Kostprijs verplaatsen zonnepannelen
Kostprijs verplaatsen zonnepannelen
Hoi forum, graag had ik geweten of iemand van jullie een beetje een realistische inschattinng kan maken van wat het zou kosten om een installatie zonnepannelen te verleggen van dak. Gaat om een 15-tal panelen en uiteraard alles wat nodig is errond(omvormer, ...) . Wij kunnen nl zonnepannelen krijgen van iemand die dan voor de rest gewoon nog mee kan profiteren door de certificaten te blijven innen.
Ik hoef uiteraard geen exacte prijs, wel een indicatie waarrond het zou draaien (1000,5000,10000?).
Ik hoef uiteraard geen exacte prijs, wel een indicatie waarrond het zou draaien (1000,5000,10000?).
Re: Kostprijs verplaatsen zonnepannelen
Ik vermoed dat alles dan opnieuw gekeurd gaat moeten worden, met check van de nieuwe EAN-code, en dan denk ik niet dat je certificaten behouden gaan blijven. Of heb je al gecheckt dat dat allemaal in orde is ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik twijfel inderdaad zeer hard dat je die certificaten mag behouden. Die worden toegewezen aan een meterkast en niet gebonden aan de panelen.
Als je zoekt op de prijs van een verhuis van je zonnepanelen, dan zal een eenvoudige zoekactie op Google je al meteen een prijs geven van circa €600.
Die prijzen zijn vaak een verbloeming van de kostprijs dus ik zou uitgaan van €1.000. Je moet immers rekening houden met afstand, keuring installatie, complexiteit van alles (kabeltjes trekken?),...
Als je zoekt op de prijs van een verhuis van je zonnepanelen, dan zal een eenvoudige zoekactie op Google je al meteen een prijs geven van circa €600.
Die prijzen zijn vaak een verbloeming van de kostprijs dus ik zou uitgaan van €1.000. Je moet immers rekening houden met afstand, keuring installatie, complexiteit van alles (kabeltjes trekken?),...
Alvast bedankt voor de antwoorden.
De certificaten worden inderdaad mee verhuisd met de panelen, op voorwaarde dat de volledige installatie (alle panelen, omvormer, ..) in één keer verhuisd worden. Uiteraard is aan die certificaten dan onderling wel een mouw te passen. De installatie is sowieso te groot voor op ons dak, maar de bewuste installatie heeft 2 omvormers, dus zijn we nu aan het kijken in hoeverre dat mogelijk is met behoud van de certificaten.
De panelen krijgen we gratis, en als ik bergijp dat zo'n verhuis inderdaad een 1000 euro zal kosten, lijkt me dat een no-brainer toch? Ter info, de panelen zijn 10 jaar oud, dus moeten zeker nog wel een 10 jaar mee kunnen.
De certificaten worden inderdaad mee verhuisd met de panelen, op voorwaarde dat de volledige installatie (alle panelen, omvormer, ..) in één keer verhuisd worden. Uiteraard is aan die certificaten dan onderling wel een mouw te passen. De installatie is sowieso te groot voor op ons dak, maar de bewuste installatie heeft 2 omvormers, dus zijn we nu aan het kijken in hoeverre dat mogelijk is met behoud van de certificaten.
De panelen krijgen we gratis, en als ik bergijp dat zo'n verhuis inderdaad een 1000 euro zal kosten, lijkt me dat een no-brainer toch? Ter info, de panelen zijn 10 jaar oud, dus moeten zeker nog wel een 10 jaar mee kunnen.
Uit eigen interesse dan even: hoe bypass je het probleem dat je nu op een andere EAN-code zit ? Dat is de enige unieke identificatie van je installatie.