Home Invest Plan Fortis stopgezet, en nu?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Home Invest Plan Fortis stopgezet, en nu?
Vraagje
Heb eind vorig jaar mijn Home Invest Plan bij Fortis stopgezet.
Wat gebeurt er nu met het geld dat daar opstaat?
Brengt dat nog op tot aan mijn pensioen?
Wat zijn de mogelijkheden?
Alvast bedankt
Heb eind vorig jaar mijn Home Invest Plan bij Fortis stopgezet.
Wat gebeurt er nu met het geld dat daar opstaat?
Brengt dat nog op tot aan mijn pensioen?
Wat zijn de mogelijkheden?
Alvast bedankt
Re: Home Invest Plan Fortis stopgezet, en nu?
awel heb hetzelfde gedaan, maar een jaar ofzo eerder nog...
iemand?
iemand?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Heb geen home invest plan, zelfs geen klant van fortis.
1) Is er een looptijd vermeld in het contract ( minimum 10 jaar ) ?
2) werden de premies gebruikt in het kader van het lange termijnsparen ,
Indien vraag 2
negatief, best laten staan tot 8 jaar en één dag ( anders 15% RV ) wel afkoopkosten van 5% met minimum van 75,00€
positief, best laten staan tot 60 ( anders 33% belasting ) en geen afkoopvergoeding
Het geld dat er op staat, blijft geld opbrengen naargelang de regels van het contract, gegarandeerde minimum intrestvoet + eventuele winstdeling
1) Is er een looptijd vermeld in het contract ( minimum 10 jaar ) ?
2) werden de premies gebruikt in het kader van het lange termijnsparen ,
Indien vraag 2
negatief, best laten staan tot 8 jaar en één dag ( anders 15% RV ) wel afkoopkosten van 5% met minimum van 75,00€
positief, best laten staan tot 60 ( anders 33% belasting ) en geen afkoopvergoeding
Het geld dat er op staat, blijft geld opbrengen naargelang de regels van het contract, gegarandeerde minimum intrestvoet + eventuele winstdeling
reactie van fortis:
De opbrengst van het Home Invest Plan bestaat uit 2 delen: de technische rente (de vaste opbrengst) die vandaag de dag 2,5% bedraagt, en een winstdeelname die elk jaar schommelt. Deze winstdeelname is verbonden aan de winst van het bankbedrijf, maar de winst die de bank op de geldmarkt kan maken met het geld van de klanten in zulk een spaarplan. Gemiddelde historische opbrengt ligt in totaal rond de 4%.
Bij deze dus
De opbrengst van het Home Invest Plan bestaat uit 2 delen: de technische rente (de vaste opbrengst) die vandaag de dag 2,5% bedraagt, en een winstdeelname die elk jaar schommelt. Deze winstdeelname is verbonden aan de winst van het bankbedrijf, maar de winst die de bank op de geldmarkt kan maken met het geld van de klanten in zulk een spaarplan. Gemiddelde historische opbrengt ligt in totaal rond de 4%.
Bij deze dus