Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Periodiek gespreid beleggen in fondsen a la Keyplan via MeDirect - ervaringen?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Michaelc
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Michaelc
Verstuur privébericht

Periodiek gespreid beleggen in fondsen a la Keyplan via MeDirect - ervaringen?

• Citeer

Bericht door Michaelc » 19 mei 2021, 16:04

Beste forumleden,

na onlangs de eerste keer vader geworden te zijn, zou ik graag willen starten met maandelijks te beleggen in fondsen.
Na me een aantal weken in te lezen, dacht ik voor mezelf de keuze gemaakt te hebben om een A la carte Keyplan te starten. (vanwege de gebruiksvriendelijkheid)

Concreet zou ik een 300 EUR / maand willen beleggen in een aantal fondsen (4 tot 6). Dit met geld dat ik voor lange termijn kan missen. (ben nu 28 jaar, dus ik spreek over 10,20,30 jaar)

Na alle fondsen van het Keytrade keyplan eens door morningstar gehaald te hebben en ze allemaal is naast één te zetten in een overzicht Excelletje, kwam ik op een 6-tal mogelijks interessante fondsen:

BE0058285850 - Aphilion Q² SICAV Equities A Acc
LU0069449576 - Fidelity World A-Dis-EUR
LU0260861751 - Franklin US Opportunities A(Ydis)EUR
LU0187079347 - Robeco Global Consumer Trends D €
LU0248172537 - Schroder ISF Emerging Asia A Acc EUR
LU0302446645 - Schroder ISF Glb Clmt Chg Eq A Acc EUR

Hier wat info ivm de spreiding regio, aandelen, sectoren:
Afbeelding
Het enige 'nadeel' aan het Keyplan is dat dit een beperkt aantal fondsen bevat. Dus was ik eens verder aan het kijken naar MeDirect.

Een voordeel voor Medirect lijkt me de grotere keuze aan fondsen, en de uitstap die op elk moment kan. (op zich is dit niet zo belangrijk omdat ik voor de lange termijn ga, maar naarmate dat mijn kennis met de jaren groeit over beleggen zou het mogelijk kunnen zijn dat ik bv. een fonds is van de hand zou willen doen)

Eigenlijk wil ik dus een beetje beleggen volgens een Keyplan (maandelijks voor vaste bedragen) maar dan via Medirect.
De fondsen hierboven, zijn dus maar een voorbeeld, stel dat ik voor MeDirect ga ga ik daar die fondsen eens allemaal in detail ook bekijken om te kijken of er interessantere bijzijn.

Zijn er hier veel die ervaring hebben met MeDirect om zelf fondsen aan te kopen? Ik zit vooral met het volgende:

- hoe gebruiksvriendelijk of ongebruiksvriendelijk is de online omgeving?
- Stel dat ik maandelijks een 300 euro wil beleggen in een 4-6 tal fondsen. Veel fondsen bij MeDirect zijn aan te kopen vanaf 100 EURO zie ik. Ik ga er dan van uit dat ik elke maand dan kan bijkopen in 3 fondsen. Maar dus niet in allemaal (als ik er bv 6 zou kiezen).

Is dit dan nog genoeg spreiding? En kijk ik dan bv best naar welke fondsen op dat moment bv een dipje hebben, en daar dan eventueel van profiteren om die maand in die fondsen te kopen?
Of zou het interessanter zijn om gewoon bv maand 1 fonds A B C te kopen en maand 2 D E F (en repeat). Dus puur systematisch. (en dus niets proberen timen, wat voor op de lange termijn niet zo relevant is denk ik?)

- en hoe bepaal ik welke fondsen te kopen bij Medirect, het aanbod is enorm. Alle fondsen door Morningstar halen, alles vergelijken en zo een selectie maken?

Ik besef dat het iets meer werk zou zijn dan bv. via Keyplan de fondsen automatisch te laten aankopen. Maar dit stoort me zeker niet aangezien het me best interesseert.

