verkoop/verdeling huis bij scheiding
TIP
verkoop/verdeling huis bij scheiding
Ben aan het scheiden, dus moet huis verkopen of overkopen
Via advokaat enkele adressen bekomen om de waarde het woonhuis te bepalen ( een zogezegde VLABEL schatter)
Heden resultaat bekomen , doch stel toch enige eigenaardigheden vast.
De schatter vermeld in zijn verslag dat de keuken gerenoveerd is (enkel pompbak, en electrisch vuur zijn vervangen)
De isolatie van het dak is niet bekeken enkel dat er isolatie op de zoldervloer ligt heeft hij gezien.
De bewoonbare oppervlakte wordt niet vermeld, de kelder is wel volledig geteld (huis volledig onderkelderd) doch is dit een bewoonbare oppervlakte? Dacht het niet
Als referentiehuizen worden er drie vermeld met adres en VRAAGPRIJS, volgens VLABEL dient toch rekening gehouden te worden met verkoopprijzen en NIET met VRAAGprijzen. Die kunnen vandaag al anders zijn
Dit wordt allemaal teniet gedaan als zijnde miggezifterij, doch als ik een vergelijking maak met een online schattiing is het verschil zeker 80.0000 euro En dat is toch veel
Zijn deze mensen dan niet te betrouwen??
Ik moet wel veelmeer gaan lenen dan. Wie heeft een tip in dit verband?
dank bij voorbaat
Via advokaat enkele adressen bekomen om de waarde het woonhuis te bepalen ( een zogezegde VLABEL schatter)
De schatter vermeld in zijn verslag dat de keuken gerenoveerd is (enkel pompbak, en electrisch vuur zijn vervangen)
De isolatie van het dak is niet bekeken enkel dat er isolatie op de zoldervloer ligt heeft hij gezien.
De bewoonbare oppervlakte wordt niet vermeld, de kelder is wel volledig geteld (huis volledig onderkelderd) doch is dit een bewoonbare oppervlakte? Dacht het niet
Als referentiehuizen worden er drie vermeld met adres en VRAAGPRIJS, volgens VLABEL dient toch rekening gehouden te worden met verkoopprijzen en NIET met VRAAGprijzen. Die kunnen vandaag al anders zijn
Dit wordt allemaal teniet gedaan als zijnde miggezifterij, doch als ik een vergelijking maak met een online schattiing is het verschil zeker 80.0000 euro En dat is toch veel
dank bij voorbaat
Re: verkoop/verdeling huis bij scheiding
Laat 5 schattingen doen en je krijgt 5 verschillende bedragen. Je moet ook niet proberen die gasten te beïnvloeden, dat is toch hopeloos.
Je geeft aan de woning de waarde die jij ok vindt ( desnoods met een kleine marge omdat ge +'en en -'en kent). Is de tegenpartij daar niet mee akkoord of vindt men een koper die meer biedt dan moet je vertrekken. That's life ...
Je geeft aan de woning de waarde die jij ok vindt ( desnoods met een kleine marge omdat ge +'en en -'en kent). Is de tegenpartij daar niet mee akkoord of vindt men een koper die meer biedt dan moet je vertrekken. That's life ...

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: verkoop/verdeling huis bij scheiding
Je moet vooral een akkoord bereiken (niet enkel over prijs van het huis wellicht) met je (ex-)partner, lijkt mij.
Of jullie beiden blauw betalen aan advokaten...
Je (ex-)partner zal dat misschien redelijk of zelfs te laag ingeschat vindenreynkust schreef: ↑2 november 2021, 14:55 Via advokaat enkele adressen bekomen om de waarde het woonhuis te bepalen ( een zogezegde VLABEL schatter)
dank bij voorbaat

Jij zal de waarde van het huis zo laag mogelijk willen bepaald zien, zodat je zo weinig mogelijk moet betalen om het over te nemen.
Je (ex-)partner zal de waarde van het huis zo hoog mogelijk willen bepaald zien, zodat die zoveel mogelijk cash overhoudt als jij het huis overneemt.
Laat 3 schatters van immokantoren komen en kom op basis daarvan dan tot een akkoord over de verkoopwaarde van het huis met je (ex-)partner.