Verdeling etfs
TIP
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Re: Verdeling etfs
Omdat ik ook geen domoor ben. Er zijn principes, die kom ik gedeeltelijk tegemoed. Maar ik ga in deze duistere gang dat wij toekomst noemen... niet mijn kapitaal in gebrekke brengen... de overheid tracht dat al voldoende.borgie schreef: ↑23 oktober 2021, 10:30Waarom beleg je dan niet 100% in Europa? Jouw verdeling belegt zowat 75% buiten dit continent.Verviertig schreef: ↑23 oktober 2021, 08:33 Schoenmaker blijf bij u leest zeggen ze... ik hou het geld liever in dit continent tbh.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Tja ... als we dat nu eens zouden weten
Hier zijn enkele "brede":
IE00B4K48X80 iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR (Acc) - IMAE
IE00BKWQ0Q14 SPDR MSCI Europe UCITS ETF
IE00BKWQ0M75 SPDR MSCI Europe Small Cap UCITS ETF
IE00B53QG562 iShares Core MSCI EMU UCITS ETF EUR (Acc)
IE00B910VR50 SPDR MSCI EMU UCITS ETF
(de laatste 2 zijn Eurozone ipv Europe)
IWDA is zo'n 70% US/Canada en 15% Europa dacht ik grosso modo.Verviertig schreef: ↑22 oktober 2021, 07:50 75 idwa
10 - die europese
15 emim
Redelijke verdeling? Wil het gewicht wat laten in europa en de emergine markets... lijkt me meer groeimogelijkheden in de emergin en idwa een tikkeltje te amerikaans georienteerd hoorde ik?
Als je wil overwegen in EU en EM, dan lijkt me dat een redelijke verdeling, ja.
Edit: Hou er ook rekening mee dat IWDA en IMAE geen small caps bevatten, EMIM wel.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 oktober 2021, 14:35, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Hier zijn enkele "brede":
IE00B4K48X80 iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR (Acc)
IE00BKWQ0Q14 SPDR MSCI Europe UCITS ETF
IE00BKWQ0M75 SPDR MSCI Europe Small Cap UCITS ETF
IE00B53QG562 iShares Core MSCI EMU UCITS ETF EUR (Acc)
IE00B910VR50 SPDR MSCI EMU UCITS ETF
(de laatste 2 zijn Eurozone ipv Europe)
[/quote]
helaas enkel de eerste via de kernselect degiro.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Tja ... ook dat is uw eigen keuze ...
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
ja transactiekosten lopen ook sterk op anders... ook hap uit boterham.
I shares Russia EUR acc gekocht,om in te spelen op hoge energieprijzen,blijft spotgoedkope beurs,ondanks hoge coronacijfers in Moskou.
Ik vrees dat we nog lang met torenhoge energieprijzen opgescheept zitten,maar omdat tracker (etf i shares russia)maar uit 19 posities bestaat,leg ik hem toch niet op zolder,koers-winst begint ook op te lopen,vanaf 10% winst overweeg ik te verkopen.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
bonne ik heb men degiro rekening weer geopend. Nu vragen ze of ik gebruik wil maken op verlaagde tarief van belastingsinkomen amerika. Wat betekent dat? Niet echt beduidend.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Vermoedelijk betreft het het reduceren van amerikaanse bronheffing op dividenden van 30% naar 15% via W-8BEN formulier.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Moet je iets speciaals doen als je hiervoor in -opt? En op wat heeft dat betrekking? Ook etf bv.?EarthNvstr1 schreef: ↑25 oktober 2021, 19:40 Vermoedelijk betreft het het reduceren van amerikaanse bronheffing op dividenden van 30% naar 15% via W-8BEN formulier.
Heb je enkel nodig als je rechtstreeks us aandelen koopt
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Als je er nadien gebruik van wil maken kan je dat nog steeds selecteren neem ik aan?
Je kan er ook custody of niet custody kiezen? Zijn er bij niet custody extra zaken die je moet regelen bij de ficus of dergelijk of geeft de niet-custody je extra mogelijkheden? Hoe zit het net bij het uitlenen van je etfs? Daar neem je een winstmarge op, moet je die aangeven of worden die winstmarges herbelegd in de etf dat je bezit?
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
iemand?