Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
De Argenta-truc zou ook perfect bij Santander kunnen werken.
Via phishing komt men achter jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ze schrijven geld over naar jouw tegenrekening en contacteren je dan dat ze een verdachte transactie gezien hebben. Ze stellen voor om je geld naar een veilige rekening over te zetten…
Die SMS is al jaren achterhaald als veilige optie bij 2-factor authentication. Dat wordt in zowat elke presentatie over het onderwerp aangehaald.
Via phishing komt men achter jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ze schrijven geld over naar jouw tegenrekening en contacteren je dan dat ze een verdachte transactie gezien hebben. Ze stellen voor om je geld naar een veilige rekening over te zetten…
Die SMS is al jaren achterhaald als veilige optie bij 2-factor authentication. Dat wordt in zowat elke presentatie over het onderwerp aangehaald.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit lijkt me toch wel ver gezocht.
Ben klant bij Santander sinds april 2017. Opening van de rekening verliep vlug en feilloos online.
Over de helpdesk kan ik niet oordelen. Heb deze nooit nodig gehad.
Enige nadeel dat ik zie is de onmogelijkheid van overschrijving met memo datum, zoals vermeld door de moderator.
Ben klant bij Santander sinds april 2017. Opening van de rekening verliep vlug en feilloos online.
Over de helpdesk kan ik niet oordelen. Heb deze nooit nodig gehad.
Enige nadeel dat ik zie is de onmogelijkheid van overschrijving met memo datum, zoals vermeld door de moderator.
Geld het "Beschermingsfonds" 100.000€ niet voor Santander, daar als ik de spaar simulator gebruik dit niet staat aangeduid en bij andere spaarbanken wel dat er een bescherming is?
Het is de 100k garantie van Spanje nu, sinds de officiële inlijving van de moederbank van de Belgische tak.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Eén van de voorwaarden om een spaarrekening te openen bij Santander is:
de referterekening moet een actieve zichtrekening zijn, bij een andere Belgische bank, met kantorennet.
In mijn geval zou ik daarvoor mijn Argenta zichtrekening kunnen opgeven, maar daar ik deze bijna nooit gebruik, zie ik dat niet echt zitten.
Zou een Keytrade rekening ook aanvaard worden? (Tenslotte hebben die ook een paar fysieke kantoren in ons land).
de referterekening moet een actieve zichtrekening zijn, bij een andere Belgische bank, met kantorennet.
In mijn geval zou ik daarvoor mijn Argenta zichtrekening kunnen opgeven, maar daar ik deze bijna nooit gebruik, zie ik dat niet echt zitten.
Zou een Keytrade rekening ook aanvaard worden? (Tenslotte hebben die ook een paar fysieke kantoren in ons land).
Neen gaat niet aanvaard worden.Wanneer je het rekeningnummer ingeeft ,krijg je een foutmelding.
Eens de rekening geopend ,kan je dan weer wel veranderen naar een Keytraderekening.
Eens de rekening geopend ,kan je dan weer wel veranderen naar een Keytraderekening.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp dit argument niet. App Argenta downloaden; inloggen. Klaar.
What's the problem?
Ik heb zowat bij alle banken en brokers een account. De meeste slapende. Gewoon handig voor als je ze eens nodig hebt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je moet niet eens een app downloaden.
Ik begrijp het argument van Nefertari wel, desalniettemin vind ik het een slecht argument
Ik begrijp het argument van Nefertari wel, desalniettemin vind ik het een slecht argument

Online banking doe ik uitsluitend op een vaste PC via de websites van de banken: dus geen app(s) nodig.troglodytes schreef: ↑25 juni 2021, 17:45Ik begrijp dit argument niet. App Argenta downloaden; inloggen. Klaar.
What's the problem?
...
De Argenta zichtrekening opende ik indertijd voor de gratis kredietkaart en ik doe daar zelden andere verrichtingen (intussen heb ik ook een paar andere Argenta-producten).EarthNvstr1 schreef: ↑25 juni 2021, 19:25 ...
Ik begrijp het argument van Nefertari wel, desalniettemin vind ik het een slecht argument![]()
De zeldzame keren dat ik het kantoor bezocht, kreeg ik de indruk dat de kantoorhouder daar heel goed van op de hoogte was.
Het kan misschien mijn verbeelding zijn (

Laatst gewijzigd door Nefertari op 26 juni 2021, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks.
Santander: ik overweeg om daar klant te worden om geleidelijk mijn Rabo-spaargeld naar over te schrijven.
Het zal dan maar Argenta als tegenrekening worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gelukkig maar.
Als ze uw spaargeld willen, dan zullen ze hun intrest wel verhogen.Nefertari schreef: ↑26 juni 2021, 12:21 Het kan misschien mijn verbeelding zijn () maar ik heb liever dat hij niet te weten komt dat ik die rekening gebruik als referterekening, om spaargeld bij een concurrerende bank (Santander) te plaatsen. En dat terwijl ik op mijn Argenta-spaarrekening slechts een klein bedrag laat staan.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Het is een bank. Niet uw ex.Nefertari schreef: ↑26 juni 2021, 12:21 Het kan misschien mijn verbeelding zijn ( ??? ) maar ik heb liever dat hij niet te weten komt dat ik die rekening gebruik als referterekening, om spaargeld bij een concurrerende bank (Santander) te plaatsen. En dat terwijl ik op mijn Argenta-spaarrekening slechts een klein bedrag laat staan.
They don't care.
Eigenlijk zouden ze content moeten zijn wanneer hun klantjes hun spaarcenten bij Santander zetten. Dan zijn ze verlost van de verplichte rente-betalingen! :-)
Veel meer dan een nummer ben je toch niet bij een bank.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
EarthNvstr1 schreef: ↑26 juni 2021, 13:25 ... Als ze uw spaargeld willen, dan zullen ze hun intrest wel verhogen.
Jullie hebben allemaal gelijk, en het is goed dat jullie mij daar nog eens aan herinneren.

In de (middelgrote) gemeente waar ik Argenta-klant ben, is het zó dat de plaatselijke kantoorhouder de meeste klanten persoonlijk kent. Zo worden bijvoorbeeld, bij gelegenheden zoals op kermissen, braderie of jaarmarkt, de klanten tijdens het 'toevallig' voorbijwandelen, persoonlijk aangesproken om een drankje te komen consumeren aan het Argenta-publi-standje.
Daardoor voelen klanten zich daar niet écht een nummer (maar eigenlijk zijn dat wél).
Ik zal dus aan jullie reacties denken, als ik mijn Santander rekening open.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Nefertari.Nefertari schreef: ↑28 juni 2021, 11:31 In de (middelgrote) gemeente waar ik Argenta-klant ben, is het zó dat de plaatselijke kantoorhouder de meeste klanten persoonlijk kent. Zo worden bijvoorbeeld, bij gelegenheden zoals op kermissen, braderie of jaarmarkt, de klanten tijdens het 'toevallig' voorbijwandelen, persoonlijk aangesproken om een drankje te komen consumeren aan het Argenta-publi-standje.
En ook zonder drankje kan je een relatie opbouwen.
Mijn post was dus ook niet zo bedoeld. Integendeel.