Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Owner Earnings

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Owner Earnings

• Citeer

Bericht door Inversor » 13 oktober 2017, 12:31

Tijd voor theorie, dames en heren. Beetje afwisseling mag wel eens.

Ik gebruik al jaren de vrije kasstroom om de waarde van aandelen te gaan berekenen. Geen verrassing dat ik hierbij geïnspireerd ben door een belegger uit Omaha. Al die jaren ben ik ervan uitgegaan dat zijn "eigenaar inkomsten" een synoniem zijn voor de vrije kasstroom, maar het begint toch langzaam door te dringen dat dit niet zo is.

Als je op "tinternet" leest over deze owner earnings, daterend uit het briefke aan de aandeelhouders van Berkshire (http://www.berkshirehathaway.com/letters/1986.html), lees je echt honderden interpretaties over wat dit nu feitelijk is.

Buffett's originele quote:
If we think through these questions, we can gain some insights about what may be called "owner earnings." These represent (a) reported earnings plus (b) depreciation, depletion, amortization, and certain other non-cash charges such as Company N's items (1) and (4) less ( c) the average annual amount of capitalized expenditures for plant and equipment, etc. that the business requires to fully maintain its long-term competitive position and its unit volume. (If the business requires additional working capital to maintain its competitive position and unit volume, the increment also should be included in ( c) . However, businesses following the LIFO inventory method usually do not require additional working capital if unit volume does not change.)
Echt duidelijk is dat niet.

Jae Jun van Old School Value geeft er volgende interpretatie aan: https://www.oldschoolvalue.com/blog/acc ... -earnings/

Komt neer op volgende: operationele kasstroom min de gemiddelde onderhouds capex. Jae Jun focust op de capex als verschil. Hoewel jaarrekeningen duidelijker geworden zijn sinds 1986, staat er bij de capex nog steeds niet vermeldt wat zorgt voor groei en wat specifiek voor onderhoud is. Eerlijk gezegd vind ik dit niet wenselijk, lijkt mij ideaal voor bedrijven om hun cijfers wat op te poetsen door maintenance capex als growth capex te boeken. En deze interpretatie vind ik ook niet erg nuttig: het geld is effectief de deur uit, als eigenaar kan je het niet meer recupereren.

Persoonlijk vind ik de interpretatie van Joe Ponzio (ja, die heeft zijn naam niet mee) veel interessanter:

http://www.valuewalk.com/wp-content/upl ... h-Flow.pdf

Kort samengevat: Ponzio focust vooral op de non-cash items en smeert tevens de (totale) capex uit tot een gemiddelde. Hierbij vraag ik me af wat het verschil nog is tussen een uitgesmeerde capex en afschrijvingen. Maar de logica zit wel goed: pensioenplannen en opties worden uitgesloten want die gaan niet naar de aandeelhouders. Wat bv ook opvalt: uitgestelde taksen smijt Ponzio er ook uit (logisch, ooit moeten die betaald worden), maar Buffett deed exact het tegenovergestelde bij zijn voorbeeld uit 1986: deferred tax werd als non-cash item terug bijgevoegd. Dat snap ik dus niet...

Kortom, na dit alles is het nu nog niet helemaal duidelijk wat owner earnings zijn. Ik ben eerder geneigd om Ponzio te volgen, maar kan iemand verklaren waarom Buffett uitgestelde belastingen classificeert als mogelijke inkomsten voor de eigenaar?

molenveld
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

Re: Owner Earnings

• Citeer

Bericht door molenveld » 13 oktober 2017, 12:55

Interessant topic.

De enige "growth capex" die ik gewoonlijk expliciet NIET in mindering breng zijn overnames. Want je koopt effectief een bestaande free cash flow die je (hopelijk) mag doortrekken naar toekomstige owner earnings.
Andere (grote) investeringen zijn zoals je zegt vaak debatable, en hou ik dus geen rekening mee, dwz. worden gewoon als uitgaven gezien.

Gevolg hiervan is wel dat je groeibedrijven mogelijk te laag gaat waarderen. Maar ja, we zijn saaie beleggers he.

Ivm uitgestelde tax: wordt dit niet gewoon het jaar erna in rekening gebracht, wanneer de effectieve cash flow plaatsvindt?
(Ik heb je links nog niet bekeken, ga ik zeker dit weekend eens doen.)

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Inversor » 13 oktober 2017, 13:40

molenveld schreef: ↑13 oktober 2017, 12:55 Ivm uitgestelde tax: wordt dit niet gewoon het jaar erna in rekening gebracht, wanneer de effectieve cash flow plaatsvindt?
(Ik heb je links nog niet bekeken, ga ik zeker dit weekend eens doen.)
Of wanneer er winst is natuurlijk >:D

Hoe dan ook, nog te betalen belastingen kun je moeilijk toekennen aan de eigenaars...

