Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Danku! Dat lijkt dus wel goed te zitten als ik vergelijk met de midmarket rates van Xe en andere bronnen.
https://www.spaargids.be/sparen/aion/ai ... rente.html
Vanaf wanneer geldt dit voor bestaande klanten? Is dit bij iemand al doorgevoerd in de app (en de berekening van toekomstige rente)?
Vanaf wanneer geldt dit voor bestaande klanten? Is dit bij iemand al doorgevoerd in de app (en de berekening van toekomstige rente)?
-
azerty_123
- Jr. Member

- Contacteer:
Lijkt te gelden voor alle nieuwe stortingen vanaf vandaag, en diegene die een nieuwe periode ingaan... Ik ga in elk geval wel eens kijken wat er van alternatieven mogelijk zijn, want 0.50% en er nog een maandelijks lidgeld van €3.90 is me iets te veel van het goede :ppmu schreef: ↑3 november 2021, 21:21 https://www.spaargids.be/sparen/aion/ai ... rente.html
Edit: mijn maandelijkse overschrijving geannuleerd en een manuele gedaan. Ga dan morgen eens kijken wat de simulatie zegt over die storting, maar ik vermoed dat het dus 0.40 ipv 0.90 zal zijn...
IK wou juist klant worden bij Aion voor de jaarlijkse 1%
Nu ze gezakt zijn naar 0.5% lijkt het me geen goed idee met de maandelijks kost
Medirect is nu ook al beperkt tot 50.000 euro
Santander is nog de enige zonder voorwaarden
Nu ze gezakt zijn naar 0.5% lijkt het me geen goed idee met de maandelijks kost
Medirect is nu ook al beperkt tot 50.000 euro
Santander is nog de enige zonder voorwaarden
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Wanneer je voldoende geld een jaar kan missen is dat toch nog een redelijke (nuja...) rente? Stel dat je €100000 vast zet krijg je €500 - 12 x €4,9 = €453. Dat is een netto rente van 0,453% en dus nog steeds de vierde hoogste rente op de markt. Hoe lager het bedrag dat je stort, hoe meer de maandelijkse kost aan je totale rente knabbelt natuurlijk...
Bij mij is het voor een nieuwe storting die ik op 3 november gedaan heb, inderdaad 0,4% geworden. De oude blijven aan 0,9%, volgens de simulatie.azerty_123 schreef: ↑3 november 2021, 21:51 Edit: mijn maandelijkse overschrijving geannuleerd en een manuele gedaan. Ga dan morgen eens kijken wat de simulatie zegt over die storting, maar ik vermoed dat het dus 0.40 ipv 0.90 zal zijn...
Als ik het goed begrijp, zou dit (0,65% + 0,05%) nog een optie moeten zijn. Na wat trial and error ben ik er alleszins in geslaagd zo'n spaarrekening te openen.
Bovendien worden de getrouwheidspremie en de basisrente voor onze gereglementeerde spaarrekening "Max Deposit Extended" met onmiddellijke ingang gewijzigd. Met "Max Deposit Extended" zoeken wij in het aanbod van 26 erkende Belgische banken naar de hoogste rente voor termijndeposito's en spaarrekeningen en matchen deze hoogste rente, zodat u toegang krijgt tot de beste tarieven op de markt. De huidige hoogste rente van toepassing op gereglementeerde spaarrekeningen in België betreft een getrouwheidspremie van 0,65% met een basisrente van 0,05%, en de "Max Deposit Extended" spaarrekening zal aan dit tarief worden aangepast.
Meer informatie vindt u op https://aion.eu/be-nl/max-deposit
-
azerty_123
- Jr. Member

- Contacteer:
Hoe heb je dat gedaan? Juist via de app gekeken, en het is nog steeds hun "extended" die ze aanbevelen (met nog de oude rente
) als ik max deposit bekijk...
Ik heb verschillende zaken uitgetest, maar ik denk dat het uiteindelijk gelukt is door het tweede aanbod in de lijst te nemen (die overeen kwam met dat van Santander). Toen kwam er op mijn scherm iets als “we hebben een beter aanbod voor u gevonden”, wat dan die 0,65% + 0,05% was.azerty_123 schreef: ↑6 november 2021, 10:26 Hoe heb je dat gedaan? Juist via de app gekeken, en het is nog steeds hun "extended" die ze aanbevelen (met nog de oude rente) als ik max deposit bekijk...
-
azerty_123
- Jr. Member

- Contacteer:
Ah, op die manier. Dat is inderdaad niet 100% duidelijk, maar dat lijkt te werken... Nu eens uitrekenen wat het beste scenario is.
Ik heb in november en december mijn maandelijkse lidmaatschapskosten bij Aion niet aangerekend gekregen terwijl dit voorheen telkens rond dezelfde dag gebeurde. Is dit nog bij iemand het geval?
-
azerty_123
- Jr. Member

- Contacteer:
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
Bij mij is het er afgegaan, maar op 30/12 kreeg ik een bericht van PayU: "Wij hebben uw betaling teruggestort. U ontvangt uw geld over drie werkdagen". Na wat opzoekwerk bleek het om de lidmaatschapskosten van Aion te gaan (dat staat nergens in het bericht vermeld). Vreemd...
Heeft iemand zijn intresten al ontvangen op zijn AION extended spaarrekening?