Hoe zat het ook al weer met aangroei credit europe?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Hoe zat het ook al weer met aangroei credit europe?
Als je een laatste storting deed op 13/3/2009 op een credit europe spaarrekening; kan het geld dan nu vrij? Of verwerf je hoe dan ook geen aangroeipremie meer voor die storting? en moet je automatisch wachten tot 13/3/2010?
Weet iemand dat? Ik vind geen info op CE zelf terug.
Re: Hoe zat het ook al weer met aangroei credit europe?
Ik dacht dat die aangroeipremie doorliep tot 31/12/2009.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
t' Is droevig maar helaas....ik denk dat er maar een handvol mensen in heel Belgie voor welke bank ze ook werken hier EN voor hun bank een antwoord KUNNEN op geven.dcm78 schreef: Als je een laatste storting deed op 13/3/2009 op een credit europe spaarrekening; kan het geld dan nu vrij? Of verwerf je hoe dan ook geen aangroeipremie meer voor die storting? en moet je automatisch wachten tot 13/3/2010?
M.aw. op 1 januari kunnen de Belgische banken een pak geld verdienen...door hun uitkering van de rente van 2009. Niemand zal reclameren...MOOI Di Rey
De aangroeipremie is na 6 maanden verworven.dcm78 schreef: Als je een laatste storting deed op 13/3/2009 op een credit europe spaarrekening; kan het geld dan nu vrij? Of verwerf je hoe dan ook geen aangroeipremie meer voor die storting? en moet je automatisch wachten tot 13/3/2010?
CE gebruikt maakt gebruik van de in het nieuwe KB voorziene overgangsmaatregel voor de premieverwerving. Concreet wil dit zeggen dat bij Credit Europe na de 6 maanden de premie blijft doorlopen tot 31.12.2009. Na de eerste 6 maanden is de premie telkens verworven na een periode van 14 dagen. De premie bij Credit Europe is 0.75%.
Vanaf 2010 of voor stortingen van na 01.04.2009 is er enkel een getrouwheidspremie die verworven is na 12 maanden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
@ stier:Stier schreef:De aangroeipremie is na 6 maanden verworven.dcm78 schreef: Als je een laatste storting deed op 13/3/2009 op een credit europe spaarrekening; kan het geld dan nu vrij? Of verwerf je hoe dan ook geen aangroeipremie meer voor die storting? en moet je automatisch wachten tot 13/3/2010?
CE gebruikt maakt gebruik van de in het nieuwe KB voorziene overgangsmaatregel voor de premieverwerving. Concreet wil dit zeggen dat bij Credit Europe na de 6 maanden de premie blijft doorlopen tot 31.12.2009. Na de eerste 6 maanden is de premie telkens verworven na een periode van 14 dagen. De premie bij Credit Europe is 0.75%.
Vanaf 2010 of voor stortingen van na 01.04.2009 is er enkel een getrouwheidspremie die verworven is na 12 maanden.
Pffffffffffffff als't just is...proficiat....
Laatst gewijzigd door pol op 14 september 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
hmz, ik dacht dat bij CE het 3+1% was voor stortingen tot ongeveer half 04/2009. Blijkt toch ook uit de grafieken uit het spaarrekeningen-overzicht?
Heb ik ergens iets gemist dan?
Hetzelfde systeem bij DHB met het verschil dat ze na 6 maanden dag per dag berekenen en niet per 14 dagen zoals bij CE.
Voor 01.04.2009 was de rente bij CE 4.25% + 0.75%. Vanaf 01.04.2009 was het enkele weken 3% + 1%.tZetZefLy schreef: hmz, ik dacht dat bij CE het 3+1% was voor stortingen tot ongeveer half 04/2009. Blijkt toch ook uit de grafieken uit het spaarrekeningen-overzicht?
Voor stortingen van voor 01.04.2009 de premie van 0.75% wordt gebruikt tot het einde van de overgangsmaatregel. Dit is ergens aangehaald geweest op dit forum.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Veranderde het % van de aangroeipremie niet van 1 april naar het % van de nieuwe getrouwheidspremie? Ik dacht dat enkel de periode van de aangroeipremie doorliep.Stier schreef:Voor 01.04.2009 was de rente bij CE 4.25% + 0.75%. Vanaf 01.04.2009 was het enkele weken 3% + 1%.tZetZefLy schreef: hmz, ik dacht dat bij CE het 3+1% was voor stortingen tot ongeveer half 04/2009. Blijkt toch ook uit de grafieken uit het spaarrekeningen-overzicht?
Voor stortingen van voor 01.04.2009 de premie van 0.75% wordt gebruikt tot het einde van de overgangsmaatregel. Dit is ergens aangehaald geweest op dit forum.
Het blijft voor interpretatie vatbaar als er juist op 01.04.2009 een tariefwijziging is geweest in de premie.Vaganzza schreef:Veranderde het % van de aangroeipremie niet van 1 april naar het % van de nieuwe getrouwheidspremie? Ik dacht dat enkel de periode van de aangroeipremie doorliep.Stier schreef:
Voor 01.04.2009 was de rente bij CE 4.25% + 0.75%. Vanaf 01.04.2009 was het enkele weken 3% + 1%.
Er is hier reeds een topic over waar men het antwoord van Credit Europe aanhaalt:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=6010.0
Thx Stier,
wat ik hieruit begrijp (voor mijn situatie):
storting 15/04/09
- > 3+1% verworven na 12 maanden (15/04/10)
- > uitbetaald op 31/12/10
storting 16/07/09
- > 2+0.6% verworven na 12 maanden (16/07/10)
klopt dit?
wat ik hieruit begrijp (voor mijn situatie):
storting 15/04/09
- > 3+1% verworven na 12 maanden (15/04/10)
storting 16/07/09
- > 2+0.6% verworven na 12 maanden (16/07/10)
klopt dit?
tZetZefLy
Als "verworven na 12 maanden" enkel betrekking heeft op de getrouwheidspremie dan klopt je redenering. De basisrente is niet gegarandeerd, deze kan dus dagelijks wijzigen.
Als "verworven na 12 maanden" enkel betrekking heeft op de getrouwheidspremie dan klopt je redenering. De basisrente is niet gegarandeerd, deze kan dus dagelijks wijzigen.
klopt!
dat bedoelde ik idd ;-)
thx voor de bevestiging vaganzza!
dat bedoelde ik idd ;-)
thx voor de bevestiging vaganzza!