Aankooporder wordt niet uitgevoerd ! Wat nu..
TIP
Aankooporder wordt niet uitgevoerd ! Wat nu..
Had voor de Sea-Salt -portfolio een aankooporder doorgegeven voor 300 aandelen stella-jones aan 36,90 cad. Nu blijkt het aankooporder niet uitgevoerd te zijn terwijl het aandeel op een bloedrode dag er zelfs ruim onder is geweest.
Dus de broker (Dierickx-Leys) telefonisch gecontacteerd,waar men hun fout toegeeft,en mij belooft,hun fout recht te zetten. Tot zover..
Heeft er iemand ervaring met zoiets gelijkaardigs?
Ondertussen is koers van aandeel al mooi herstelt. Gaat broker aankopen en het verschil uit eigen zak betalen?
Lijkt mij wel heeeel onwaarschijnlijk !!
Bedankt voor jullie reacties.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop
Dus de broker (Dierickx-Leys) telefonisch gecontacteerd,waar men hun fout toegeeft,en mij belooft,hun fout recht te zetten. Tot zover..
Ondertussen is koers van aandeel al mooi herstelt. Gaat broker aankopen en het verschil uit eigen zak betalen?
Re: Aankooporder wordt niet uitgevoerd ! Wat nu..
Brokers zouden jou het aandeel kunnen "verkopen" aan de prijs die jij zou hebben betaald; ... als je een goede klant bent.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoop maar niet teveel dat ze iets gaan terugbetalen.
Heb daar zelf ook nog een portefeuille staan.
Goede broker wanneer je heel weinig transacties doet of met grote bedragen werkt maar anders betaal je jezelf blauw aan kosten.
Makelaarsloon van 0,8% komt er steeds bij onder de €25.000.(>200.000 = 0,3%)
Heb daar zelf ook nog een portefeuille staan.
Goede broker wanneer je heel weinig transacties doet of met grote bedragen werkt maar anders betaal je jezelf blauw aan kosten.
Makelaarsloon van 0,8% komt er steeds bij onder de €25.000.(>200.000 = 0,3%)
Kan het iets te maken hebben met het liquiditeitsrisico ?
Wanneer ik daar een order ingeef duurt het soms ook tot een half uur eer het order is uitgevoerd. Tegenover ik dit bij Saxo, Keytrade, DeGiro doe dit onmiddellijk wordt uitgevoerd. Het lijkt dat het order door een tussenpersoon dient uitgevoerd te worden.
Ik ben bij ING België. In Januari of febr. Werd er nieuwe “homebank” geïnstalleerd. Voor de start van de werken had ik een aankoop limietorder geplaatst voor Barco. De koers was heel wat onder mijn limiet gedaald . Toen ik ging kijken naar mijn order vond ik het niet terug, ook niet onder lopende orders. Gebeld naar ing en daar ging met het nakijken. Volgende dag e-mail ontvangen met de melding dat alle orders geplaatst vôôr de start der werken zijn vernietigd en gedurende 5 dagen tijdens werken kon men geen orders plaatsen. Maar ing zou het in orde brengen.Na de werken nieuw order geplaatst aan hogere koers. Gekocht. Maar niets meer gehoord van ing over terugbetaling koersverschil !Divi schreef: ↑17 april 2022, 17:16 Had voor de Sea-Salt -portfolio een aankooporder doorgegeven voor 300 aandelen stella-jones aan 36,90 cad. Nu blijkt het aankooporder niet uitgevoerd te zijn terwijl het aandeel op een bloedrode dag er zelfs ruim onder is geweest.
Voila!Vandaag het borderel ontvangen.300 stuks Stella-jones aangekocht aan 36,90 cad.Hoe ze het juist gedaan hebben,weet ik niet,maar ik heb toch mijn stukjes aan mijn limietprijs!
Als het goed is,mag het ook ééns gezegd worden.Slechts één telefoontje naar Dierickx-Leys,en enkele dagen later is alles al in kannen en kruiken. Misschien iets duurder,maar kwaliteit heeft zijn prijs.Geen halfuur aan een hulplijn hangen,of driemaal terugbellen. Neen , mijn persoonlijk contactpersoon, 2 minuutjes aan de lijn,geen discussie,fout wordt direct toegegeven.
