Maaltijdcheques "witwassen"
Re: Maaltijdcheques "witwassen"
Spa water is jammer genoeg niet te drinken.BenjaminBuffett schreef: ↑25 mei 2021, 14:40 Ik koop heel vaak in bulk producten die lang bewaarbaar blijven. Recent heb ik nog 100 flessen van 1,5 liter Spa-water gekocht met 30% korting. Ik kan u verzekeren dat de maaltijdcheques er dan snel doorvliegen, ook al koop je met korting![]()
Daar zit je dan met 150 liter ondrinkbaar water

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spa-water niet te drinken?
Ik vind het zeer lekker. Het is misschien een gewoonte om het te drinken, maar het is zeker drinkbaar hoor. En het behoort tot de meeste kwalitatieve watersoorten. Véél kwalitatiever dan wat er vandaag uit uw kraan komt...
Ik vind het zeer lekker. Het is misschien een gewoonte om het te drinken, maar het is zeker drinkbaar hoor. En het behoort tot de meeste kwalitatieve watersoorten. Véél kwalitatiever dan wat er vandaag uit uw kraan komt...
-
- VIP member
- Contacteer:
Spa reine 0.62€ per liter of 620€ per m3 of 126.53x duurder dan kraan water EN 1m3 is verpakt in 22.66KGS plasticConclusie
Op basis van de resultaten van de jaarlijkse controle aan de kraan en de resultaten van de operationele
controle die de waterbedrijven uitvoeren, voldoet de kwaliteit van het drinkwater in Vlaanderen in zeer
grote mate aan de opgelegde kwaliteitseisen.
De 22 nieuwe stoffen die getoetst zijn aan een voorzorgwaarde, geven geen overschrijding.

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Omdat een Belg zijn pet-fles in de pmd-zak steekt en de Indiër het gewoon in de rivier pleurt? 

-
- VIP member
- Contacteer:
Maar dan nog. Een spaargidser die 126x de prijs betaald zou toch eigenlijk een perma ban moeten krijgen 
ps wij krijgen onze maaltijdcheques ook niet op, maar wij gebruiken een combo van cadeaus en uit eten gaan om het eens in de zoveel tijd leeg te zuigen voor ze verlopen.

ps wij krijgen onze maaltijdcheques ook niet op, maar wij gebruiken een combo van cadeaus en uit eten gaan om het eens in de zoveel tijd leeg te zuigen voor ze verlopen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ja, om één of andere reden lust ik dus geen Spa BlauwBenjaminBuffett schreef: ↑19 november 2021, 14:45 Spa-water niet te drinken?

Maar, is uiteraard persoonlijk
Vorige week heb ik in het tuincentrum een Gerbil (Woestijnrat) gekocht met mijn ecochecques.
Een spaargidser die kraantjeswater drinkt maar ook op resto gaat?Henkie1984 schreef: ↑19 november 2021, 16:50 Maar dan nog. Een spaargidser die 126x de prijs betaald zou toch eigenlijk een perma ban moeten krijgen

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spa reine koop ik aan 0,38 EUR per liter in grote hoeveelheden. 0,62 EUR is de prijs die je moet betalen bij een winkel à la Carrefour Express. Maar dat is inderdaad nog steeds veel duurder dan kraantjeswater. Maar Spa-water is wel kwalitatiever en qua samenstelling gezonder dan kraantjeswater. Kraantjeswater is eigenlijk te goedkoop. Veel mensen verspillen drinkbaar kraantjeswater teveel en dus zou kraantjeswater eigenlijk sterk duurder moeten worden (in het kader van een tax shift).Henkie1984 schreef: ↑19 november 2021, 15:31Spa reine 0.62€ per liter of 620€ per m3 of 126.53x duurder dan kraan water EN 1m3 is verpakt in 22.66KGS plasticConclusie
Op basis van de resultaten van de jaarlijkse controle aan de kraan en de resultaten van de operationele
controle die de waterbedrijven uitvoeren, voldoet de kwaliteit van het drinkwater in Vlaanderen in zeer
grote mate aan de opgelegde kwaliteitseisen.
De 22 nieuwe stoffen die getoetst zijn aan een voorzorgwaarde, geven geen overschrijding.
Waarom zou de wereld toch naar de klote gaan met al dat plastic
![]()
Wat betreft plastic, is er een onderscheid te maken tussen recycleerbaar plastic en niet-recycleerbaar plastic.
PET-flessen zijn recycleerbaar en worden ook in grote mate gerecycleerd in België en gebruikt om nieuwe flessen te maken, maar de recyclage kan nog beter.
Als er plastic flessen of tegenwoordig ook mondmaskers op de stranden blijven rondslingeren en zo in de zeeën terechtkomen, dan komt dit omdat mensen heropgevoed moeten worden. Afval hoort in een vuilzak/vuilbak terecht te komen, niet op straat of op strand. Dat heeft hoofdzakelijk met opvoeding te maken.
Het zuiver bestaan van recycleerbaar plastic is op zich geen probleem. Wel de wijze waarop de mensen ermee omspringen.
Niet-recycleerbaar plastic moet daarentegen verbannen worden en vervangen worden door alternatieven, waaronder recycleerbaar plastic.
Publieke vuilbakken moeten onderverdeeld worden in compartimenten (papier/karton, groen afval en plastiek), net zoals dit reeds jaren het geval is in Californië. De inhoud van publieke vuilbakken is immers eveneens te recycleren, hetgeen vandaag quasi niet wordt gedaan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat is nu eenmaal het gevolg van die leuke ingewikkelde wereldwijde belastingsystemen... Als inwoner word je in België belast op je wereldwijd inkomen maar als niet inwoner word je in Duitsland belast op "Duits" inkomen... Om het nog ingewikkelder te maken, heeft België in samenspraak met onze Duitse vrienden zeer duidelijke (sarcasm) regeltjes verzonnen om te bepalen in welk land je uiteindelijk belast wordt en in welk land vrijgesteld...Dixit schreef: ↑10 mei 2021, 22:13
Pas jij maar op met wat je wenst. Ik werk voor een Duitse werkgever en die heeft geen zin in al die vlomse fratschen. Dat hele rijtje hierboven en die cheques en andere papiertjes. Desalniettemin geeft die mijn loon wel in België aan en dus betaal ik Belgische belastingen.
Uiteraard moet je een dure boekhouder of fiscaal consultant betalen om de minst belaste weg te vinden en hopen dat de vrienden van de fiscus niet te veel vragen stellen bij dat duur advies