Keytrade nieuwe tarieven vanaf 20/09/2021
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Keytrade nieuwe tarieven vanaf 20/09/2021
Nieuwe tarieven van toepassing bij Keytrade vanaf 20 september 2021.
https://www.keytradebank.be/files/docum ... new_nl.pdf
Voor mij persoonlijk zie ik niet direct iets relevant
https://www.keytradebank.be/files/docum ... new_nl.pdf
Voor mij persoonlijk zie ik niet direct iets relevant
Re: Keytrade nieuwe tarieven vanaf 20/09/2021
Geld afhalen met VISA wordt gratis binnen de Euro-zone en goedkoper erbuiten.
(was blijkbaar al het geval met de nieuwere kaarten, maar dat zijn nu nog de enige.)
(was blijkbaar al het geval met de nieuwere kaarten, maar dat zijn nu nog de enige.)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk iets gevonden te hebben, dat gewijzigd is. Een interne transfer kost vanaf 20/09/2021 15 euro. Dit was volgens mij daarvoor gratis. Helaas kan ik het niet meer terugvinden, want ook op de site staan nu al de nieuwe tarieven.
Was vroeger ook al €15, oude tarievenlijst in bijlage, kun je naar hartenlust vergelijken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt !
Ondertussen had ik op een formulier van een effectentransfer dat klaarlag het ook zien staan.
De effectentransfer tussen effectenrekeningen van eenzelfde persoon was wel gratis. Geen idee of dat ook zo blijft, want dat staat eigenlijk nergens in hun overzicht vermeld, dacht ik.
Ondertussen had ik op een formulier van een effectentransfer dat klaarlag het ook zien staan.
De effectentransfer tussen effectenrekeningen van eenzelfde persoon was wel gratis. Geen idee of dat ook zo blijft, want dat staat eigenlijk nergens in hun overzicht vermeld, dacht ik.
Op pagina 2, bij diverse kosten, is er wel iets bijgekomen :
Iemand een idee waar dat op kan slaan ?Beëindiging van het contract of verstrijken van de looptijd:
- 10% berekend op het deel van het openstaande saldo tot 7.500 euro
- 5% berekend op het deel van het openstaande saldo groter dan 7.500 euro
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Goede vraag ... ;-)annetje schreef: ↑4 september 2021, 11:45 Op pagina 2, bij diverse kosten, is er wel iets bijgekomen :Iemand een idee waar dat op kan slaan ?Beëindiging van het contract of verstrijken van de looptijd:
- 10% berekend op het deel van het openstaande saldo tot 7.500 euro
- 5% berekend op het deel van het openstaande saldo groter dan 7.500 euro
Staat in ieder geval onder "BANKING", dus ik ga er niet direct wakker van liggen.
Stel anders even de vraag via support en laat het weten ...
P.S.: hier kan je zowel de huidige(/oude) als de nieuwe tarieven vinden: https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... ormulieren (vermoedelijk wel enkel de volgende 13 dagen...)
Nog altijd maar liefst 29,95 $ transactiekosten voor Amerikaanse aandelen. Totaal gek.
Ook op zelfs euronext maar liefst 24,95 euro , voor boven de 5000 euro en bijna al de rest van Europa 24,95 euro.
Het was de eerste online bank. Dus vooral een clienteel die meestal ook niet op zulke prijzen let en zo kunnen ze enorme transactie winsten blijven maken.
Ook op zelfs euronext maar liefst 24,95 euro , voor boven de 5000 euro en bijna al de rest van Europa 24,95 euro.
Het was de eerste online bank. Dus vooral een clienteel die meestal ook niet op zulke prijzen let en zo kunnen ze enorme transactie winsten blijven maken.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Daartegenover staat kosteloos ontvangen van dividenden in cash, ook voor buitenlandse aandelen (als ik het goed voorheb).Dirk2 schreef: ↑9 september 2021, 20:33 Nog altijd maar liefst 29,95 $ transactiekosten voor Amerikaanse aandelen. Totaal gek.
Je moet inderdaad naar alle details kijken. De ene broker is "beter" voor dit, de andere voor "dat" ...
Edit:
Een andere ding is bv. gedeeltelijke uitvoeringen... bij Keytrade is dat 1 maal transactiekosten, bij de meeste andere brokers transactiekosten per deeluitvoering of per dag.
En vooral: duidelijkheid... voor mij toch ook belangrijk... samen met Deutsche Bank scoort Keytrade daarin voor mij zeker niet slecht.
Edit 2: anderen vinden het blijkbaar zinvoller om nog meer verwarring te scheppen ipv duidelijkheid, zie bv. Belfius/ReBel ...
Keytrade bank is wel interessant voor beleggers die in de distributiefase zitten en die iedere maand een deel van hun fondsen moeten verkopen om hun pensioen aan te vullen. Geen transactiekosten voor verkoop van fondsen. Alleen een transactiekost bij aankoop maar als je éénmalig voor een groot bedrag instapt, is dat ok.