engels voert.Zie jij daar nu echt geen probleem opduiken??
Maar formulieren opgemaakt door een vlaamse notaris in het nederlands.Moeten naar een broker die zelfs het openen van een rekening in het engels voert.Zie jij daar nu echt geen probleem opduiken??
Zal als je betaald wel in het Engels worden opgesteld.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is op te lossen, maar voor de gewone beleggers, wij allemaal hier op het forum, is dat natuurlijk een reden om daar geen rekening te openen.
Maar inderdaad, je hebt gelijk.
Als ik dan denk aan bitcoin (ik ga hier buiten het topic, maar ik trek de redenering open), dan is het nog erger. Als je een dispuut hebt met een of andere bitcoin exchange, hoe ga je dit aanpakken?
Binance bijvoorbeeld, heeft geen hoofdkantoor. Contracten die met Binance afgesloten worden, zijn aan geen enkele jurisdictie onderhevig. Als je een internationaal advocaat zoekt (veronderstel het is een groot dispuut), en hij vraagt: volgens welk rechtsstelsel is jouw contract afgesloten? Euh, geen. Welke rechtbank is bevoegd? Euh, geen. Naar waar stuur ik een officiële aanmaning, brief, ... Euh, nergens.
Of onze Vlaamse notaris: naar waar stuurt hij zijn documenten bij een overlijden van de eigenaar van bitcoins? Euh, ....
Ik zie je probleem (eindelijk, zul je terecht denken).
Juist.Je erfgenamen kunnen nog een beedigd tolk moeten betalen.Wil ik maar zeggen ,we weten het allemaal nog niet.Het zijn gewoon bedenkingen die bij mij opkomen bij het zien van die klachten.Ik zie zo al mijn kinderen aan een cypriotische helpdesk in het engels ,op van de stress,hun geld proberen vrij te krijgen.En hoor hen al zo de woorden "den ouden heeft weer op zijn geld gezeten en moest weer de goedkoopste nemen" uitspreken 
Juist amturingas,eindelijk!! Zal ook wel aan mij liggen ,niet voldoende uitgelegd,je bitcoin-voorbeeld is nog een straffere in die optiek

Juist amturingas,eindelijk!! Zal ook wel aan mij liggen ,niet voldoende uitgelegd,je bitcoin-voorbeeld is nog een straffere in die optiek