Ik weet het, het zijn best wat vragen, maar ik denk dat er mogelijks nog wel andere leden dezelfde vragen hebben.
Kort samengevat:
- Wat is jullie ervaring met MeDirect voor fondsen zelf aan te kopen?
- Hoe zouden jullie dan de aankopen spreiden? Kijken naar de huidige prestaties op een vaste dag in de maand en beslissen welke te kopen, of gewoon systematisch, zonder gevoels om de beurt aankopen?
- Beste manier om fondsen te selecteren; alles vergelijken in Morningstar?

Alvast bedankt voor elke mogelijke feedback.

Grts,
Michaël

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Periodiek gespreid beleggen in fondsen a la Keyplan via MeDirect - ervaringen?

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 19 mei 2021, 17:06

Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 Concreet zou ik een 300 EUR / maand willen beleggen in een aantal fondsen (4 tot 6). Dit met geld dat ik voor lange termijn kan missen. (ben nu 28 jaar, dus ik spreek over 10,20,30 jaar)
Daar is Keyplan zeer geschikt voor. Omwille van klein bedrag, maar ook om automatisch zonder omkijken aan te kopen.

Bij MeDirect (en nog anderen ook) kan je ook automatisch fondsen aankopen, bij MeDirect moet je echter initiëel 2500 of zo aankopen, dat maakt het minder interessant.
Ik neem aan dat je dat allemaal al bekeken hebt, en het vervolg over manuele aankopen gaat.
Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 Zijn er hier veel die ervaring hebben met MeDirect om zelf fondsen aan te kopen? Ik zit vooral met het volgende:
- hoe gebruiksvriendelijk of ongebruiksvriendelijk is de online omgeving?
Tot nu toe MeDirect enkel gebruikt voor manueel aan- en verkopen van mutual funds.
Daarvoor is hun webinterface gebruiksvriendelijk.
Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 - Stel dat ik maandelijks een 300 euro wil beleggen in een 4-6 tal fondsen. Veel fondsen bij MeDirect zijn aan te kopen vanaf 100 EURO zie ik. Ik ga er dan van uit dat ik elke maand dan kan bijkopen in 3 fondsen. Maar dus niet in allemaal (als ik er bv 6 zou kiezen).
Is dit dan nog genoeg spreiding? En kijk ik dan bv best naar welke fondsen op dat moment bv een dipje hebben, en daar dan eventueel van profiteren om die maand in die fondsen te kopen?
Of zou het interessanter zijn om gewoon bv maand 1 fonds A B C te kopen en maand 2 D E F (en repeat). Dus puur systematisch. (en dus niets proberen timen, wat voor op de lange termijn niet zo relevant is denk ik?)
Hoeveel spreiding over fondsen je wil, moet je zelf bepalen, maar 6 fondsen lijkt mij niet overdreven.
Ik zou dan "maand 1 fonds A B C en maand 2 D E F (en repeat)" doen, dus niet proberen inschatten welke fonds laag/hoog staat.
Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 Ik besef dat het iets meer werk zou zijn dan bv. via Keyplan de fondsen automatisch te laten aankopen. Maar dit stoort me zeker niet aangezien het me best interesseert.
Het gevaar is dat je je niet aan je plan gaat houden.
Met een automatisch systeem is dat makkelijker (zolang je het automatisch plan niet stopzet).

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Michaelc
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Michaelc
Verstuur privébericht

Re: Periodiek gespreid beleggen in fondsen a la Keyplan via MeDirect - ervaringen?

• Citeer

Bericht door Michaelc » 19 mei 2021, 19:29

Dag Earth,

bedankt voor je feedback, dat laatste is inderdaad een 'zwakte' als ik ze elke maand bv manueel zou willen aankopen.
Nu ja, manueel, op zich lijkt me dat niet veel werk om elke maand wat bij te kopen van een fonds.
Maar dan zal ik inderdaad zeer consequent moeten zijn en blijven.

Het voordeel is wel een veel groter aanbod om uit te kiezen.
Goed om te lezen dat je positieve ervaringen hebt met hun interface.

