Beleggingsfondsen Dexia
TIP
Beleggingsfondsen Dexia
Zijn er hier nog mensen die al eens fondsen van Dexia gekocht hebben?
Ik spaar sinds kort periodiek in 2 fondsen bij Dexia maar ik vind het jammer dat je op de effectenrekening via Direct Net alleen de indicatieve waarde kan aflezen. (=de huidige waarde van je geïnvesteerde bedrag). Je kan dus niet aflezen of je nu op winst of verlies staat. Je kan dat natuurlijk wel gaan uitrekenen met een rekenmachine of elke keer ingeven in een virtuele portefeuille op de website van De Tijd maar ik kan me niet voorstellen dat je, je rendement echt niet kan opvolgen? Sturen ze je misschien jaarlijks een rapport op met het rendement van je beleggingsfondsen ofzo? Het zou fijn zijn mochten mensen hier die ook bij Dexia beleggen wat meer informatie hierover kunnen geven. Met dank.
Ik spaar sinds kort periodiek in 2 fondsen bij Dexia maar ik vind het jammer dat je op de effectenrekening via Direct Net alleen de indicatieve waarde kan aflezen. (=de huidige waarde van je geïnvesteerde bedrag). Je kan dus niet aflezen of je nu op winst of verlies staat. Je kan dat natuurlijk wel gaan uitrekenen met een rekenmachine of elke keer ingeven in een virtuele portefeuille op de website van De Tijd maar ik kan me niet voorstellen dat je, je rendement echt niet kan opvolgen? Sturen ze je misschien jaarlijks een rapport op met het rendement van je beleggingsfondsen ofzo? Het zou fijn zijn mochten mensen hier die ook bij Dexia beleggen wat meer informatie hierover kunnen geven. Met dank.
Re: Beleggingsfondsen Dexia
Ik heb ook 2 Dexia fondsen. Normaal gezien sturen ze je een overzicht op per post, ik heb ze nog niet echt heel goed bekeken, kan wel zijn dat daar de winst op staat, ben niet zeker. Is inderdaad vervelend dat Dexia het niet voor jou uitrekent op Dexia direct net.Campzie schreef: Zijn er hier nog mensen die al eens fondsen van Dexia gekocht hebben?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Pieterjan schreef:Ik heb ook 2 Dexia fondsen. Normaal gezien sturen ze je een overzicht op per post, ik heb ze nog niet echt heel goed bekeken, kan wel zijn dat daar de winst op staat, ben niet zeker. Is inderdaad vervelend dat Dexia het niet voor jou uitrekent op Dexia direct net.Campzie schreef: Zijn er hier nog mensen die al eens fondsen van Dexia gekocht hebben?
Ik belde een tijdje geleden naar Deutsche Bank omdat ik interesse had in enkele fondsen. Aan de telefoon wisten ze mij te vertellen dat ook bij hen het niet mogelijk is om je rendement te weten. Ik begrijp niet goed waarom banken daar niet duidelijker in zijn. Bij Fortis kan je zowel je bruto als nettoresultaat (- aftrek van de aankoopkosten) opvolgen.
idem bij rabobank.be, daar kan je alles perfect opvolgen
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
2x per jaar sturen ze een document per post met stand van szaken op 31/12 en 30/06, daarin staatPieterjan schreef:Ik heb ook 2 Dexia fondsen. Normaal gezien sturen ze je een overzicht op per post, ik heb ze nog niet echt heel goed bekeken, kan wel zijn dat daar de winst op staat, ben niet zeker. Is inderdaad vervelend dat Dexia het niet voor jou uitrekent op Dexia direct net.Campzie schreef: Zijn er hier nog mensen die al eens fondsen van Dexia gekocht hebben?
* de benaming
* de isin code
* het aantal dat je er van hebt
* de waarde van 1 stuk op betreffende datum
* de totale waarde per fonds
* Totaal effectendossier
Mijn laatste dateert van 30/06/07 want heb kort nadien alles bij Dexia verkocht.
Ik kreeg toenertijd per aankoop ook een brief thuisgestuurd met de waarde van aankoop.
Als je die allemaal bijgehouden hebt kan je wel vergelijken maar als je er een hele stapel hebt lijkt het me zeker niet makkelijk om dat bij te houden.
