Waar bewaren grote vermogens hun centjes?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Waar bewaren grote vermogens hun centjes?
Publieke en private aandelen, obligaties, vastgoed, etc.
-
SamBG
Is er nu echt geen eigenaar van een groot vermogen, hier op dit forum, om eens uit de doeken te doen hoe je een "supervermogen" op de meest rendabele wijze beschermt/belegt of aan het zicht onttrekt? Alléé, eentje toch?
. Graag met een tastbaar en concreet voorbeeld...
Grote vermogens hebben zelf een investeringsfonds en zoeken nog wat sukkels zodat ze nog meer kunnen beleggen en aan de sukkels nog iets kunnen verdienen. 
Nochthans Warren B. beweerd toch steevast op een grote hoop cash te zitten. Dat wil dan toch zeggen, liquide en klaar om te investeren. Cash is toch cash (en niet ergens anders in geïnvesteerd lijkt me). Onze Warren zal niet in Belgische banken zitten, maar waar en hoe dan wel? Die zal zeker weten ook zijn risico's gedekt hebben...
-
prinsesoperwt
- Verbannen Gebruiker

Staat gewoon bij andere banken. Amerikaanse banken. Enkel in Europa heerst er enkel nog bij de eenvoudige bevolking een panische angst dat banken failliet zullen gaan en dat ze hun spaargeld kwijt zullen zijn. Het is niet voor niets dat Amerikanen, met hun open geest, de kredietcrisis al lang verwerkt hadden voor de coronacrisis, en dat Europa ze nu alle 2 tegelijk moet oplossen.
Wie constant in angst leeft i.e. de Europeanen voor alles en nog wat, denkt niet aan de toekomst, maar aan het behoud van het heden.
Azië heeft Europa al lang voorbijgestreefd. Steekt binnen X jaar Amerika voorbij. En Afrika zal Europa ook binnen 50 jaar voorbijtrekken.
Wie constant in angst leeft i.e. de Europeanen voor alles en nog wat, denkt niet aan de toekomst, maar aan het behoud van het heden.
Azië heeft Europa al lang voorbijgestreefd. Steekt binnen X jaar Amerika voorbij. En Afrika zal Europa ook binnen 50 jaar voorbijtrekken.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Grote hoeveelheden cash bestaan meestal uit money market securities 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
MrMaster schreef: ↑13 september 2021, 14:49 Nochthans Warren B. beweerd toch steevast op een grote hoop cash te zitten. Dat wil dan toch zeggen, liquide en klaar om te investeren. Cash is toch cash (en niet ergens anders in geïnvesteerd lijkt me). Onze Warren zal niet in Belgische banken zitten, maar waar en hoe dan wel? Die zal zeker weten ook zijn risico's gedekt hebben...
En BRK moet, als voornamelijk verzekeringsmaatschappij, een grote hoeveelheid 'cash' aanhouden.Henkie1984 schreef: ↑13 september 2021, 15:35 Grote hoeveelheden cash bestaan meestal uit money market securities![]()
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
prinsesoperwt
- Verbannen Gebruiker

Elke verzekeringsmaatschappij heeft constant cash inflow en cash outflow. Ze moeten gewoon in het oog houden dat die in evenwicht zijn. Te veel cash kost veel geld, net zoals te weinig.
Cash in: premies, terugbetaling herverzekeringsmaatschappij, intresten obligaties, obligaties einde termijn, verkoop obligaties, dividenden aandelen inclusief vastgoed, verkoop aandeel incl vastgoed, intresten leningen, leningen op termijn,...
Cash out: schadegevallen, investeringen obligaties, aandelen, vastgoed, leningen, premies herverzekeringen, personeelskosten, huur, operationele kosten, ...
Ik dacht dat de rekeningen van de meeste verzekeraars geconsolideerd worden
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.