ervaring met bankswitching 2021
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
neo
ervaring met bankswitching 2021
Beste allen,
Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de dienst bankswitching voor de overstap tussen zichtrekeningen. Ondanks de aanbevelingen van allerlei forumleden om dit volledig handmatig te doen, hoopte ik voor een geautomatiseerd en probleemloos proces zoals het geval is bij verandering van energie- of telecomleverancier.
Ik heb gekozen voor de overbrenging van de geautomatiseerde transacties (domicilieringen en doorlopende opdrachten) zonder afsluiting van de oude rekening. In mijn geval betrof het immers vrijwel enkel overbrenging van domicilieringen. Trouwens, men moet de rekening zowiezo zelf aanpassen bij FOD en Belastingen Vlaanderen.
Hieronder het resultaat:
Conclusie
Rekening houdend met die resultaten ben ik helaas gedwongen om het gebruik van bankswitching dienst voor de overbrenging van domicilieringen af te raden. Indien men er toch voor kiest, raad ik ten sterkste aan om de oude rekening voorlopig te laten staan zodat het overzicht van de mogelijk geweigerde transacites op de oude rekening behouden blijft.
Ik hoop graag op de verbetering van de dienst in de toekomst. Ik snap dat de schuld bij de schuldeisers is die de rekeningen niet (tijdig) aanpassen.
Wat zijn jullie ervaringen met de dienst bankswitching? Misschien had ik gewoon pech met mijn schuldeisers?
Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de dienst bankswitching voor de overstap tussen zichtrekeningen. Ondanks de aanbevelingen van allerlei forumleden om dit volledig handmatig te doen, hoopte ik voor een geautomatiseerd en probleemloos proces zoals het geval is bij verandering van energie- of telecomleverancier.
Ik heb gekozen voor de overbrenging van de geautomatiseerde transacties (domicilieringen en doorlopende opdrachten) zonder afsluiting van de oude rekening. In mijn geval betrof het immers vrijwel enkel overbrenging van domicilieringen. Trouwens, men moet de rekening zowiezo zelf aanpassen bij FOD en Belastingen Vlaanderen.
Hieronder het resultaat:
- 1 doorlopende opdracht succesvol overbracht
- 2 schuldeisers hebben mij op de hoogte gebracht van de succesvolle aanpassing van de rekeningen (waarvan 1 had mij kunnen gedebiteerd)
- 5 schuldeisers hebben mij niet op de hoogte gebracht noch hebben ze geprobeerd om mij te debiteren
- 8 schuldeisers hebben mij niet op de hoogte gebracht MAAR ze hebben geprobeerd om mijn oude rekening te debiteren (de aanpassing was dus niet gelukt bij hen)
Conclusie
Rekening houdend met die resultaten ben ik helaas gedwongen om het gebruik van bankswitching dienst voor de overbrenging van domicilieringen af te raden. Indien men er toch voor kiest, raad ik ten sterkste aan om de oude rekening voorlopig te laten staan zodat het overzicht van de mogelijk geweigerde transacites op de oude rekening behouden blijft.
Ik hoop graag op de verbetering van de dienst in de toekomst. Ik snap dat de schuld bij de schuldeisers is die de rekeningen niet (tijdig) aanpassen.
Wat zijn jullie ervaringen met de dienst bankswitching? Misschien had ik gewoon pech met mijn schuldeisers?
Re: ervaring met bankswitching 2021
Als je de oude rekening afsluit, dan stuurt de schuldeiser je per post de faktuur.. omdat de betaling geweigerd werd.
Je betaald dan deze rekening manueel en voor de volgende rekeningen maak je een nieuwe domiciliering met je nieuwe rekeningnummer..
Mijn idee is dat de beste oplossing, omdat je dan zelf controle behoudt..
Je betaald dan deze rekening manueel en voor de volgende rekeningen maak je een nieuwe domiciliering met je nieuwe rekeningnummer..
Mijn idee is dat de beste oplossing, omdat je dan zelf controle behoudt..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mogen we ook weten van welke bank naar welke bank.
Na mijn debacle bij Keytrade van vorig jaar weet ik dat daar een hoop problemen van komen.
Onder andere betalingen van pensioen.
Weken na stopzetting Keytrade slaagden ze er nog in de R.v.p. Te laten weten dat op hun rekening moest worden gestort.
Natuurlijk de R.v.p was al op de hoogte dat ze het mochten negeren die wissel.
Estate Guru believer.
Had al vermoeden dat Keytrade er bij betrokken was.
Het probleem waarschijnlijk niet bij Ing, maar heel heel trage verwerking door Keytrade.
Estate Guru believer.
-
neo
UPDATE: het is toch 2/9 of 3/15 gebleken. Nog altijd erbarmelijk slecht dus.
Ik ben eens curieus of een 'echte' bank het beter zou doen...
We gaan het misschien nog weten als TS eerstdaags nog overstapt naar een grootbank
We gaan het misschien nog weten als TS eerstdaags nog overstapt naar een grootbank