Mijn portefeuille
TIP
Mijn portefeuille
Als beginnend belegger had ik graag jullie mening over m'n portefeuille.
Heb zelf de indruk dat hier te veel risico in zit, door de recente 'correcties' goed gevoeld
Ben nu aan het twijfelen om enkele defensievere aandelen of etf's op te nemen maar heb geen extra cash voorhanden.
Ik zou van hieronder dus enkele met verlies moeten verkopen.. Hoewel ik had voorgenomen dat niet te doen.
Graag jullie tips & tricks
AMD 10%
BABA 13%
ALUS 4%
APEX 5%
ABIO 4%
CTRM 7%
BFT 7%
Melexis 9%
Prosus 8%
Qualcomm 8%
TTCF 10%
TPGY 7%
ZOM 8%
Heb zelf de indruk dat hier te veel risico in zit, door de recente 'correcties' goed gevoeld
Ben nu aan het twijfelen om enkele defensievere aandelen of etf's op te nemen maar heb geen extra cash voorhanden.
Ik zou van hieronder dus enkele met verlies moeten verkopen.. Hoewel ik had voorgenomen dat niet te doen.
AMD 10%
BABA 13%
ALUS 4%
APEX 5%
ABIO 4%
CTRM 7%
BFT 7%
Melexis 9%
Prosus 8%
Qualcomm 8%
TTCF 10%
TPGY 7%
ZOM 8%
-
anonymous9
Re: Mijn portefeuille
Met verlies? Wanneer bent u begonnen met beleggen, als ik vragen mag?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Denk na of je verlies geen opportuniteit is om bij te kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben ook begonnen door corona, maar wat mij opvalt is dat meer dan de helft van uw aandelen spacs zijn of nog niet winstgevend zijn (heb eens snel op google gekeken de helft heeft geen koerswinst verhouding dus verlieslatend, dat is niet persé slecht)Gozzmezz schreef: ↑21 maart 2021, 14:00 Als beginnend belegger had ik graag jullie mening over m'n portefeuille.
Heb zelf de indruk dat hier te veel risico in zit, door de recente 'correcties' goed gevoeld![]()
AMD 10%
BABA 13%
ALUS 4%
APEX 5%
ABIO 4%
CTRM 7%
BFT 7%
Melexis 9%
Prosus 8%
Qualcomm 8%
TTCF 10%
TPGY 7%
ZOM 8%
Maar qcom & amd & melexis, beetje overlappend (90% van uw aandelen is USA?) ik weet dat US meer "kansen" bied dan europa maar geografisch beetje spreiden is niet slecht, als de dollar helemaal wegzakt door helicoptergeld, zijt ge de sjaak.
Via welke principe wilt ge gaan beleggen die vraag moet ge u al eerst stellen en wat is uw risico tollerantie.
Denk dat 70% van uw aandelen groei aandelen zijn die voor de komende 2-3 jaar weinig tot geen winst maken. Als ge midden februari gekocht hebt kan ik geloven dat ge nu op misschien -20% of meer staat.
-
pieterjan28
- Jr. Member

- Contacteer:
Misschien moet je beginnen met niet in tickers te schrijven als je een antwoord verwacht. Dat stoort mij enorm aan beginnenede beleggers.
Waarom heb je elk aandeel gekocht? Wat vond je toen een faire prijs voor het aandeel? Voldoet het bedrijf nog aan je verwachtingen?
Veel SPACs in je portefeuille, die zijn hoog risico (meeste SPACs falen na de IPO en ook veel fraude) waar je goed moet weten wat je doet.
Veel SPACs in je portefeuille, die zijn hoog risico (meeste SPACs falen na de IPO en ook veel fraude) waar je goed moet weten wat je doet.
+1pieterjan28 schreef: ↑22 maart 2021, 15:29 Misschien moet je beginnen met niet in tickers te schrijven als je een antwoord verwacht. Dat stoort mij enorm aan beginnenede beleggers.
Van deze lijst ken ik enkel AMD, BABA, Melexis, Prosus, Quallcomm.
Wat ALUS, APEX, ABIO, CTRM, BFT, TTCF, TPGY en ZOM mogen zijn weet ik niet, en ik ga ook geen 8 google searches gaan doen om een simpele vraag te beantwoorden.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Volgens mij heeft hij wat random tickers geselecteerd.RGiskard schreef: ↑24 maart 2021, 12:19+1pieterjan28 schreef: ↑22 maart 2021, 15:29 Misschien moet je beginnen met niet in tickers te schrijven als je een antwoord verwacht. Dat stoort mij enorm aan beginnenede beleggers.
Van deze lijst ken ik enkel AMD, BABA, Melexis, Prosus, Quallcomm.
Wat ALUS, APEX, ABIO, CTRM, BFT, TTCF, TPGY en ZOM mogen zijn weet ik niet, en ik ga ook geen 8 google searches gaan doen om een simpele vraag te beantwoorden.
https://raybb.github.io/random-stock-picker/