Zinloze overlapping of toch niet?
TIP
Zinloze overlapping of toch niet?
Enkele jaren geleden mijn (beperkte) posities verkocht nav aankoop van eigen woning, nu beetje aan het voorbereiden om geleidelijk aan terug in te stappen:
- is het nuttig om zowel TINC als GimV in portefeuille te nemen of beter één van de 2 kiezen?
- interesse om CFE in portefeuille te nemen (zeker met het DEME-verhaal), is het dan nog interessant om Ackermans ook aan te kopen of raden jullie dit af om beiden aan te kopen?
Benieuwd naar jullie mening hierover :-)
- is het nuttig om zowel TINC als GimV in portefeuille te nemen of beter één van de 2 kiezen?
- interesse om CFE in portefeuille te nemen (zeker met het DEME-verhaal), is het dan nog interessant om Ackermans ook aan te kopen of raden jullie dit af om beiden aan te kopen?
Benieuwd naar jullie mening hierover :-)
Re: Zinloze overlapping of toch niet?
Ik zou zowel tinc als gimv nemen, ze hebben tenslotte beide andere posities, dat op voorwaarde dat je tenminste voor genoeg kan aankopen om je transactiekost te beperken.
Het is een keuze, als je in beide bedrijven gelooft, kan je evengoed ze beide nemen ipv al je eieren in 1 mandje te leggen
-Ging DEME niet afsplitsen van CFE op de beurs?
https://www.cfe.be/sites/default/files/ ... 021221.pdf
Zou je dan niet wachten tot je DEME rechtstreeks kan kopen? Je moet wel wachten tot de zomer dan
Als het je tenminste om DEME te doen is. Als je meer "spreiding" wilt, kan je Ackermans kiezen, maar dan heb je ook minder DEME...
Het is een keuze, als je in beide bedrijven gelooft, kan je evengoed ze beide nemen ipv al je eieren in 1 mandje te leggen
-Ging DEME niet afsplitsen van CFE op de beurs?
https://www.cfe.be/sites/default/files/ ... 021221.pdf
Zou je dan niet wachten tot je DEME rechtstreeks kan kopen? Je moet wel wachten tot de zomer dan
Als het je tenminste om DEME te doen is. Als je meer "spreiding" wilt, kan je Ackermans kiezen, maar dan heb je ook minder DEME...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ivm CFE/DEME lees ik in een artikel uit de Tijd:
Dan zou ik misschien eerder opteren om nu reeds CFE aan te kopen omdat er toch verwacht wordt dat DEME een positief verhaal KAN zijn?
Door Ackermans te kopen, is er idd wel meer spreiding en dus minder risicio
Ivm TINC/GimV:
inderdaad het overwegen waard om beiden te kopen dan, ik had schrik dat het zinloos was door de participatie van GimV in TINC
Bedankt alleszins voor de info
Hoe moet ik dit zien? Als ik CFE-aandelen heb, krijg ik bij de afsplitsing DEME-aandelen?Concreet zullen de aandeelhouders van CFE voor elk aandeel CFE een aandeel van 'Newco', de werknaam van de nieuwe groep boven DEME, ontvangen. Dat is wel afhankelijk van een gunstige voorafgaandelijke fiscale ruling over de transactie en van groen licht van 75 procent van de aandeelhouders. Dat laatste lijkt geen probleem, omdat de grootaandeelhouders AvH (62,1%) en Vinci (12,1%) de splitsing steunen.
Dan zou ik misschien eerder opteren om nu reeds CFE aan te kopen omdat er toch verwacht wordt dat DEME een positief verhaal KAN zijn?
Door Ackermans te kopen, is er idd wel meer spreiding en dus minder risicio
Ivm TINC/GimV:
inderdaad het overwegen waard om beiden te kopen dan, ik had schrik dat het zinloos was door de participatie van GimV in TINC
Bedankt alleszins voor de info
K'heb zowel gimv en tinc, stabiel dividend, mooie cijfers,geen hoge volatiliteit,i.p.v. obligaties.
Je "krijgt" idd een DEME-aandeel, maar het bedrijf DEME verdwijnt wel uit uw oude CFE-aandeel.
Dat CFE aandeel wordt dus minder waard.
Het is echt een splitsing:
oude CFE aandeel = bouw-bagger combo wordt gesplitst in:
bouwaandeel (new CFE)
+
baggeraandeel (DEME)
Een nuloperatie dus.
Ik bezit trouwens ook zowel Gimv als TINC (kleine overlap inderdaad)
en ook CFE. AvH bezit ik niet, maar wel Sipef, een andere AvH participatie.
Heb ook zowel Gimv als TINC in portefeuille en koop beide nog regelmatig bij. Gimv investeert inderdaad voor een stuk in TINC maar heeft nog een pak andere participaties.