Gunpowder_Munt
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Gunpowder_Munt
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gunpowder_Munt » 13 oktober 2017, 14:29

Buffetts Books (buffettsbooks"dot"com/howtoinvestinstocks/course3/what-is-owners-earnings"dot"html) wijdt een video course aan deze quote.
De vraag waarom Buffett uitgestelde belastingen classificeert als mogelijke inkomsten voor de eigenaar wordt echter niet klaar en duidelijk beantwoord. Er wordt wel aangehaald dat het "1986 Share Holder Report" geschreven is in de context van de overname van Scott Fetzer's en dat Buffett hierin heeft proberen uit te leggen hoe hij Scott Fetzer's waardeerde.
Buffett zelf spreekt in dit rapport ook over "deferred-tax acrobatics that are beyond my ability to explain briefly (or perhaps even non-briefly)"
De vraag is dus of Buffett enkel voor de overname van Scott Fetzer's de deferred taxes als "owners' earnings" classificeerde of dat hij dat consequent voor elk bedrijf doet.

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 13 oktober 2017, 15:01

Ik volg Molenveld. Alle capex behalve overnames trek ik van de cashflow af. Zo vermijd je jezelf ‘rijk te rekenen’. Ik bekijk sowieso de vks over meerdere jae (3-5j) om tot een gemiddelde te komen. Capex is ten slotte ook geld dat uitgegeven wordt.

Uitzonderingen zijn misschien wel mogelijk als bijvoorbeeld een fabriek wordt bijgebouwd die de capaciteit significant opschroeft en als deze capex een significant impact zou hebben op de waardering.

Uitgestelde belastingen maak ik meestal geen correctie voor. Zo’n zaken zijn soms nogal complex. Een gemiddelde van meerdere jaren maakt ook dat dit effect wat geneutraliseerd wordt. Behoudens uitzonderlijke gevallen natuurlijk. Misschien is dat Buffet zijn redenering ook wel?

koe_lio
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer koe_lio
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koe_lio » 13 oktober 2017, 21:13

Naick schreef: ↑13 oktober 2017, 15:01 Ik volg Molenveld. Alle capex behalve overnames trek ik van de cashflow af. Zo vermijd je jezelf ‘rijk te rekenen’. Ik bekijk sowieso de vks over meerdere jae (3-5j) om tot een gemiddelde te komen. Capex is ten slotte ook geld dat uitgegeven wordt.

Uitzonderingen zijn misschien wel mogelijk als bijvoorbeeld een fabriek wordt bijgebouwd die de capaciteit significant opschroeft en als deze capex een significant impact zou hebben op de waardering.

Uitgestelde belastingen maak ik meestal geen correctie voor. Zo’n zaken zijn soms nogal complex. Een gemiddelde van meerdere jaren maakt ook dat dit effect wat geneutraliseerd wordt. Behoudens uitzonderlijke gevallen natuurlijk. Misschien is dat Buffet zijn redenering ook wel?
Voor capex krijg ik uit jaarverslagen wel een redelijk beeld krijgen wat maintenance capex is en en wat niet (eigen inschatting maken). Ook vergelijking van capex met afschrijvingen vertelt wel één en ander. Ook hier vertelt jaarverslag waar die afschrijvingen vandaan komen. Maintenance capex ligt gewoonlijk hoger dan afschrijving, afhankelijk ook van het type assets. Voor de belastingen kijk ik gewoon naar het tarief dat de voorbije jaren is betaald, gemiddeld genomen, tenzij er redenen zijn waarom het tarief zou veranderen de komende jaren. Dat laatste scenario is een moeilijke kwestie, maar waardering hangt zelden af van het belastingstarief, vind ik.
De interessante oefening blijft natuurlijk om winsten met cashflows te vergelijken, en reden van de discrepantie te vinden, indien die er is.
deze is een aanrader hiervoor:
https://cup.columbia.edu/book/accountin ... 0231151184

Tonijnbelegger
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Tonijnbelegger
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tonijnbelegger » 30 maart 2021, 09:08

Ik zou dit onderwerp even wat leven willen inroepen, omdat ik mij aan het verschuiven ben van FCF naar OE als waarderingstool.

Misschien ben ik er te lang uitgeweest en ik merk dat ik het moeilijker heb om jaarverslagen te interpreteren dan vroeger, maar kan iemand mij uitleggen het volgende:

https://www.oldschoolvalue.com/stock-va ... -earnings/

Waarom tellen ze hier de Employee Compensation bij? Uiteindelijk zal dat geld niet naar de belegger gaan, maar naar het personeel. Idem met de "deferred taxes". Elke belasting zal vroeg of laat toch moeten betaald worden, ook al is die latent? Toch?

Iemand met meer ervaring die hier een licht op kan schijnen?

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 30 maart 2021, 10:31

Ze tellen de "employee stock compensation" m.a.w. de aandelenbonusplannen (ESOP of RSU)/ performantiebonusplannen (PSU) er bij omdat dit niet-kasuitgaven zijn. Eens de bonus definitief verworven, worden de aandelen toegekend en verhoogt het "equity" (kapitaal en uitgiftepremie) van de onderneming met de waarde van de bonus. De voorziening voor "employee stock compensation" wordt dan met de waarde van de bonus afgeboekt en in het kapitaal (equity) opgenomen.

