sparen bij BNP Paribas Fortis
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
sparen bij BNP Paribas Fortis
Zou iemand me het verschil kunnen uitleggen tussen de Ster spaarrekening en het woonsparen bij BNPPF?
Volgens mij hebben beiden een basisrente van 0.01% en getrouwheidspremie van 0.55%.
Ster spaarreking is beperkt to 9000 euro per jaar.
Woonsparen is beperkt tot 6000 euro per jaar en bedoeld voor 18- tot 35-jarigen.
Waarom iemand dan niet meteen kiezen voor de ster spaarrekening? Ergens moet er toch een addertje zijn denk ik dan.
Bedankt!
Volgens mij hebben beiden een basisrente van 0.01% en getrouwheidspremie van 0.55%.
Ster spaarreking is beperkt to 9000 euro per jaar.
Woonsparen is beperkt tot 6000 euro per jaar en bedoeld voor 18- tot 35-jarigen.
Waarom iemand dan niet meteen kiezen voor de ster spaarrekening? Ergens moet er toch een addertje zijn denk ik dan.
Bedankt!
Re: sparen bij BNP Paribas Fortis
Misschien kan je de rekeningen combineren?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan idd combineren.
Vroeger was er denk ik ook een verschil in rentevoet.
Vroeger was er denk ik ook een verschil in rentevoet.
Vanaf 1 april 2022 mag er nog maximaal 250.000 euro staan op een klassiek spaarboekje bij BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! Het bedrag boven die grens wordt dan automatisch overgeschreven naar een renteloze rekening.
https://www.spaargids.be/sparen/bnp-par ... ortis.html
https://www.spaargids.be/sparen/bnp-par ... ortis.html
'''''Om te vermijden dat klanten dit ontwijken, mag iedere klant voortaan nog één klassieke spaarrekening met dezelfde houder(s) naam hebben. Een klant kan dus alleen nog meerdere klassieke spaarrekeningen openen indien elk van die rekeningen een verschillend houderschap heeft. Deze beperking van het aantal rekeningen is echter niet van toepassing op de gereglementeerde spaarrekeningen die al voor 17 januari 2022 zijn geopend. ''''''
'''''''ING voerde als eerste een plafond van 1 miljoen euro op zijn spaarrekening in en verlaagde dat inmiddels tot 250.000 euro. BNP Paribas Fortis en diens bankmerken Fintro en Hello bank! volgen nu.''''''''
'''''''ING voerde als eerste een plafond van 1 miljoen euro op zijn spaarrekening in en verlaagde dat inmiddels tot 250.000 euro. BNP Paribas Fortis en diens bankmerken Fintro en Hello bank! volgen nu.''''''''
Al bij al denk ik dat dit een maatregel is met beperkte impact. Niet veel mensen zullen 250.000 euro op een of meerdere spaarrekeningen hebben staan en dan nog wel bij dezelfde bank.
Je zou verschieten.
Dat men het invoert, heeft altijd een reden.
Estate Guru believer.
Ja, ze willen van die 0.11% af.
Eerst voeren ze een hoge limiet in, en die wordt dan over een paar maanden verlaagd, en verlaagd, en verlaagd...
Eerst voeren ze een hoge limiet in, en die wordt dan over een paar maanden verlaagd, en verlaagd, en verlaagd...
-
Piepenolleken
- Jr. Member

- Contacteer:
0.8 procent van de klanten heeft meer dan 250.000 euro op een spaarrekening van BNP staan volgens een artikel met interview.
Die klanten laten de overschot dan staan op een niet gereglementeerde spaarrekening zonder intrest of zetten het bij een andere bank op een spaarrekening.
Of ze houden het waar het is op naam van hun vrouw, man, partner, dochter, weet ik veel wie.
Die klanten laten de overschot dan staan op een niet gereglementeerde spaarrekening zonder intrest of zetten het bij een andere bank op een spaarrekening.
Of ze houden het waar het is op naam van hun vrouw, man, partner, dochter, weet ik veel wie.