Herfinancieren
TIP
Herfinancieren
Wie kijkt even mee?
Momenteel: 2,57 op 17,5 jaar
Andere bank voorstel: 1,27 op 17 jaar
Onze bank voorstel: 1,49 op 17 jaar
Als ik alles bekijk, sparen we bij beide voorstellen ongeveer €20.000 uit.
Maar als we berekenen wat we maandelijks zouden moeten betalen, scheelt dit ‘maar’ €45 met onze huidige aflossing, want neerkomt op zo’n €9000. Waar zit dit verschil dan?
SSV bij de nieuwe bank is veel voordeliger dan de huidige bank. (€285/jaar voor 100% en huidige bank: €420/jaar voor 75%). Wat zouden jullie doen?
Maar als we berekenen wat we maandelijks zouden moeten betalen, scheelt dit ‘maar’ €45 met onze huidige aflossing, want neerkomt op zo’n €9000. Waar zit dit verschil dan?
SSV bij de nieuwe bank is veel voordeliger dan de huidige bank. (€285/jaar voor 100% en huidige bank: €420/jaar voor 75%). Wat zouden jullie doen?
Re: Herfinancieren
Een herfinanciering bij een andere bank kost je snel 7000 euro aan kosten. Heb je die verrekend?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Huidige bank wil geen beter voorstel doen?Kate30 schreef: ↑1 februari 2022, 19:43 Wie kijkt even mee?
Edit: amai ik moet beter leren lezen, in dit geval ga je het best af zijn door bij de eigen bank te blijven. Het inkorten van de looptijd zal ook wel deels het beperkt verlagen van de aflossing verklaren.
Bedankt voor je antwoord.
Kan je mij dan ook uitleggen hoe we de besparing moeten interpreteren? Als ik het zo bekijk, besparen we enkel 204 x €45 (en 6 x de huidige maandelijkse last). Toch kom ik dan niet op hetzelfde bedrag als de totale besparing.
Kan je mij dan ook uitleggen hoe we de besparing moeten interpreteren? Als ik het zo bekijk, besparen we enkel 204 x €45 (en 6 x de huidige maandelijkse last). Toch kom ik dan niet op hetzelfde bedrag als de totale besparing.
Ik zou voor de eigen bank kiezen.
Geen extra notariskosten en rompslomp om alles over te zetten (nieuwe kaarten, ...)
Geen extra notariskosten en rompslomp om alles over te zetten (nieuwe kaarten, ...)
-
- Verbannen Gebruiker