Hetzelfde voor de deferred taxes dat is een voorziening die geboekt wordt in het jaar en zal als current expense in het jaar van betaling afgeboekt worden. Tot dan is dat een niet-kasuitgaven in het bijzonder een voorziening. Die komt voorlopig nog te goed aan de aandeelhouder. Bij de betaling van de uitgestelde belasting zit die dan effectief in de CF.

Maar de meeste uitgestelde belastingen ontstaan door herwaarderingen. Ze zijn de voorziene belastingen voor moest dat actief effectief aan de huidige marktprijs verkocht worden. De uitgestelde belastingen wordën teruggenomen bij waardeverminderingen, pro rata de belastingsvoet. Dus het is niet zeker dat die verhoogde belasting ook effectief betaald gaat worden. Pas bij de effectieve verkoop kent men de verschuldigde belasting.

Tonijnbelegger
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Tonijnbelegger
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tonijnbelegger » 30 maart 2021, 12:08

Tycoon schreef: ↑30 maart 2021, 10:31 Ze tellen de "employee stock compensation" m.a.w. de aandelenbonusplannen (ESOP of RSU)/ performantiebonusplannen (PSU) er bij omdat dit niet-kasuitgaven zijn. Eens de bonus definitief verworven, worden de aandelen toegekend en verhoogt het "equity" (kapitaal en uitgiftepremie) van de onderneming met de waarde van de bonus. De voorziening voor "employee stock compensation" wordt dan met de waarde van de bonus afgeboekt en in het kapitaal (equity) opgenomen.
Dus dat bedrag komt niet tegemoet aan de huidige aandeelhouders, zorgt zelfs voor een verdunning. Klopt dit?
Hetzelfde voor de deferred taxes dat is een voorziening die geboekt wordt in het jaar en zal als current expense in het jaar van betaling afgeboekt worden. Tot dan is dat een niet-kasuitgaven in het bijzonder een voorziening. Die komt voorlopig nog te goed aan de aandeelhouder. Bij de betaling van de uitgestelde belasting zit die dan effectief in de CF.

Maar de meeste uitgestelde belastingen ontstaan door herwaarderingen. Ze zijn de voorziene belastingen voor moest dat actief effectief aan de huidige marktprijs verkocht worden. De uitgestelde belastingen wordën teruggenomen bij waardeverminderingen, pro rata de belastingsvoet. Dus het is niet zeker dat die verhoogde belasting ook effectief betaald gaat worden. Pas bij de effectieve verkoop kent men de verschuldigde belasting.
Bij de berekening van de kasstroom zie je dat ze betaalde belastingen aftrekken en uitgestelde belastingen bijtellen. Dit lijkt dan met wat je zegt te kloppen, maar draai je dan geen rad voor de ogen als de uitgestelde belastingen erg hoog zijn en de werkelijk betaalde belastingen bvb door een lage winst vorige jaren erg laag door de belegger voor te spiegelen dat de kasstroom GIGANTISCH is?

Zelfde bij werkkapitaal...

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 30 maart 2021, 12:34

Verwatering is afhankelijk of het een echte kapitaalsverhoging is of niet die werd uitgevoerd met aandelenopties. Meestal is er geen verwatering omdat de onderneming het voorziene aantal aandelen reeds op voorhand opkoopt en aanhoudt als eigen aandelen. In het jaarverslag vind je dan eigen aandelen aangehouden voor toekenning aandeelplannen of voor toekenning aan werknemers, bestuurders, executies, consultants terug. In het andere geval.is er verwatering omdat de winst over meerdere aandelen wordt verdeeld.

Bij de uitgestelde belastingen is het tweeledig. Daar zit ook het belastingen voor de herstellingen onder garantie in. Die zijn niet zeker kan goed zijn dat er geen gebeuren maar toch heb je al de volledige belasting reeds dit jaar opgenomen. Die is maar een kost als ze effectief hersteld worden. Neem 1000€ herstellingen onder garantie voorzien, 250€ uitgestelde belastingen gedurende de 2jaar garantie. Effectief hersteld dit jaar 0, jaar n+1 100€, dus effectief betaald in n+1 25€ belasting. Dus eigenlijk is de waarde in n met 225€ nominaal overwaardeerd, te weinig winst. Beter die 225€ verdisconteren naar n voor de juiste impact op de winst. Die winst komt aan de aandeelhouders toe en nu werd die ondergewaardeerd tov de reële waarde. Neen uitgestelde belastingen komen niet in cf terecht enkel de effectieve uitgaven.
Uitgestelde belasting en zijn onder ias12 een tijdelijk verschil.

Je draait eerder omgekeerd een rad voor de ogen met de uitgestelde belastingen door de aandeelhouder te doen geloven dat hij minder waarde heeft. Omdat je de volledige impact reeds op resultaat opneemt vandaar de correctie voor de equity value.

Owners earnings = DCF to equity (or CF to Equity) in damodaran's boek investment valuation. Zie http://people.stern.nyu.edu/adamodar/pd ... dcfveg.pdf

Gesloten
  • Afdrukweergave

10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy