Dexia kasbon op jonge leeftijd
TIP
Dexia kasbon op jonge leeftijd
Hallo iedereen.
Ik ben nog maar 20 jaar maar toch volg ik de spaarwereld toch vrij goed op de voet. Momenteel heb ik ergens een termijnrekening lopen die in januari afloopt, wat spaarboekjes en wat geld in de beurs. Wegens de dalende rente ben ik ook op zoek naar een veilige belegging. Momenteel geeft mijn bank een kasbon van bruto 5 % op 6 jaar.
Meer info:
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/docs/pdf ... 0509-n.pdf
Ik zou graag een groot gedeelte van mijn spaargeld in deze kasbon steken.
Nu heb ik toch wel enkele vragen:
- Als ik binnen bijvoorbeeld 4 jaar een hypothecaire lening afsluit, telt deze kasbon dan mee als borg?
- Ik ben het niet van plan maar stel nu dat ik dringend geld nodig heb, kan ik deze bon dan eerder verkopen dan na 6 jaar?
- Is het wegens mijn jonge leeftijd eerder af te raden om een deel van je geld vast te zetten voor 6 jaar? Of is dit echt een prima veilige belegging met een mooi rendement?
- Is deze kasbon gedekt met 100.000 euro staatsgarantie?
Hopelijk kunnen jullie mij wat informeren.
Met dank
Ik ben nog maar 20 jaar maar toch volg ik de spaarwereld toch vrij goed op de voet. Momenteel heb ik ergens een termijnrekening lopen die in januari afloopt, wat spaarboekjes en wat geld in de beurs. Wegens de dalende rente ben ik ook op zoek naar een veilige belegging. Momenteel geeft mijn bank een kasbon van bruto 5 % op 6 jaar.
Meer info:
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/docs/pdf ... 0509-n.pdf
Ik zou graag een groot gedeelte van mijn spaargeld in deze kasbon steken.
Nu heb ik toch wel enkele vragen:
- Als ik binnen bijvoorbeeld 4 jaar een hypothecaire lening afsluit, telt deze kasbon dan mee als borg?
- Ik ben het niet van plan maar stel nu dat ik dringend geld nodig heb, kan ik deze bon dan eerder verkopen dan na 6 jaar?
- Is het wegens mijn jonge leeftijd eerder af te raden om een deel van je geld vast te zetten voor 6 jaar? Of is dit echt een prima veilige belegging met een mooi rendement?
- Is deze kasbon gedekt met 100.000 euro staatsgarantie?
Hopelijk kunnen jullie mij wat informeren.
Met dank
Laatst gewijzigd door Campzie op 12 mei 2009, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dexia kasbon op jonge leeftijd
voor de eerste 2 vragen kan ik je niet helpen, maar met de laatste 2 wel:
ik ben zelf ook nog maar 24 en heb ook ingetekend op de termijnrekening van kbc, 5% op 6 jaar. weliswaar maar voor het minimumbedrag, 1000 euro. Persoonlijk vind ik het een mooie spreiding, maar niet om echt een groot percentage van je spaargeld in te steken.
kasbons zijn bij mijn weten ook gegarandeerd door het garantiefonds.
ik ben zelf ook nog maar 24 en heb ook ingetekend op de termijnrekening van kbc, 5% op 6 jaar. weliswaar maar voor het minimumbedrag, 1000 euro. Persoonlijk vind ik het een mooie spreiding, maar niet om echt een groot percentage van je spaargeld in te steken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind 5% op 6 jaar wat magertjes qua rendement maar voor een kasbon is het goed denk ik. Ik zou eerder voor de 4% opteren op 4 jaar. Ten slotte is het verschil niet al te groot maar moet je jouw geld maar 4 jaar missen.
Of dat de kasbon als borg telt, moet je vragen aan de bank. Sommige banken doen het, waarschijnlijk zal Dexia dat wel aanvaarden, ze zijn het evenwel niet verplicht. Vandaag de dag denk ik eerder dat ze het niet doen, gezien de kredietproblemen.
Een kasbon kan je op een openbare veiling verkopen, maar je verkoopt ze quasi altijd met verlies. Niet aan te raden dus.
Er zijn ongetwijfeld betere beleggingen dan de kasbon, of dat je jouw geld zo lang wilt vastzetten hangt eerder af van jouw portefeuille en beleggingsprofiel.
Ik vind een kasbon van 6 jaar om mijn geld in vast te zetten, te lang. Je weet nooit wat er kan gebeuren?
Kasbons op naam, zijn beschermd door het garantiefonds tot 100.000 EUR.
Of dat de kasbon als borg telt, moet je vragen aan de bank. Sommige banken doen het, waarschijnlijk zal Dexia dat wel aanvaarden, ze zijn het evenwel niet verplicht. Vandaag de dag denk ik eerder dat ze het niet doen, gezien de kredietproblemen.
Een kasbon kan je op een openbare veiling verkopen, maar je verkoopt ze quasi altijd met verlies. Niet aan te raden dus.
Er zijn ongetwijfeld betere beleggingen dan de kasbon, of dat je jouw geld zo lang wilt vastzetten hangt eerder af van jouw portefeuille en beleggingsprofiel.
Ik vind een kasbon van 6 jaar om mijn geld in vast te zetten, te lang. Je weet nooit wat er kan gebeuren?
Pieterjan schreef: Ik vind 5% op 6 jaar wat magertjes qua rendement maar voor een kasbon is het goed denk ik. Ik zou eerder voor de 4% opteren op 4 jaar. Ten slotte is het verschil niet al te groot maar moet je jouw geld maar 4 jaar missen.
Bedoel je hiermee dat deze kasbon onder de staatgarantie valt?
Persoonlijk vind ik 4,25 % netto per jaar wel een mooi rendement voor een "uiterst veilige" belegging op 6 jaar.
Vind 4.25% op 6 jaar ook niet slecht. Heb zelf ingetekend op de termijnrekening bij KBC op 6 jaar,ook 5% bruto. Netto iets meer dan de 4.25 met kapitalsatie. Ben er tevreden mee met deze intrest. Spaarboekje brengt toch niets meer op en zal binnen korte termijn nog eens een keertje zakken.
Inderdaad, Kasbons vallen hieronder. Enkel degene op naam, niet de kasbons aan toonder, die worden toch niet meer utigegeven maar kwestie van volledig te zijn. De kasbon is inderdaad een mooie kasbon maar ik zou er nooit 70% van mijn spaargeld in vastzetten, wegens het inflatiegevaar. Kasbons zijn niet bepaald een flexibel beleggingsinstrument.Campzie schreef:Pieterjan schreef: Ik vind 5% op 6 jaar wat magertjes qua rendement maar voor een kasbon is het goed denk ik. Ik zou eerder voor de 4% opteren op 4 jaar. Ten slotte is het verschil niet al te groot maar moet je jouw geld maar 4 jaar missen.
Bedoel je hiermee dat deze kasbon onder de staatgarantie valt?
Persoonlijk vind ik 4,25 % netto per jaar wel een mooi rendement voor een "uiterst veilige" belegging op 6 jaar.
Gisteren ook eentje gaan halen bij Dexia van 5 procent bruto, 4,25 net
ook voor 6 jaar.
zie die boekjes pas binnen enkele jaren terug stijgen .
Mijn vader heeft er ook eentje genomen
ook voor 6 jaar.
zie die boekjes pas binnen enkele jaren terug stijgen .
Mijn vader heeft er ook eentje genomen
- ericksenior
- Full Member
- Contacteer:
Laat mij maar ne keer weten waar je beter kan vinden, met risicoschaal 1Pieterjan schreef: Ik vind 5% op 6 jaar wat magertjes qua rendement maar voor een kasbon is het goed denk ik. Ik zou eerder voor de 4% opteren op 4 jaar. Ten slotte is het verschil niet al te groot maar moet je jouw geld maar 4 jaar missen.
Ik ken een bank waar je meer krijgt : de rechtBANK 5,5% netto gerechtelijke intresten en de fiscus 7% moratoriumintersten.ericksenior schreef:Laat mij maar ne keer weten waar je beter kan vinden, met risicoschaal 1Pieterjan schreef: Ik vind 5% op 6 jaar wat magertjes qua rendement maar voor een kasbon is het goed denk ik. Ik zou eerder voor de 4% opteren op 4 jaar. Ten slotte is het verschil niet al te groot maar moet je jouw geld maar 4 jaar missen.
In feite heb je gelijk men kan op dit ogenblik nergens meer krijgen met risicoschaal 1
Is het minimumbedrag niet 10000euro!!!???lotty schreef: voor de eerste 2 vragen kan ik je niet helpen, maar met de laatste 2 wel:
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan je twee kasbons openen of is dat niet intressant? Bijvoorbeeld kan ik direct overschrijven van de ene rekening maar moet nog alles regelen met een andere rekening om samen te kunnen overschrijven. Ik zou dan al van de eerste rekening een kasbon kunnen komen en als alles geregeld is met bank 2 daarvan een tweede kasbon kopen.
je kan zo veel kasbons nemen als je wil .
Ben deze ochtend gaan intekenen in mijn dexia kantoor voor 5% gedurende 6 jaar. Kapitalisatie was verplicht. Als er terug oververhitting waarneembaar is in de economie, dat pas zal het ECB de rente terug optrekken. Maar daarvoor moet eerst de economie herstellen. Dit zal toch nog wel enkele jaren duren. Hoe dan ook doe je met deze kasbon een gouden zaak want als de ECB rente binnen 4 jaar terug op 4,25 % "zou" staan, dan heb je zelf toch al 4 jaar van 4,25 % netto kunnen genieten.
Stel dat bijvoorbeeld KBC binnenkort een leuke kasbon/termijnrekening met een hoge rente uitgeeft.
Kan je daar als niet-klant dan op intekenen zonder het openen van een (betalende) zichtrekening bij die bank?
Kan je daar als niet-klant dan op intekenen zonder het openen van een (betalende) zichtrekening bij die bank?