Verdeling etfs
TIP
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Verdeling etfs
Vroeger belegde ik in idwa en een etf waar europa meer vertegenwoordigd is alleen ben ik de naam vergeten. Daarbovenop had ik ishares emim en een etf van intressante kleine en middelgrote ondernemeing ook de naam vergeten spdf ofzo denk ik op de duitse beurs.
Zijn deze 4 nog steeds intressant qua TER en transactiekosten? Ik zit bij degiro zoals toen.
En welke verdeling zouden jullie doen?
Zijn deze 4 nog steeds intressant qua TER en transactiekosten? Ik zit bij degiro zoals toen.
En welke verdeling zouden jullie doen?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Verdeling etfs
88% IWDA / 12% EMIM is een verhouding die veel terugkomt (dan vergeet je wel de small caps). Persoonlijk neem ik iets meer risico door Emerging Markets zwaarder gewicht te geven en daarnaast via holdings in PE (niet beursgenoteerd) te beleggen (PRX, ACKB,..). Steeds accumulerend, IExxxx op AMS via degiro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Dat eerste had ik nog maar nadat je over holding pe (prx, ackb) begon en iexxxx op ams was ik kwijt.stockzombie schreef: ↑20 oktober 2021, 20:17 88% IWDA / 12% EMIM is een verhouding die veel terugkomt (dan vergeet je wel de small caps). Persoonlijk neem ik iets meer risico door Emerging Markets zwaarder gewicht te geven en daarnaast via holdings in PE (niet beursgenoteerd) te beleggen (PRX, ACKB,..). Steeds accumulerend, IExxxx op AMS via degiro.
Zijn deze gratis in de kernselect. Wat zijn deze aandelen, welke bedrijven?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
PE = Private EquityVerviertig schreef: ↑21 oktober 2021, 08:21Dat eerste had ik nog maar nadat je over holding pe (prx, ackb) begon en iexxxx op ams was ik kwijt.stockzombie schreef: ↑20 oktober 2021, 20:17 88% IWDA / 12% EMIM is een verhouding die veel terugkomt (dan vergeet je wel de small caps). Persoonlijk neem ik iets meer risico door Emerging Markets zwaarder gewicht te geven en daarnaast via holdings in PE (niet beursgenoteerd) te beleggen (PRX, ACKB,..). Steeds accumulerend, IExxxx op AMS via degiro.
PRX = Prosus
ACKB = Ackermans & VanHaren
IExxxxxx = ISIN nr, ETF naar Iers recht
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Voor je de vraag stelt: AMS = Amsterdam (en dan bedoelen we de beurs
)
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
En "via degiro" is een straat in Milaan (en dan bedoelen we de stad
)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 oktober 2021, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Dus maw je investeerd extra in holdings die jij denkt dat het goed doen toekomstgezien?stockzombie schreef: ↑21 oktober 2021, 10:35PE = Private EquityVerviertig schreef: ↑21 oktober 2021, 08:21
Dat eerste had ik nog maar nadat je over holding pe (prx, ackb) begon en iexxxx op ams was ik kwijt.
PRX = Prosus
ACKB = Ackermans & VanHaren
IExxxxxx = ISIN nr, ETF naar Iers recht
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Zie je een reden waarom stockzombie zou investeren in holdings waarvan die denkt dat ze het *niet* goed zullen doen toekomstgezien ?!?Verviertig schreef: ↑21 oktober 2021, 16:16 Dus maw je investeert extra in holdings die jij denkt dat het goed doen toekomstgezien?
Zoals stockzombie schreef:
Persoonlijk neem ik iets meer risico door ... daarnaast via holdings in PE (niet beursgenoteerd) te beleggen (PRX, ACKB,..).
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Vraag is dan wel of ze meer gaan opbrengen dan de etfs.EarthNvstr1 schreef: ↑21 oktober 2021, 19:04Zie je een reden waarom stockzombie zou investeren in holdings waarvan die denkt dat ze het *niet* goed zullen doen toekomstgezien ?!?Verviertig schreef: ↑21 oktober 2021, 16:16 Dus maw je investeert extra in holdings die jij denkt dat het goed doen toekomstgezien?
Zoals stockzombie schreef:Persoonlijk neem ik iets meer risico door ... daarnaast via holdings in PE (niet beursgenoteerd) te beleggen (PRX, ACKB,..).
Heeft iemand de europese etf voor me van ishares?
75 idwa
10 - die europese
15 emim
Redelijke verdeling? Wil het gewicht wat laten in europa en de emergine markets... lijkt me meer groeimogelijkheden in de emergin en idwa een tikkeltje te amerikaans georienteerd hoorde ik?
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Ondertussen wat gezocht. Kan dat zijn dat die etf IMAE heet?
Iemand die me kan zeggen over mijn verdeling in procenten?
Iemand die me kan zeggen over mijn verdeling in procenten?
IMAE is inderdaad een MSCI Europe ETF.
Op zich is er niks mis met die verdeling. Een lichte overweging van de opkomende markten en een kleine home bias. Als jij je daar goed bij voelt, is dat zeker wat je moet doen.
Een kleine home bias heb ik nog overwogen maar uiteindelijk beslist om het niet te doen omdat we ook aan pensioensparen doen. Alle pensioenspaarfondsen zitten zwaar in Europa dus vond ik het niet nodig om in onze ETF-portefeuille ook nog eens extra Europa toe te voegen.
Op zich is er niks mis met die verdeling. Een lichte overweging van de opkomende markten en een kleine home bias. Als jij je daar goed bij voelt, is dat zeker wat je moet doen.
Een kleine home bias heb ik nog overwogen maar uiteindelijk beslist om het niet te doen omdat we ook aan pensioensparen doen. Alle pensioenspaarfondsen zitten zwaar in Europa dus vond ik het niet nodig om in onze ETF-portefeuille ook nog eens extra Europa toe te voegen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Schoenmaker blijf bij u leest zeggen ze... ik hou het geld liever in dit continent tbh.borgie schreef: ↑23 oktober 2021, 08:03 IMAE is inderdaad een MSCI Europe ETF.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Bezoek je ook enkel Europese websites?
Waarom beleg je dan niet 100% in Europa? Jouw verdeling belegt zowat 75% buiten dit continent.Verviertig schreef: ↑23 oktober 2021, 08:33 Schoenmaker blijf bij u leest zeggen ze... ik hou het geld liever in dit continent tbh.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)