Personen belasting, hypothecaire lening
TIP
Personen belasting, hypothecaire lening
Dag iedereen.
Ik heb als alleenstaande een huisje gekocht in 2019.
Alles is ondertekend in september 2019.
Nu wou ik vandaag mijn personenbelastingen nakijken.
Ik heb namelijk een vereenvoudigd voorstel ontvangen.
Bij het nakijken hiervan zag ik echter dat het bedrag bij 'Intresten en aflossingen' maar ongeveer 2280€ was.
Dus heb ik dit proberen aanpassen. Ik heb dit gedaan met de hulp van de Wizard.
Maar weer kwam het bedrag op 2280€ uit.
Ik heb vorig in totaal: 7.173€ afbetaald.
Omdat het huis gekocht is in 2019, heb ik nog recht op de 'geïntegreerde woonbonus'.
Ik heb de uitleg over de woonbonus al gelezen op verschillende sites, maar toch begrijp ik het niet.
Kan iemand mij eenvoudig uitleggen waarom er in het vakje 'Intresten en Aflossingen' maar 2280€ staat, in plaats van 7.173€? ( het bedrag dat ik wel degelijk heb afbetaald)
Alvast bedank
Groetjes Mieke
Ik heb als alleenstaande een huisje gekocht in 2019.
Alles is ondertekend in september 2019.
Nu wou ik vandaag mijn personenbelastingen nakijken.
Ik heb namelijk een vereenvoudigd voorstel ontvangen.
Bij het nakijken hiervan zag ik echter dat het bedrag bij 'Intresten en aflossingen' maar ongeveer 2280€ was.
Dus heb ik dit proberen aanpassen. Ik heb dit gedaan met de hulp van de Wizard.
Maar weer kwam het bedrag op 2280€ uit.
Ik heb vorig in totaal: 7.173€ afbetaald.
Omdat het huis gekocht is in 2019, heb ik nog recht op de 'geïntegreerde woonbonus'.
Ik heb de uitleg over de woonbonus al gelezen op verschillende sites, maar toch begrijp ik het niet.
Kan iemand mij eenvoudig uitleggen waarom er in het vakje 'Intresten en Aflossingen' maar 2280€ staat, in plaats van 7.173€? ( het bedrag dat ik wel degelijk heb afbetaald)
Alvast bedank
Groetjes Mieke
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Personen belasting, hypothecaire lening
Dat is het maximum...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://financeinfo.be/leningen/hypothe ... woonbonus/
als eens van een maximum gehoord ?
de belastingbetaler moet er maar voor opdraaien voor al die woonbonussen
als eens van een maximum gehoord ?
de belastingbetaler moet er maar voor opdraaien voor al die woonbonussen
Bedankt voor de antwoorden.
Ik wist niet dat er een maximum was dat je mocht ingeven. Het is de 1ste keer dat ik een volledig jaar kan ingeven, de vorige keer zat ik nog onder het maximum. Toen was er wel het volledige bedrag ingevuld.
Daarom dat ik dacht dat ik het volledige bedrag dat ik afbetaald had moest ingeven en dat die woonbonus nadien maar berekend werd.
En, sorry Paul dat ik de vraag stelde, wou gewoon een beetje uitleg.
Ik ben gewoon blij dat ik als alleenstaande nog een huisje heb kunnen kopen en toevallig was dit nog met woonbonus, maar ik heb niet speciaal een huis gekocht om nog te kunnen profiteren van die bonus, had ik een paar maanden later gekocht dan was het zonder geweest en dan had ik ook gekocht.
Ik betaal ook belastingen hoor.
Ik wist niet dat er een maximum was dat je mocht ingeven. Het is de 1ste keer dat ik een volledig jaar kan ingeven, de vorige keer zat ik nog onder het maximum. Toen was er wel het volledige bedrag ingevuld.
Daarom dat ik dacht dat ik het volledige bedrag dat ik afbetaald had moest ingeven en dat die woonbonus nadien maar berekend werd.
En, sorry Paul dat ik de vraag stelde, wou gewoon een beetje uitleg.
Ik ben gewoon blij dat ik als alleenstaande nog een huisje heb kunnen kopen en toevallig was dit nog met woonbonus, maar ik heb niet speciaal een huis gekocht om nog te kunnen profiteren van die bonus, had ik een paar maanden later gekocht dan was het zonder geweest en dan had ik ook gekocht.
Ik betaal ook belastingen hoor.
Laatst gewijzigd door Miekjevdv op 14 juni 2021, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax, Paul. Het is aan het beteren. Na al die andere aftrekposten en subsidies nog. That's an other cookie/biscuit zou de heer Van Gaal zeggen ...
2280€ is het maximum voor de eerste 10 jaar als je aan de voorwaarden blijft voldoen.
Nadien of als je niet meer aan de voorwaarden voldoet is het maximaal 1520€.
Zie: https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus
Nadien of als je niet meer aan de voorwaarden voldoet is het maximaal 1520€.
Zie: https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus