ADR, EDR, GDR
TIP
Re: ADR, EDR, GDR
Als ik het goed begrijp heb je bij VIE enkel recht op uw deel in de winst, maar je bent niet mede-eigenaar zoals bij een echt aandeel en kan dus niet mee beslissen.
Dat klinkt eigenlijk net hetzelfde als een ADR/EDR/GDR?
Dat klinkt eigenlijk net hetzelfde als een ADR/EDR/GDR?
"recht op een deel van de winst" is waarschijnlijk te sterk uitgedrukt.
De VIE heeft een contract met een ander bedrijf om een deel van de winst te "kriijgen" in ruil voor ....
Er kan redelijk wat verkeerd lopen. bvb China kan beslissen dat zo'n contract onwettig is; de VIE heeft dan ogenblikkelijk al zijn waarde verloren, maar er zijn ook verschillende andere "aanpassingen" mogelijk.
Bij een ADR is het onderliggende aandeel echt in het bezit van de uitgever van de ADR.
De VIE heeft een contract met een ander bedrijf om een deel van de winst te "kriijgen" in ruil voor ....
Er kan redelijk wat verkeerd lopen. bvb China kan beslissen dat zo'n contract onwettig is; de VIE heeft dan ogenblikkelijk al zijn waarde verloren, maar er zijn ook verschillende andere "aanpassingen" mogelijk.
Bij een ADR is het onderliggende aandeel echt in het bezit van de uitgever van de ADR.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Onwettig verklaren & al zijn waarde verliezen...
Even serieus blijven.
Daar heeft China helemaal geen belang bij en gaat dus ook niet gebeuren.
Het artikel dat tycoon postte
Even serieus blijven.
Daar heeft China helemaal geen belang bij en gaat dus ook niet gebeuren.
Het artikel dat tycoon postte
vermeldt opties die overwogen worden en hééél wat pragmatischer zijn.