Mixfondsen EUR Defensief - Wereldwijd
TIP
Mixfondsen EUR Defensief - Wereldwijd
Wat dachten jullie van volgende tracker ?
NL0009272764
VanEck Vectors™ Multi-Asset Conservative Allocation UCITS ETF | DTM
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... entType=FE
Aandelenposities 357
Obligatieposities 90
Oprichtingsdatum 2009
Gemiddeld risico, beperkt rendement, beperkte kosten.(0,28%)
NL0009272764
Aandelenposities 357
Obligatieposities 90
Oprichtingsdatum 2009
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mixfondsen EUR Defensief - Wereldwijd
Combinatie van 50% VWCE en 50% AGGH bereik je hetzelfde met 0,16% kosten.ann01 schreef: ↑9 augustus 2021, 19:53 Wat dachten jullie van volgende tracker ?
NL0009272764
Aandelenposities 357
Obligatieposities 90
Oprichtingsdatum 2009
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is mijn redenering juist dat de Van Eyck tracker evenwaardig of zelfs beter is dan het Flossbach fonds ?
Van Eyck
3 Jaar geannualiseerd 5,90
10 Jaar geannualiseerd 5,39
Flossbach von Storch - Multi Asset - Defensive RT
3 Jaar geannualiseerd 3,60
10 Jaar geannualiseerd*3,87
Van Eyck
3 Jaar geannualiseerd 5,90
10 Jaar geannualiseerd 5,39
Flossbach von Storch - Multi Asset - Defensive RT
3 Jaar geannualiseerd 3,60
10 Jaar geannualiseerd*3,87
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Morningstar plaatst beide fondsen in dezelfde categorie dus ze vergelijken is niet onzinnig.
Wetende dat " resultaten uit het verleden zijn geen indicatie voor de toekomst" zien we op de geposte resultaten dat de ETF over de laatste 3 en 5 jaar inderdaad een beter rendement haalde dan het actieve fonds. Concreet als je in VanEck zou belegd hebben dan had je jaarlijks zo'n 2% meer rendement gehaald.
Is een fonds naar Nederlands recht; je betaald dan 2 of 3x belastingen op de dividenden.
Bekijk ook hoe je de belastingen zal betalen, bvb de meerwaardetaks op het obligatiegedeelte.
Een post hierboven stelde voor om gewoon 2 etfs te kopen die gelijkaardige onderliggende beleggingen hebben. Dat lijkt helemaal geen slecht idee. 1/3 aandelen lijkt voldoende. Als je schrik hebt voor de obligaties kan je dat gedeelte ook gewoon in cash/spaarboekjes houden. (Van tijd tot tijd terug) balanceren naar 1/3 en 2/3 (met je nieuwe aankopen) zal dit risicoprofiel behouden
Wetende dat " resultaten uit het verleden zijn geen indicatie voor de toekomst" zien we op de geposte resultaten dat de ETF over de laatste 3 en 5 jaar inderdaad een beter rendement haalde dan het actieve fonds. Concreet als je in VanEck zou belegd hebben dan had je jaarlijks zo'n 2% meer rendement gehaald.
Is een fonds naar Nederlands recht; je betaald dan 2 of 3x belastingen op de dividenden.
Bekijk ook hoe je de belastingen zal betalen, bvb de meerwaardetaks op het obligatiegedeelte.
Een post hierboven stelde voor om gewoon 2 etfs te kopen die gelijkaardige onderliggende beleggingen hebben. Dat lijkt helemaal geen slecht idee. 1/3 aandelen lijkt voldoende. Als je schrik hebt voor de obligaties kan je dat gedeelte ook gewoon in cash/spaarboekjes houden. (Van tijd tot tijd terug) balanceren naar 1/3 en 2/3 (met je nieuwe aankopen) zal dit risicoprofiel behouden
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je kan ook naar de Vanguard life strategy ETFs kijken. Dan vermijd je al de Nederlandse dividendbelasting.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Maar ook bij de Vanguard life strategy ETFs heb je misschien een probleem met de toepassing van de Reynderstaks, neen?
Ja dat blijft, waarschijnlijk kan men ervan uit gaan dat de meerwaardetaksen voor het obligatiegedeelte niet correct zal berekent worden voor alle fondsen die niet in België geregistreerd zijn.
Daarom beter om te splitsen in 2 fondsen. Je kan de verhouding dan ook exact aanpassen aan jouw risico profiel.
Daarom beter om te splitsen in 2 fondsen. Je kan de verhouding dan ook exact aanpassen aan jouw risico profiel.
Heb al 2 jaar,v.eck conservative,ondanks,reynderstaks bij afrekening, dubbele roerende voorheffing,lage liquiditeit,toch zeer tevreden,zeer defensief,goed bestand geweest tegen coronadip,beter alternatief dan tak21, spaarboekje,kasbons enz..., robuuste etf,hoef er niet van wakker te liggen,kabbelt rustig verder.
Zou de meerwaardebelasting (70% obligaties) bij verkoop correct worden toegepast? Ik ben bij Bolero
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Hoelang beleg je al in deze vaneck conservative tracker?Gg70 schreef: ↑11 augustus 2021, 16:17 Heb al 2 jaar,v.eck conservative,ondanks,reynderstaks bij afrekening, dubbele roerende voorheffing,lage liquiditeit,toch zeer tevreden,zeer defensief,goed bestand geweest tegen coronadip,beter alternatief dan tak21, spaarboekje,kasbons enz..., robuuste etf,hoef er niet van wakker te liggen,kabbelt rustig verder.
En beleg je maandelijks, jaarlijks hierin of heb je eenmalig hierin belegd?
Neem je als de koers hoog staat soms je winst?
Ik heb v.eck conservative 2jaar,eenmalig aangekocht,zal niet snel verkopen,is voor zeer lange termijn, alhoewel ik vijftiger ben,overweeg grotere positie te nemen nu beurzen zo hoog staan.
Winst nemen = markt timen = werk niet.costaadeje schreef: ↑11 augustus 2021, 20:45 Hoelang beleg je al in deze vaneck conservative tracker?
En beleg je maandelijks, jaarlijks hierin of heb je eenmalig hierin belegd?
Neem je als de koers hoog staat soms je winst?
Dit zijn een reeks ETFs die gelijkaardig zijn.
https://www.justetf.com/de/find-etf.htm ... =Aggregate
Ik heb nooit gehoord van actieve (niet index) obligatie-ETFs; die zouden voor mij dezelfde nadelen hebben als aktieve traditionele bondfondsen: Hoge kosten, afwijking van de index met daarenboven ook de uitdaging om ze op de beurs te kopen.
Hier is een reeks actieve obligatiefondsen die wereldwijd beleggen hedged naar de Euro.
https://www.morningstar.be/be/screener/ ... Order=desc
Dan lijkt het me toch best van in AGGH gespreid posities te nemen. Zitten ook in de kernselectie van DeGiro dus dat komt ook goed uit.
Wat is trouwens het verschil tussen AGGH en EUNA want zie dat ze beide dezelfde ISIN hebben ?
Wat is trouwens het verschil tussen AGGH en EUNA want zie dat ze beide dezelfde ISIN hebben ?