Ervaringen met Medirect
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Medirect
Ja, en ze zeggen het ook letterlijk:
Ze zijn nu niet meer dezelfde (kleine/nieuwe) speler op de Belgische beleggersmarkt.Al onze fondsen bekijken?
Onze fondsenlijst is enkel beschikbaar voor bestaande klanten. Open een gratis rekening om alle investeringsmogelijkheden te bekijken, en vind de fondsen die het best bij jou passen.
https://www.medirect.be/nl-be/over-ons/medirect/
Bij Bolero kreeg ik ooit aan de telefoon bij vraag waarom ze geen informatie geven ook als antwoord:
"Je kan je gratis registeren op het platform en dan kan je alles zien"
-
- VIP member
- Contacteer:
De app werkte zaterdagavond al terug… wel enkel met de saldi van rekeningen in euro… De app is nu veel handiger in gebruik dan de meeste apps van grootbanken. Je kan orders doorgeven in de app als op de website. Ik ben tevreden, hopelijk verloopt het vlot en is er niet constant onderhoud van doen zoals bij Argenta de laatste tijd…
Voor mij is het aanbod van aandelen en etf's te beperkt in vergelijking mat Keytrade en Bolero. Dus geen concurrent voor deze, ondanks de flashy interface, misschien wel als concurrent met Re-Bel (ook met een beperkt gamma)
Voor aandelen: geen precieze identificatie voor het aandeel (isin-nummer of ticker) op website.
Laatst gewijzigd door Leontje op 14 februari 2022, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jammer dat je de fondsenlijst niet meer kan zien zonder in te loggen. Dat is wel een serieus nadeel
.
Bij de aandelen kan je nu blijkbaar ook limietorders ingeven. Wat ik echter niet kan terugvinden, is hoe lang een limietorder geldig blijft.

Bij de aandelen kan je nu blijkbaar ook limietorders ingeven. Wat ik echter niet kan terugvinden, is hoe lang een limietorder geldig blijft.
Annetje, een marktorder blijft bij MeDirect maar 1 dag geldig, ik veronderstel een limietorder dus ook.
Dat was vroeger zo, maar op de Beleggershappening van de VfB hebben ze me verteld dat het ging veranderen met hun nieuwe systeem. Alleen wisten ze toen nog niet wat de termijn ging zijn.
Kon je vroeger geen limietorder invoeren? Grote verbetering dat dit dan nu wel kon. Hopelijk wel voor meer dan 1 dag geldig.
Aandelen kunnen je wel bekijken zonder te moeten inloggen.
Klopt, het Duitse Clearvise (windmolens) kun je nog steeds niet aankopen via Medirect. Omdat ik toch al klant ben kan het zijn dat ik wel beleggersaccount zal openen. Om dan aandelen van de minder courante beurzen, zoals Helsinki aan te kopen.Daar zijn ze toch opmerkelijk goedkoper dan Keytrade.Leontje schreef: ↑14 februari 2022, 11:39Voor mij is het aanbod van aandelen en etf's te beperkt in vergelijking mat Keytrade en Bolero. Dus geen concurrent voor deze, ondanks de flashy interface, misschien wel als concurrent met Re-Bel (ook met een beperkt gamma)
Voor aandelen: geen precieze identificatie voor het aandeel (isin-nummer of ticker) op website.
Annetje, ik heb altijd limiet-orders voor aandelen kunnen ingeven. Orders verliepen weliswaar na 1 dag, zeer vervelend!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet onlogisch als je dat selecteert (als enige mogelijke selectie) hé ...

Edit: misschien wat snel gereageerd, ik spreek over de web interface, niet de app
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar ergens wel begrijpelijk. Zie ook ervaringen-met-medirect-t30889-15.html#p539397
Zie rode pijl (screenshot web interface):

Wat ik eerst niet kon terugvinden, was het aantal... ik had niet door dat daar onzichtbare invoervelden staan ...

'k Heb ze een mail gestuurd... even hun antwoord afwachten.
Qua prijzen zijn ze interessanter geworden, maar het zal van de duur van de limietorders afhangen of ik al dan niet aandelen bij hen ga kopen.
Qua prijzen zijn ze interessanter geworden, maar het zal van de duur van de limietorders afhangen of ik al dan niet aandelen bij hen ga kopen.
Standaard was het markt-order, geen limit-order, daarvoor moest je in dropdown-menu gaan. Dus zeker niet de enige mogelijke selectie.EarthNvstr1 schreef: ↑14 februari 2022, 19:04Niet onlogisch als je dat selecteert (als enige mogelijke selectie) hé ...
Edit: misschien wat snel gereageerd, ik spreek over de web interface, niet de app
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Enige mogelijke selectie wat betreft geldigheidsduur van het order ... momenteel (en altijd al zo geweest, vermoed ik) enkel "Dag".
Voor een marktorder speelt dat weinig rol omdat die typisch direct uitgevoerd wordt, maar voor een limietorder is dat mogelijks niet zo interessant.
De nieuwe app geeft toch geen realtime koersen weer?
Als ik kijk naar IWDA dan is dit nog de koers van gisteren.
Ik meen dat er voor de upgrade sneller werd ververst, ik meen 1x per kwartier
Als ik kijk naar IWDA dan is dit nog de koers van gisteren.
Ik meen dat er voor de upgrade sneller werd ververst, ik meen 1x per kwartier