Grts

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 19 mei 2021, 19:47

Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 Na alle fondsen van het Keytrade keyplan eens door morningstar gehaald te hebben en ze allemaal is naast één te zetten in een overzicht Excelletje, kwam ik op een 6-tal mogelijks interessante fondsen:
Het is belangrijk om je portefeuille in zijn geheel te bekijken, zoals je gedaan hebt.
In Morningstar kan je ook een Benchmark toevoegen: "Wereldwijd Large Cap" lijkt hier het beste te passen.
Dit toont dan de spreiding van de "gemiddelde" portefeuille van alle beleggingen in aandelen van de ontwikkelde markten.
(het mist wel de small caps en de opkomende markten)

Kijkend naar wat je postte zie ik:
- je hebt meer in de opkomende markten dan het gemiddelde (~20% tov ~12%)
- je hebt geen small caps (1% tov 10%)
- je hebt vooral large cap growth (39% tov 23%) en weinig waarde aandelen (11% tov 23%)
- ook sectorieel zijn er een reeks afwijkingen

Deze uiteindelijke setup van je portefeuille zal, samen met de algemene evolutie van de markt, de prestaties van je portefeuille voor 3/4 bepalen.

Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 16:04 Is dit dan nog genoeg spreiding? En kijk ik dan bv best naar welke fondsen op dat moment bv een dipje hebben, en daar dan eventueel van profiteren om die maand in die fondsen te kopen?
[...]
- en hoe bepaal ik welke fondsen te kopen bij Medirect, het aanbod is enorm. Alle fondsen door Morningstar halen, alles vergelijken en zo een selectie maken?

Ik besef dat het iets meer werk zou zijn dan bv. via Keyplan de fondsen automatisch te laten aankopen. Maar dit stoort me zeker niet aangezien het me best interesseert.
[...]
- Beste manier om fondsen te selecteren; alles vergelijken in Morningstar?
Beslis eerst welke portefeuille je wil hebben: regionale split, stijl split, sector split.
En ga dan kijken hoe je die portefueille kan opbouwen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

kris13
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer kris13
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kris13 » 19 mei 2021, 20:23

Mijn ervaring met Medirect is zeer positief. Op de werking van hun site kan ik niets aanmerken. Alle aan en verkopen verlopen zonder meer vlot. Wat betreft info over in welke fondsen je moet beleggen, hiervoor moet je best een 2 de bank aanhouden en zien welke info je daar kan sprokkelen.

Michaelc
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Michaelc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Michaelc » 22 mei 2021, 11:36

Bedankt voor jullie feedback!
Ik zal eens bestuderen met welke fondsen weg te laten / toe te voegen ik iets meer kan spreiden in het type aandelen.

Ik twijfel nog wat of ik nu best voor een Keyplan zou gaan of via MeDirect zelf de fondsen aankopen op vaste maandelijkse momenten.
Voordeel Keyplan is dat ongeacht mijn inleg, het maandelijks gespreid zal zijn over alle fondsen die ik kies.
Bij MeDirect zal ik dan bv. (stel dat ik 6 fondsen kies) elke maand 3 fondsen bijkopen ipv alle 6. (vanwege de minimum 100 EUR / fonds die vaak van toepassing is)

Dat maakt dat ik 'maar' 6 aankoopmomenten per jaar per fonds zou hebben ipv 12. Maar ik weet niet of dit op de mid-lange termijn veel verschil gaat uitmaken. (5-10+ jaar)

Stof tot nadenken.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 22 mei 2021, 16:10

Michaelc schreef: ↑22 mei 2021, 11:36 Bedankt voor jullie feedback!
Stof tot nadenken.
Keyplan en Me direct zijn niet te vergelijken.
Keyplan beperkt tot een selectie van 40 fondsen.
Me Direct een paar honderd fondsen.
In verleden heeft keyplan van zijn 40 topfondsen uit 2015 er zomaar zonder boe of ba 33 anderen aangeboden in 2019.
De reden .......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Estate Guru believer.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 22 mei 2021, 17:37

