Starten met beleggen - strategie
TIP
-
Pieter1985
- Full Member

- Contacteer:
Starten met beleggen - strategie
Dag iedereen,
Ik zou graag starten met beleggen in 1 of meerdere ETF's. Ik heb momenteel een "startkapitaal" van 5000 euro. Daarnaast zou ik maandelijks 100 euro willen bijstorten.
Nu vraag ik mij af wat strategisch de beste aanpak is: die 5000 euro onmiddelijk beleggen of dat bedrag spreiden over bv. de komende 12 maanden?
Ik zou graag starten met beleggen in 1 of meerdere ETF's. Ik heb momenteel een "startkapitaal" van 5000 euro. Daarnaast zou ik maandelijks 100 euro willen bijstorten.
Nu vraag ik mij af wat strategisch de beste aanpak is: die 5000 euro onmiddelijk beleggen of dat bedrag spreiden over bv. de komende 12 maanden?
Re: Starten met beleggen - strategie
Hoe zou je reageren als je beleggingen 25% (of misschien zelfs dubbel) verliezen snel na je aankopen?
Gebaseerd hierop kan je zelf je antwoord formuleren.
Gebaseerd hierop kan je zelf je antwoord formuleren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Pieter1985
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb geen intentie om snel te kopen en te verkopen. Het is meer iets voor langere termijn.
En als ik dan zie dat bij elke aankoop van een ETF een slordige 7.5€ aan makelaarskosten aangerekend worden, dan lijkt het mij wat absurd om maandelijks 100 bij te storten. Daarom mijn vraag of het in jullie ogen logischer is om in 1 keer een groter bedrag te investeren.
En als ik dan zie dat bij elke aankoop van een ETF een slordige 7.5€ aan makelaarskosten aangerekend worden, dan lijkt het mij wat absurd om maandelijks 100 bij te storten. Daarom mijn vraag of het in jullie ogen logischer is om in 1 keer een groter bedrag te investeren.
Je hebt brokers waar de instapkosten lager zijn tot nihil. Zelf koop ik jaarlijks rond februari. Ik hou ook altijd 5% beschikbaar om te beleggen wanneer er opportuniteiten voordoen (Crash of serieuze daling).
-
Pieter1985
- Full Member

- Contacteer:
Je koopt dan in principe 1x per jaar, opportuniteiten niet meegerekend?
Correct. Er zijn andere die maandelijks, tweemaandelijks, per kwartaal, half jaar maar ik doe dit jaarlijks, mss dat dit nog verandert in de toekomst.Pieter1985 schreef: ↑7 januari 2022, 12:53Je koopt dan in principe 1x per jaar, opportuniteiten niet meegerekend?