Na hoeveel tijd is pandwissel mogelijk?
TIP
Na hoeveel tijd is pandwissel mogelijk?
Beste forum
In 2020 heb ik een woning gekocht samen met mijn partner. We zouden het echter graag willen verkopen en een nieuwe woning kopen, want we willen veel dichter bij familie wonen (waar het ook nog eens veel rustiger is). Het huis zelf is gelukkig OK, dit draait puur om de locatie.
Nu vroegen we ons af of we volgend jaar (dus 2 jaar na de aankoop) al kunnen verhuizen dmv pandwissel? Of moeten we hiervoor ons aan een andere termijn houden? Ik vind hierover niets terug op het internet.
Alvast bedankt!
Groetjes
M.
In 2020 heb ik een woning gekocht samen met mijn partner. We zouden het echter graag willen verkopen en een nieuwe woning kopen, want we willen veel dichter bij familie wonen (waar het ook nog eens veel rustiger is). Het huis zelf is gelukkig OK, dit draait puur om de locatie.
Nu vroegen we ons af of we volgend jaar (dus 2 jaar na de aankoop) al kunnen verhuizen dmv pandwissel? Of moeten we hiervoor ons aan een andere termijn houden? Ik vind hierover niets terug op het internet.
Alvast bedankt!
Groetjes
M.
Re: Na hoeveel tijd is pandwissel mogelijk?
Dat zal je met je bank moeten overeenkomen..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sowieso moet ik gaan horen bij de bank, maar ik wou nu al weten of de termijn van de aankoop van de huidige woning van belang is. Het is puur om te weten wanneer ik verdere stappen moet ondernemen. Ik dacht dat iemand hier mss op de hoogte was van de regeling. Ik heb naar de notaris gemaild, maar daar heb ik nog geen reactie van gehad.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks (impliceert dat het niet noodzakelijk zo is) zal je belast worden op de meerwaarde, als die er is.Morree schreef: ↑18 oktober 2021, 09:26 Beste forum
Alvast bedankt!
Groetjes
M.
Je bespreekt dit best eerst met je notaris en daarna met je bank (beide normaal gezien volledig kostenloos)
In dit geval zouden die besprekingen vrij eenvoudig moeten zijn, vermits het een zeer concreet geval betreft.