Hoe binance account aangeven aan het CAP NBB
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe binance account aangeven aan het CAP NBB
Hallo iedereen,
Ik heb een Binance Account (crypto exchange) en ik wil deze aangeven aan het CAP, maar het is me helemaal niet duidelijk hoe ik dit kan doen? Ik heb enkele concrete vragen.
1) Wat moet je aangeven als rekeningnummer? Is dit de login/email/username van het Binance platform? Want er is toch geen rekeningnummer of ben ik fout?
2) Ik vind ook nergens een adres van Binance, zowel adres waar de rekening is geopend als het adres van Binance zijn dus ook onduidelijk voor mij, wat doe ik hiermee?
3) Moet je een exchange account ook aangeven als dit nooit gebruikt is en er nooit geld heeft opgestaan?
Heeft iemand dit al gedaan? Hulp is zeer welkom!
Bedankt!
Ik heb een Binance Account (crypto exchange) en ik wil deze aangeven aan het CAP, maar het is me helemaal niet duidelijk hoe ik dit kan doen? Ik heb enkele concrete vragen.
1) Wat moet je aangeven als rekeningnummer? Is dit de login/email/username van het Binance platform? Want er is toch geen rekeningnummer of ben ik fout?
2) Ik vind ook nergens een adres van Binance, zowel adres waar de rekening is geopend als het adres van Binance zijn dus ook onduidelijk voor mij, wat doe ik hiermee?
3) Moet je een exchange account ook aangeven als dit nooit gebruikt is en er nooit geld heeft opgestaan?
Bedankt!
Re: Hoe binance account aangeven aan het CAP NBB
1/ lijkt oktgh123 schreef: ↑21 november 2021, 16:16 Hallo iedereen,
Bedankt!
2/ vindt je dat geen probleem
3/ ja
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat bedoel je met "vind je dat geen probleem"? Wat moet je doen als er geen adres te vinden is?
In het Vlaams je geeft uw centen aan ....... wie?
Estate Guru believer.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Binance is bij uitstek het grootste cryptoplatform ter wereld; ongeveer 10x de omzet van het beursgenoteerde Coinbase. Ik denk dat je gerust mag zijn qua platformkeuze.
Dat gezegd zijnde, blijft het altijd beter om cryptocurrency zelf op te slaan ipv ze te laten staan op online platformen zoals Binance. Er zijn zowel software als hardware wallets beschikbaar waar je je crypto na aanschaf heen kan sturen. Die kunnen onmogelijk gestolen/onbereikbaar worden, tenzij je zelf je paswoorden vergeet/lekt.
Ik wou dat zoiets ook kon met aandelen. Dan hoefden we niet te vertrouwen op de lange ketting van broker, ETF provider en custodian. Wie weet waar zijn ETF-aandelen werkelijk staan? Heb je een adres en telefoonnummer bij de hand? Op dat gebied hebben crypto zéker een streep(je) voor. Of, in het Vlaams: je geeft je geld in handen van... jezelf.
Dat gezegd zijnde, blijft het altijd beter om cryptocurrency zelf op te slaan ipv ze te laten staan op online platformen zoals Binance. Er zijn zowel software als hardware wallets beschikbaar waar je je crypto na aanschaf heen kan sturen. Die kunnen onmogelijk gestolen/onbereikbaar worden, tenzij je zelf je paswoorden vergeet/lekt.
Ik wou dat zoiets ook kon met aandelen. Dan hoefden we niet te vertrouwen op de lange ketting van broker, ETF provider en custodian. Wie weet waar zijn ETF-aandelen werkelijk staan? Heb je een adres en telefoonnummer bij de hand? Op dat gebied hebben crypto zéker een streep(je) voor. Of, in het Vlaams: je geeft je geld in handen van... jezelf.
Je mag nog zoveel vertrouwen hebben in de betrouwbaarheid en integriteit van het platform, technische problemen bestaan.troglodytes schreef: ↑23 november 2021, 09:05 Binance is bij uitstek het grootste cryptoplatform ter wereld; ongeveer 10x de omzet van het beursgenoteerde Coinbase. Ik denk dat je gerust mag zijn qua platformkeuze.
En als er dan een deel van je geld zou verdwijnen door een technisch probleem, en je wil juridische stappen ondernemen.
Tegen wie? Waar?
Voor jezelf uit te maken of je dat een probleem vindt. Ik persoonlijk wel.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn beste, heb je mijn reactie wel helemaal gelezen? :-)
Wanneer ik bitcoin koop op Binance of Coinbase, worden die onmiddellijk doorgestuurd naar mijn eigen wallet. Eén seconde daarna mag Binance ontploffen (bij wijze van spreken). Mijn crypto is safe, bij mij. (Beeldspraak: in wezen zijn alleen mijn private keys bij mij).