Zoals het bij iedere broker zou horen te zijn!!
Ik ben er heus geen grote klant,(hebben zeker klanten die vele en vele malen zwaarder wegen) maar voel me door zoiets gewaardeerd.
Dergelijke vermogensbeheerder/broker heeft mijn inziens toch een meerwaarde.Zeker als je wat vermogen bezit.
De service van een bullet-lening kan soms handig van pas komen.Heb er ooit eens gebruik van gemaakt om een verbouwing mee te financieren aan hele mooie voorwaarden!
Iedereen bedankt die hier reageert heeft. Hopelijk biedt dit draadje een meerwaarde ,voor mensen die ooit hetzelfde overkomen...
Als het goed is,mag het ook ééns gezegd worden.Slechts één telefoontje naar Dierickx-Leys,en enkele dagen later is alles al in kannen en kruiken. Misschien iets duurder,maar kwaliteit heeft zijn prijs.Geen halfuur aan een hulplijn hangen,of driemaal terugbellen. Neen , mijn persoonlijk contactpersoon, 2 minuutjes aan de lijn,geen discussie,fout wordt direct toegegeven.
Zoals het bij iedere broker zou horen te zijn!!
Ik ben er heus geen grote klant,(hebben zeker klanten die vele en vele malen zwaarder wegen) maar voel me door zoiets gewaardeerd.
Dergelijke vermogensbeheerder/broker heeft mijn inziens toch een meerwaarde.Zeker als je wat vermogen bezit.
De service van een bullet-lening kan soms handig van pas komen.Heb er ooit eens gebruik van gemaakt om een verbouwing mee te financieren aan hele mooie voorwaarden!
Iedereen bedankt die hier reageert heeft. Hopelijk biedt dit draadje een meerwaarde ,voor mensen die ooit hetzelfde overkomen...
Ik heb ook eens fout gehad bij degiro, een low-cost broker dus.
In mijn geval had ik bij een keuzedividend om aandelen gevraagd, en ik kreeg toch cash uitbetaald.
Ondertussen was de keuzeperiode uiteraard al afgelopen.
Na mijn email hierover gaven ze fout onmiddellijk toe, en kreeg ik dezelfde dag nog aandelen.
Volgens mij hebben ze die gewoon op de markt aangekocht, zal hun paar tientallen € gekost hebben.
Vroeg wel paar mails om het volledig in orde te krijgen (er was bij keuzedividend nog een deeltje cash, dat ontbrak eerst)
Keurig toch, zeker voor een low-cost broker.
In mijn geval had ik bij een keuzedividend om aandelen gevraagd, en ik kreeg toch cash uitbetaald.
Ondertussen was de keuzeperiode uiteraard al afgelopen.
Na mijn email hierover gaven ze fout onmiddellijk toe, en kreeg ik dezelfde dag nog aandelen.
Volgens mij hebben ze die gewoon op de markt aangekocht, zal hun paar tientallen € gekost hebben.
Vroeg wel paar mails om het volledig in orde te krijgen (er was bij keuzedividend nog een deeltje cash, dat ontbrak eerst)
Keurig toch, zeker voor een low-cost broker.
Dierickx is zeker netjes ofwel voor de grote klant ofwel wanneer je heel weinig orders doorgeeft maar 0,8% telt toch snel door bij meerdere orders.
Ik moet zeggen dat ik bij DeGiro ook 100% tevreden ben.
Ik moet zeggen dat ik bij DeGiro ook 100% tevreden ben.
Zeker,het is hier niet mijn bedoeling om een reklame campagne op te starten voor Dierickx-Leys !
Vond het interessant om dit thema hier eens aan te snijden,waaruit blijkt dat een broker zijn fout kan recht zetten,ook al kost het hem geld!
Niet zo vanzelf sprekend,als je de reactie van Kaohsiung met Ing hier boven leest .
Vond het interessant om dit thema hier eens aan te snijden,waaruit blijkt dat een broker zijn fout kan recht zetten,ook al kost het hem geld!
Niet zo vanzelf sprekend,als je de reactie van Kaohsiung met Ing hier boven leest .