Solar energy
TIP
Solar energy
Beste forumleden.
Graag jullie advies en inzicht.
Ik vermoed en het zal zo zijn dat zonnepanelen een belangrijke rol zullen spelen in de energietransitie.
Heb onlangs een ETF gevonden opgericht op 02.08.2021. Staat nu op 42€ . Mijn vraag maar kan het zelf niet goed inschatten of dit goed of slecht is. Er zijn maar 125.000 aandelen uitgegeven. GV 2837 wat op zich niet veel voorstelt...omwille van nog 'te jong om gekend te zijn' ? Help mij aub om hier inzicht in te krijgen! Wat aantal aantal betreft en Gv .
Alvast bedankt.
Graag jullie advies en inzicht.
Ik vermoed en het zal zo zijn dat zonnepanelen een belangrijke rol zullen spelen in de energietransitie.
Heb onlangs een ETF gevonden opgericht op 02.08.2021. Staat nu op 42€ . Mijn vraag maar kan het zelf niet goed inschatten of dit goed of slecht is. Er zijn maar 125.000 aandelen uitgegeven. GV 2837 wat op zich niet veel voorstelt...omwille van nog 'te jong om gekend te zijn' ? Help mij aub om hier inzicht in te krijgen! Wat aantal aantal betreft en Gv .
Alvast bedankt.
Re: Solar energy
Ik zal alvast een waarschuwing geven:
Het kan best zijn dat zonnepanelen een belangrijke rol gaan spelen, maar dat betekent niet automatisch dat er veel geld mee zal verdiend worden. Dit is volgens mij zo een markt waarbij het goed mogelijk is dat een groot aantal leveranciers elkaar kapot gaan concurreren. Overaanbod en dumpingprijzen.
Ik heb geen glazen bol, dus ik weet niet óf het op die manier zal lopen. Ik wil er alleen op wijzen toekomstgericht niet hetzelfde is als winstgevend.
Verder zal niemand je kunnen zeggen of 42€ goed of slecht is voor die ETF. Het is de samentelling van alle onderliggende aandelen. Het is wat de markt denkt dat die aandelen waard zijn. Dat is juist het punt van een ETF: dat je genoegen neemt met het 'gemiddelde' van de/een markt.
Het kan best zijn dat zonnepanelen een belangrijke rol gaan spelen, maar dat betekent niet automatisch dat er veel geld mee zal verdiend worden. Dit is volgens mij zo een markt waarbij het goed mogelijk is dat een groot aantal leveranciers elkaar kapot gaan concurreren. Overaanbod en dumpingprijzen.
Ik heb geen glazen bol, dus ik weet niet óf het op die manier zal lopen. Ik wil er alleen op wijzen toekomstgericht niet hetzelfde is als winstgevend.
Verder zal niemand je kunnen zeggen of 42€ goed of slecht is voor die ETF. Het is de samentelling van alle onderliggende aandelen. Het is wat de markt denkt dat die aandelen waard zijn. Dat is juist het punt van een ETF: dat je genoegen neemt met het 'gemiddelde' van de/een markt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Zwiertje, bedankt voor je reactie en visie.Zwiertje schreef: ↑29 november 2021, 16:31 Ik zal alvast een waarschuwing geven:
Mvg.Ca
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind de reactie van Zwiertje zeer correct!
Het enige wat eventueel voor discussie vatbaar zou kunnen zijn, is "Verder zal niemand je kunnen zeggen of 42€ goed of slecht is voor die ETF". In de zin van "over- of ondergewaardeerd" dan ipv. "goed of slecht".
Ik kan mij nl. indenken dat er wel "iemand" is die dat onderbouwd kan (of denkt te kunnen) bepalen
Alleen zal het dan weer de vraag zijn in hoeverre je "gelooft" in die onderbouwing.
Maar dus nogmaals: de reactie van Zwiertje vond ik eigenlijk perfect.
Als ik nog een opmerking mag maken: wat wordt er bedoeld met " GV 2837 " ?
Geïnvesteerd Vermogen in EUR ? Dan koop ik morgen die hele ETF ...
Het enige wat eventueel voor discussie vatbaar zou kunnen zijn, is "Verder zal niemand je kunnen zeggen of 42€ goed of slecht is voor die ETF". In de zin van "over- of ondergewaardeerd" dan ipv. "goed of slecht".
Ik kan mij nl. indenken dat er wel "iemand" is die dat onderbouwd kan (of denkt te kunnen) bepalen

Alleen zal het dan weer de vraag zijn in hoeverre je "gelooft" in die onderbouwing.
Maar dus nogmaals: de reactie van Zwiertje vond ik eigenlijk perfect.
Als ik nog een opmerking mag maken: wat wordt er bedoeld met " GV 2837 " ?
Geïnvesteerd Vermogen in EUR ? Dan koop ik morgen die hele ETF ...