Ik houd dat bij in excel:
* Totaal aankoopbedrag (kosten incl) per fonds
* huidige waarde fonds
* verschil fonds (waarde)
* verschil fonds (procent)
* verkoopkost
* waarde bij verkoop (waarde)
* waarde bij verkoop (procentueel)
En dit update ik dan regelmatig in mijn excel lijst
BartVW schreef:2x per jaar sturen ze een document per post met stand van szaken op 31/12 en 30/06, daarin staatPieterjan schreef:
Ik heb ook 2 Dexia fondsen. Normaal gezien sturen ze je een overzicht op per post, ik heb ze nog niet echt heel goed bekeken, kan wel zijn dat daar de winst op staat, ben niet zeker. Is inderdaad vervelend dat Dexia het niet voor jou uitrekent op Dexia direct net.
* de benaming
* de isin code
* het aantal dat je er van hebt
* de waarde van 1 stuk op betreffende datum
* de totale waarde per fonds
* Totaal effectendossier
Mijn laatste dateert van 30/06/07 want heb kort nadien alles bij Dexia verkocht.
Ik kreeg toenertijd per aankoop ook een brief thuisgestuurd met de waarde van aankoop.
Als je die allemaal bijgehouden hebt kan je wel vergelijken maar als je er een hele stapel hebt lijkt het me zeker niet makkelijk om dat bij te houden.
* huidige waarde fonds
* verkoopkost
Bedankt voor de uitleg

Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan. Ga naar http://www.morningstar.be en maak een gratis account aan. Met de gratis "portefeuilletool" kan je vervolgens je volledige portefeuille opvolgen. Je moet enkel de naam (of isin) van het fonds intikken, de datum van aankoop en de hoeveelheid.BartVW schreef:
* huidige waarde fonds
* verkoopkost
Gezien Morningstar de koers van zowat alle open-end fondsen kent(*), heb je vanaf dat ogenblik een portefeuille die op ieder ogenblik up-to-date is. Je kan netjes statistieken krijgen van de evolutie van je portefeuille.
Een interessante optie is het doorlichten van je portefeuille, waarbij de tool kijkt of de onderliggende waarden van al je fondsen niet te veel overlappen en of je dus voldoende spreiding en evenwicht in je portefeuille hebt qua regio, munt en sector. Je zou immers zonder het te weten via verschillende fondsen in hetzelfde kunnen beleggen.
En natuurlijk kan je bij ieder fonds doorklikken en info krijgen over rendement, risico, ratings, de belangrijkste posities enz...
(*) indien morningstar je fonds niet kent, zou je je eigenlijk vragen moeten stellen of je wel goed bezig bent.
Laatst gewijzigd door robokat op 26 augustus 2009, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat heb ik ook bij morningstar zo'n account maar in excel houd ik elke inkomst en uitgave bij en al mijn rekeningen bij verschillende banken en zo heb ik op elk moment een totaal overzicht van mijn kapitaal.robokat schreef:Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan. Ga naar http://www.morningstar.be en maak een gratis account aan. Met de gratis "portefeuilletool" kan je vervolgens je volledige portefeuille opvolgen. Je moet enkel de naam (of isin) van het fonds intikken, de datum van aankoop en de hoeveelheid.BartVW schreef:
* huidige waarde fonds
* verkoopkost
Gezien Morningstar de koers van zowat alle open-end fondsen kent(*), heb je vanaf dat ogenblik een portefeuille die op ieder ogenblik up-to-date is. Je kan netjes statistieken krijgen van de evolutie van je portefeuille.
Een interessante optie is het doorlichten van je portefeuille, waarbij de tool kijkt of de onderliggende waarden van al je fondsen niet te veel overlappen en of je dus voldoende spreiding en evenwicht in je portefeuille hebt qua regio, munt en sector. Je zou immers zonder het te weten via verschillende fondsen in hetzelfde kunnen beleggen.
En natuurlijk kan je bij ieder fonds doorklikken en info krijgen over rendement, risico, ratings, de belangrijkste posities enz...
(*) indien morningstar je fonds niet kent, zou je je eigenlijk vragen moeten stellen of je wel goed bezig bent.
thx voor de site, robokat - > ga die zeker eens nader bekijken...
vooral die doorlicht optie lijkt me wel iets...
vooral die doorlicht optie lijkt me wel iets...