Bewaar je crypto nooit op een online platform!
Ik besef wel dat niet alle crypto-owners dit doen. Zeker met het exploderende Defi 2.0 houden steeds meer mensen crypto online bij in staking pools, liquidity pool etc... Superinteressant en spannend. Ik heb er zelf ook al een duit mee verdiend, maar de risico's zijn torenhoog. Het is het Wilde Westen van een nieuwe financiële wereld.
Wanneer ik bitcoin koop op Binance of Coinbase, worden die onmiddellijk doorgestuurd naar mijn eigen wallet. Eén seconde daarna mag Binance ontploffen (bij wijze van spreken). Mijn crypto is safe, bij mij. (Beeldspraak: in wezen zijn alleen mijn private keys bij mij).
Ik besef wel dat niet alle crypto-owners dit doen. Zeker met het exploderende Defi 2.0 houden steeds meer mensen crypto online bij in staking pools, liquidity pool etc... Superinteressant en spannend. Ik heb er zelf ook al een duit mee verdiend, maar de risico's zijn torenhoog. Het is het Wilde Westen van een nieuwe financiële wereld.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Terug on topic.
Ik heb accounts op talloze crypto-platformen, waarvan Coinbase en Binance de voornaamste zijn. Geen enkel crypto-platform gebruikt een klassieke rekening waar ik euro's op bewaar. Ik bewaar ook geen crypto op deze platformen. Ik ben er dan ook niet van overtuigd dat je deze moet aangeven aan de NBB. Het enige wat ik daar aangeef, is mijn Degiro-account.
Als je per sé iets wil aangeven, stuur dan je publieke bitcoin-adres. Iedereen kan open en bloot zien hoeveel crypto je daar op hebt. Idem voor Ethereum en alle andere coins of tokens. Persoonlijk ga ik dat niet doen: ze moeten zelf maar met duidelijke richtlijnen komen.
100% akkoordtroglodytes schreef: ↑23 november 2021, 09:30 Persoonlijk ga ik dat niet doen: ze moeten zelf maar met duidelijke richtlijnen komen.
Als je morgen dood valt, zijn je crypto dus voor altijd verloren...troglodytes schreef: ↑23 november 2021, 09:19 Mijn beste, heb je mijn reactie wel helemaal gelezen? :-)
Kan je familie aan je private keys of hoe heb je dat geregeld?
Wil je echt je geld beleggen in een bedrijf waar je totaal geen adres van kan vinden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Zeer goede en terechte vraag!
Bitcoin is de enige asset ter wereld die niet kan worden afgenomen (think about it). Aandelen, vastgoed, goud, diamanten, kunst,... alles kan na je dood wel een andere 'eigenaar' vinden, met of zonder dwang. Zelfs de Egyptenaren poogden hun goud voor eeuwig mee te nemen in hun graf, maar faalden. Met Bitcoin is het anders: je kán het meenemen in je graf als je dat zou wensen.
Mijn private keys (en de manier om ze te gebruiken) heb ik op verschillende manieren aan mijn familie en mijn notaris doorgegeven. Onder andere via het nieuwe gratis platform IZIMI https://www.izimi.be wat trouwens een echte aanrader is. Wanneer ik verongeluk met de auto, een aorta-breuk krijg, whatever, zal mijn crypto-pot dus zéker niet verloren gaan.
Aan alle andere crypto-beleggers: doe de denkoefening!
PS: Ik geef toe dat een klein gedeelte van mijn crypto-pot wél verloren zal gaan. De shitoins, DAO's en Pools waar ik aan deelneem, met een beperkt stukje, zullen wellicht verloren gaan.
Laatst gewijzigd door troglodytes op 1 december 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
That doesn't make any sense.
Bitcoin is geen bedrijf. Er is geen adres. Er is geen helpdesk. Er is geen notaris of wetgever die het kan ontvreemden.
Dit is een nieuwe asset class. Met zijn eigen eigenaardigheden.
Het gaat over Binance.troglodytes schreef: ↑1 december 2021, 21:24That doesn't make any sense.
Bitcoin is geen bedrijf. Er is geen adres. Er is geen helpdesk. Er is geen notaris of wetgever die het kan ontvreemden.
Dit is een nieuwe asset class. Met zijn eigen eigenaardigheden.
Het word heel moeilijk om je geld terug te krijgen indien je geen contactgegevens hebt van het bedrijf waar je rekening is.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat we naast elkaar praten.
OP belegt toch niet in Binance maar in Bitcoin? Bitcoin is platform/exchange onafhankelijk... Snap het punt niet.
OP belegt toch niet in Binance maar in Bitcoin? Bitcoin is platform/exchange onafhankelijk... Snap het punt niet.