Wat heeft die 42€ voor belang? Of je 42€ moet betalen voor een deelbewijs of 420€ is gelijk, het is hoe de koers zal evolueren dat telt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit vind ik dan weer een zinloze reactie ...

Het is niet hoe de koers zal evolueren dat telt. Het is wat het waard is, dat telt n.m.i.
Inderdaad ongeacht het absolute cijfer 42 of 420. Dat was niet de vraag, denk ik.
Dat uitgerekend jij dat moet zeggen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beste allemaal, ik heb mij blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
De vraag was: Dat er maar 125.000 aandelen uitgegeven zijn. Gemiddelde dag Volume 2837 stuks wat op zich niet veel voorstelt...is dit omwille van nog 'te jong om gekend te zijn' uitgifte 02/08/2021 ? Is een uitgifte van 125.000 veel?
De dag verhandelde volume ligt ook laag, is dit omdat de Etf nog jong is?
Hopelijk schept de bijkomende uitleg meer duidelijkheid.
Mvg.
De vraag was: Dat er maar 125.000 aandelen uitgegeven zijn. Gemiddelde dag Volume 2837 stuks wat op zich niet veel voorstelt...is dit omwille van nog 'te jong om gekend te zijn' uitgifte 02/08/2021 ? Is een uitgifte van 125.000 veel?
Mvg.
Dat is een handelsvolume van 120000€ per dag , blijf weg van zulke kleine etf's , Als je ooit snel wil verkopen mag je het vergeten .carogna schreef: ↑30 november 2021, 00:16 Beste allemaal, ik heb mij blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Mvg.
Daarbovenop ben je veel te laat om nu nog veel te profiteren van solar energy . Je moest 2 jaar terug gekocht hebben nu zit alles al in de prijs ingerekend .
Van de meeste solar etf's is bijvoorbeeld tesla en NIO een van de hoofdcomponenten als je de waardering bekijkt weet je waarschijnlijk zelf wel het antwoord op uw vraag .
De productie van zonnepanelen an sich is idd een te mijden sector. Maar als je kijkt naar de producenten van omvormers, dan zie je een heel ander verhaal (solaredge, Enphase). Maar voor die kwaliteit/groei betaal je ook.Zwiertje schreef: ↑29 november 2021, 16:31 Ik zal alvast een waarschuwing geven:
Beste Umi, bedankt voor je inbreng. Je hebt mij enkel inzichten verschaft , dank je wel.Umi schreef: ↑30 november 2021, 06:57De productie van zonnepanelen an sich is idd een te mijden sector. Maar als je kijkt naar de producenten van omvormers, dan zie je een heel ander verhaal (solaredge, Enphase). Maar voor die kwaliteit/groei betaal je ook.Zwiertje schreef: ↑29 november 2021, 16:31 Ik zal alvast een waarschuwing geven:
Mvg. Ca.
Als je er een beetje in belegt kan het geen kwaad. Het kan tegenvallen maar ook goed opbrengen. Je moet kunnen beleggen in zaken waarvan het rendement niet zeker is maar waar je wel in gelooft of achter staat.
Onderstaande uitspraak bevestigd bij mij het vermoeden dat ze weten dat ze schuldig zijn.
Als dat zo is, dienen er gepaste maatregelen te worden genomen.
Bart Tommelein na dagvaarding: "Alles doen om schadeclaim te vermijden"
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/09 ... im-te-ver/
Vlaamse regering schaart zich achter Lydia Peeters en Bart Tommelein, het waarom is niet ver te zoeken denk ik.
Vlaamse regering schaart zich achter Lydia Peeters en Bart Tommelein, het waarom is niet ver te zoeken denk ik.
en deze:E10ne schreef: ↑10 december 2021, 18:04 Onderstaande uitspraak bevestigd bij mij het vermoeden dat ze weten dat ze schuldig zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/10 ... art-tomme/
Misschien correct dat ze niet PERSOONLIJK aansprakelijk zijn, maar er wordt dus niet ontkend dat hun uitspraken IN FUNCTIE als minister WEL tot aansprakelijkheid leiden.
In de persmededeling staat immers ook:
(laatste paragraaf op https://www.hln.be/nieuws/vlaamse-reger ... ~a9a6774e/ )"We steunen Lydia Peeters en Bart Tommelein daarom 100%. Bart Tommelein deed zijn uitspraken als bevoegd minister, nadat een nota werd goedgekeurd in de vorige Vlaamse regering, en Lydia Peeters deed haar uitspraken in 2019 als bevoegd minister nadat het decreet al was gestemd in het Vlaams parlement."
Als ze nu gaan beweren dat die door regering/parlement gevalideerde uitspraken eigenlijk niets waard zijn, dan staat de politiek er mooi voor...