Eerste investering
TIP
-
polaroid22
- Newbie

- Contacteer:
Eerste investering
Hallo,
Ik heb al heel mijn leven geld op een spaarboekje gezet, wat dus niet rendeert. Dus al een hele tijd zitten bekijken wat een goede investering is. (vastgoed, aandelen, crypto, goud,...)
Maar de beste investering in België lijkt me te investeren in een ETFS: ==> VWCE.
Tenzij ik iets over het hoofd zie(alle suggesties zijn welkom).
Maar ik heb dus een 200 000€ gespaard. Wacht ik op een dip van VWCE en koop ik dan gewoon via bolero het hele bedrag in. Of zouden jullie deze maand 20 000€ euro doen, en dan volgende maand terug 20 000€, etc.
Alvast bedankt!
Ik heb al heel mijn leven geld op een spaarboekje gezet, wat dus niet rendeert. Dus al een hele tijd zitten bekijken wat een goede investering is. (vastgoed, aandelen, crypto, goud,...)
Maar de beste investering in België lijkt me te investeren in een ETFS: ==> VWCE.
Maar ik heb dus een 200 000€ gespaard. Wacht ik op een dip van VWCE en koop ik dan gewoon via bolero het hele bedrag in. Of zouden jullie deze maand 20 000€ euro doen, en dan volgende maand terug 20 000€, etc.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door polaroid22 op 3 juni 2021, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eerste investering
Het tweede.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou eerder € 10 000 per maand inleggen en extra beleggen bij een dip/correctie.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Start ook eens een virtuele portefeuille op die je ook als zijnde "echt" gaat beheren, voorzie zowel aandelen als ETF's en maak de evaluatie.
Verder zijn er voldoende topics en adviezen beschikbaar voor deze situatie denk ik. Gezien het bedrag: bepaal ook hoeveel je als spaarbuffer wenst te behouden en hoeveel je achter de hand houdt om bij te kopen als de kans zich voordoet - je zou maar zonder cash zitten in de periode maart 2020-december 2020, ik zeg maar iets.
Verder zijn er voldoende topics en adviezen beschikbaar voor deze situatie denk ik. Gezien het bedrag: bepaal ook hoeveel je als spaarbuffer wenst te behouden en hoeveel je achter de hand houdt om bij te kopen als de kans zich voordoet - je zou maar zonder cash zitten in de periode maart 2020-december 2020, ik zeg maar iets.
Gespreid aankopen op vaste data.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Bepaal voor jezelf hoeveel je cash je ten alle tijden wilt houden. En beleg dan maandelijks voor een vast bedrag.
Tweede optie: Start bv met 5000€ de volgende keer als je instapt en het staat lager stort 10.000€ bv
Tweede optie: Start bv met 5000€ de volgende keer als je instapt en het staat lager stort 10.000€ bv
opletten de beurzen staan bijzonder hoog ,je kan bijvoorbeeld beginnen elke maand 1000 euro te beleggen 20 maanden lang en zien waar je over 2,5 jaar staat ,en koop enkel kwaliteits aandelen tips vb Ab Inbev, Ahold Delhaize, Ageas zijn aandelen met beperkt risico ,maar bezint eer ge begint, want is niet altijd zeker dat je winst maakt als je aandelen koopt.Ik zit ook een beetje in aandelen maar groot gedeelte staat gewoon op spaarboekje .polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Hallo,
Alvast bedankt!
Als passief belegger zoals hij zegt, kan hij beter gewoon FTSE All-World index (VWCE) kopen ipv inzetten op individuele aandelen.elibar schreef: ↑3 juni 2021, 13:50opletten de beurzen staan bijzonder hoog ,je kan bijvoorbeeld beginnen elke maand 1000 euro te beleggen 20 maanden lang en zien waar je over 2,5 jaar staat ,en koop enkel kwaliteits aandelen tips vb Ab Inbev, Ahold Delhaize, Ageas zijn aandelen met beperkt risico ,maar bezint eer ge begint, want is niet altijd zeker dat je winst maakt als je aandelen koopt.Ik zit ook een beetje in aandelen maar groot gedeelte staat gewoon op spaarboekje .polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Hallo,
Alvast bedankt!
Inderdaad. Begin met de kern uit te bouwen. Individuele aandelen kunnen later wel aan bod komen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Niemand kan je dat zeggen, want niemand weet dat.polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Ik heb al heel mijn leven geld op een spaarboekje gezet, wat dus niet rendeert. Dus al een hele tijd zitten bekijken wat een goede investering is. (vastgoed, aandelen, crypto, goud,...)
Alles hangt af van je doelstellingen, hoeveel tijd/moeite je wil doen, je kennis/ervaring, ...
Waarom zou dat de "beste" investering zijn ?polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Maar de beste investering in België lijkt me te investeren in een ETFS: ==> VWCE.
Met zo'n bedrag kan je snel in stukken ervaring opdoen met verscheidene assets/instrumenten.polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Tenzij ik iets over het hoofd zie(alle suggesties zijn welkom).
Fondsen (mixed/bonds/equity), aandelen, obligaties, goud/edelmetalen, crypto, crowd/P2P-lending, ...
En binnen elk daarvan het je nog eens ontelbare mogelijkheden.
Misschien kan je dit topic eens helemaal doorlezen:
beginnen-met-beleggen-t29436.html?hilit ... en#p482651
Maar alles hangt dus af van jezelf, niemand kan zeggen wat voor jou het "beste" is.
Ik zou in ieder geval niet 100% van mijn "te beleggen geld" in 1 ETF steken.
-
SamBG
Je hebt dit bedrag reeds gespaard. Ben je bovendien eigenaar van een onroerend goed dat jezelf betrekt? Maakt een groot verschil uit volgens mij...polaroid22 schreef: ↑3 juni 2021, 11:02 Hallo,
Alvast bedankt!
-
polaroid22
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb zelf een huis samen met mijn vrouw gekocht (loopt wel nog 15 jaar een lening op).
-
SamBG
Mooi zo; ik zou nooit alle eieren in één korf leggen... Je weet dat een ETF geen enkele garantie biedt? De winst is voor jou maar ook het verlies...
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
En kan partiële terugbetaling van de lening (deel dat niet voor fiscale voordelen in aanmerking komt) niet nuttig zijn ?
(Ik heb op een bepaald moment de lening van de bouwgrond vervroegd afgelost.)
Misschien dat iemand met meer expertise op dit vlak hierop een antwoord kan geven ?
Misschien dat iemand met meer expertise op dit vlak hierop een antwoord kan geven ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
SamBG
Lees eens het begin van zijn vraag... "Een eerste investering...". Dus volgens mij geen fiscaal advies gevraagd...Charlesvdw schreef: ↑10 juni 2021, 21:57 En kan partiële terugbetaling van de lening (deel dat niet voor fiscale voordelen in aanmerking komt) niet nuttig zijn ?