Ik heb beiden. Een Keyplan dat al meer dan 5 jaar loopt, en losse fondsen bij MeDirect.
Keyplan loopt automatisch, daar heb je geen omkijken naar. Je koopt op het ritme van de beurs. Maar het is heel flexibel. Als het serieus daalt, kan je je bedrag wat verhogen dmv een bijstorting (wordt ook op de 5e van de maand gekocht !).
Mijn ervaring bij MeDirect is, maar dat staat los van henzelf, is dat ik het soms moeilijk vind om te kopen. Want morgen, of volgende week, komt er een beter moment (lees : staan de koersen wellicht wat lager).
Daarom zou ik een combinatie van beide overwegen. Keyplan voor wat je zeker wilt dat maandelijks gekocht wordt, en MeDirect voor enkele andere fondsen waarbij je het aankoopmoment zelf kiest.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 22 mei 2021, 17:39

platin schreef: ↑22 mei 2021, 16:10 In verleden heeft keyplan van zijn 40 topfondsen uit 2015 er zomaar zonder boe of ba 33 anderen aangeboden in 2019.
De reden .......
De echte reden kennen we niet. Maar enkele mindere fondsen zijn vervangen door veel betere fondsen. Denk maar aan Robeco Consumer Trends dat erbij gekomen is.
En als je een Keyplan had, met fondsen die nu niet meer in hun overzicht voorkomen, is er geen enkel probleem. Want ik kan die nog steeds blijven kopen.
Zo zwart-wit is het nu ook weer niet.

karine
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer karine
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door karine » 22 mei 2021, 17:44

Ik merk toch dat je bij Keytrade makkelijker gaat aankopen dan bij bv MeDirect omdat het automatisch gaat.
Bij Keytrade kijk ik er vaak gewoon niet naar om maar als ik bij bij MeDirect orders moet doorgeven op het moment dat alles bloedrood kleurt heb ik toch vaak de neiging om nog even af te wachten wat meestal niet goed is.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 22 mei 2021, 18:31

Michaelc schreef: ↑19 mei 2021, 19:29 Nu ja, manueel, op zich lijkt me dat niet veel werk om elke maand wat bij te kopen van een fonds.
Maar dan zal ik inderdaad zeer consequent moeten zijn en blijven.
Het is inderdaad niet veel werkt.
Waar het inderdaad om gaat is dat je best een plan hebt dat je consequent uitvoert, ongeacht wat er gebeurtd.
Wat er gebeurt heb je namelijk niet onder controle, wat je plan is bepaal je zelf en de uitvoering heb je wel onder controle.

Voor mij persoonlijk heb ik gemerkt dat het eenvoudiger is om mij aan een plan te houden als het volledig automatisch is.
Vooral als de koers hoger staat dan mijn gemiddelde aankoopkoers, krijg ik het lastig om verder bij te kopen.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 22 mei 2021, 18:36

Michaelc schreef: ↑22 mei 2021, 11:36 Dat maakt dat ik 'maar' 6 aankoopmomenten per jaar per fonds zou hebben ipv 12. Maar ik weet niet of dit op de mid-lange termijn veel verschil gaat uitmaken. (5-10+ jaar)
Over 5+ jaar zal elke maand versus elke 2 maand aankopen niet veel verschil maken, denk ik.

Michaelc
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Michaelc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Michaelc » 24 mei 2021, 09:25

Bedankt voor de feedback allemaal, ik ga de fondsen van MeDirect ook eens wat onder de loep nemen en dan beslissen.
Een optie zou inderdaad ook kunnen zijn dat ik beide start.

Eventueel zou ik het bedrag kunnen verhogen naar 400 / maand, en als ik dan bv. een 6-tal fondsen kies, kan ik volgens onderstaande 'plan' bv aankopen:
Maand 1:
Fonds 1, 2, 3,4
Maand 2:
Fonds 3, 4, 5, 6
Maand 3:
Fonds 5, 6, 1, 2

Zo ga ik uiteindelijk op 8 aankopen per fonds per jaar uitkomen wat dan toch weer wat meer gespreid is in de tijd :-)

Bedankt voor de feedback!

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 24 mei 2021, 18:27

Spreiding in tijd over 6 of 8 aankopen per jaar, zal niet veel verschil maken, lijkt mij.
Je maakt er enkel je plan onnodig ingewikkelder mee in mijn ogen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy