Registratiekosten dalen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Registratiekosten dalen
Het lijkt mij véél belangrijker dat je het voor jou geschikte vastgoed hebt gekocht voor een correcte prijs (of voor een koopje).Geje15 schreef: ↑27 september 2021, 10:16 De meeste zullen het misschien wel al gehoord/gelezen hebben. De registratiekosten zullen dalen ik ons geval van 6 naar 3%.
Heeeel zuur aangezien wij deze week gaan tekenen voor de lening. Is het slim om nu te tekenen of zou dit juist heel dom zijn? Zou dit aangepast kunnen worden of valt er niets meer aan te doen?
Dat je bekijkt om je zaak te optimaliseren, dit is begrijpbaar en terecht, maar om dat nu "heeeel zuur" te noemen, vind ik toch wat overdreven.
Wat wel onduidelijk is.
De verlaagde registratie is de ene keer aankoop tot max.200.000 euro en andere keer tot 500.000 euro..
Tot welk bedrag is het nu???
De verlaagde registratie is de ene keer aankoop tot max.200.000 euro en andere keer tot 500.000 euro..
Tot welk bedrag is het nu???
Hoe je het draait of keert, het is een verschuiving in de fiscaliteit die geen impact heeft op de schaarste en krapte aan (wat voor uw budget) een betaalbare woning is in een betere buurt, want daar draait het om. U heeft er goed aan gedaan om te kopen, de prijzen zullen verder omhoog knallen aangezien we te maken hebben met vraag en aanbod. Voorts is het zo dat u op een zeker moment moet beslissen om de fiscaliteit niet uw leven te laten bepalen.
Voor investeerders in verhuurpanden gaan die 2% het niet maken, die rekenen dat gewoon door aan de huurder, die zelf kampt met schaarste aan betaalbaar aanbod in, opnieuw, betere buurten.
Het heeft basically gewoon te maken met hoe, en onder welke modaliteiten, u uw 'vermogen' opbouwt; een verschuiving in de fiscaliteit is een broodje aap verhaal.
Voor investeerders in verhuurpanden gaan die 2% het niet maken, die rekenen dat gewoon door aan de huurder, die zelf kampt met schaarste aan betaalbaar aanbod in, opnieuw, betere buurten.
Het heeft basically gewoon te maken met hoe, en onder welke modaliteiten, u uw 'vermogen' opbouwt; een verschuiving in de fiscaliteit is een broodje aap verhaal.