Hoe een appartementsblok verkopen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe een appartementsblok verkopen?
Misschien een rare vraag, maar ik lees hier al even mee en ik heb de indruk dat hier ook wat investeerders in onroerend goed bijzitten. Hopelijk kunnen die mij in de goede richting sturen.
Met enkele familieleden zijn wij samen eigenaar van 9 appartementen in een blok met 10 appartementen. De familie zou die 9 appartementen nu willen verkopen (of toch minstens 8 van de 9). Alles is verhuurd.
Hoe kunnen we hier best tewerk gaan?
Is het een optie om ze gezamelijk te verkopen? Misschien zijn er wel investeerders die geinteresseerd zijn om een (bijna) hele blok te kopen, zodat ze onmiddellijk alle beslissingsrecht hebben in de VME. Maar waar/hoe vind je die investeerders? Via makelaars, notarissen,...?
Alle tips zijn welkom.
Met enkele familieleden zijn wij samen eigenaar van 9 appartementen in een blok met 10 appartementen. De familie zou die 9 appartementen nu willen verkopen (of toch minstens 8 van de 9). Alles is verhuurd.
Hoe kunnen we hier best tewerk gaan?
Is het een optie om ze gezamelijk te verkopen? Misschien zijn er wel investeerders die geinteresseerd zijn om een (bijna) hele blok te kopen, zodat ze onmiddellijk alle beslissingsrecht hebben in de VME. Maar waar/hoe vind je die investeerders? Via makelaars, notarissen,...?
Alle tips zijn welkom.
Re: Hoe een appartementsblok verkopen?
Een investeerder zal je nooit of te nooit de waarde betalen wat het waard is.
Als je dit toch wil doen, mandaat geven aan en vastgoedmakelaar, die weten wel wie..
Voordeel is wel dat je alles in één keer verkoopt, en niet 8 keer naar de notaris moet holen enz. als je ieder app. afzonderlijk verkoopt..
Als je dit toch wil doen, mandaat geven aan en vastgoedmakelaar, die weten wel wie..
Voordeel is wel dat je alles in één keer verkoopt, en niet 8 keer naar de notaris moet holen enz. als je ieder app. afzonderlijk verkoopt..
Laatst gewijzigd door ludo op 22 mei 2022, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja iemand met veel geld of iemand ie met de hulp van veel geld te beschikking heeft , zal misschien minder interesse hebben en een ouder gebouw (ik weet wel niet hoe oud het gebouw is) . Tenzij de prijs heel goed mee valt. alles hangt af van de prijs en het inkomen van de huur.
Indien hij nieuwbouw koopt is hij terug mee met de laatste normen.
Enfin je kan altijd een proberen door een zoekertje te plaatsen online. genre immoweb, zimmo , ...
Misschien hier de link plaatsen, je weet nooit.
Indien hij nieuwbouw koopt is hij terug mee met de laatste normen.
Enfin je kan altijd een proberen door een zoekertje te plaatsen online. genre immoweb, zimmo , ...
Misschien hier de link plaatsen, je weet nooit.
Contacteer enkele lokale vastgoedmakelaars en zeg dat je een volledig appartementsgebouw wil verkopen. Gegarandeerd succes. Ze hebben vaak contacten met gekende investeerders. Wij hebben vorig jaar ook een gebouw van 10 eigendommen in zijn geheel doorverwezen. Het is wel steeds "vraag en aanbod" (locatie en staat van het gebouw, verhuur- of verkoopbaarheid, etc.).
Nadeel is wel in jullie geval dat niet het hele gebouw verkocht kan worden, waardoor het een mede-eigendom blijft...
Nadeel is wel in jullie geval dat niet het hele gebouw verkocht kan worden, waardoor het een mede-eigendom blijft...
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Plaatsen op Immoweb als opbrengsteigendom.
Mensen die dat geld te besteden hebben lopen niet graag in de kijker en kijken liever rustig anoniem naar wat de markt heeft te bieden.
Nadeel is wel dat je 1 appartement niet bezit.
Het lijkt misschien maar 10%, maar het maakt wel het verschil tussen rekening houden met een ander of compleet uw zin doen / geen verantwoordingen of eindeloze vergaderingen. Geen mogelijkheid om 't laatste er bij te kopen en te verkopen als geheel?
Weet wel dat hoe raar het ook klinkt je 'onderhandelingsmacht' als verkoper bij zo'n grote bedragen kleiner is dan een gewoon huis, simpelweg omdat de groep die er de centen voor heeft kleiner is.
Mensen die dat geld te besteden hebben lopen niet graag in de kijker en kijken liever rustig anoniem naar wat de markt heeft te bieden.
Het lijkt misschien maar 10%, maar het maakt wel het verschil tussen rekening houden met een ander of compleet uw zin doen / geen verantwoordingen of eindeloze vergaderingen. Geen mogelijkheid om 't laatste er bij te kopen en te verkopen als geheel?
Weet wel dat hoe raar het ook klinkt je 'onderhandelingsmacht' als verkoper bij zo'n grote bedragen kleiner is dan een gewoon huis, simpelweg omdat de groep die er de centen voor heeft kleiner is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat 1 appartement dat uit de boot valt, lijkt mij idd ook niet ideaal.miljonairtje schreef: ↑23 mei 2022, 19:37 Plaatsen op Immoweb als opbrengsteigendom.
Als je "alles in 1 keer" wil verkopen, dan zal je daardoor met wat minder tevreden moeten zijn.
Het alternatief is dat je elke eenheid apart verkoopt, dat is meer "moeite", maar mogelijks financiëel lucratiever.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik vrees ook dat een globale verkoop minder zal opbrengen dan een verkoop appartement per appartement. Langs de andere kant zou het ook wel kunnen tegenvallen om kandidaat-kopers te blijven vinden voor appartementen in dezelfde blok.
Ook stel ik mij vragen bij de positie van de makelaar die een investeerder uit zijn hoed kan toveren. Wiens belangen vertegenwoordigt die makelaar uiteindelijk? Misschien moeten we beginnen met een schatting van de waarde van de appartementen door een makelaar/expert die onafhankelijk is van de makelaar die de verkoopsopdracht krijgt?
Ook stel ik mij vragen bij de positie van de makelaar die een investeerder uit zijn hoed kan toveren. Wiens belangen vertegenwoordigt die makelaar uiteindelijk? Misschien moeten we beginnen met een schatting van de waarde van de appartementen door een makelaar/expert die onafhankelijk is van de makelaar die de verkoopsopdracht krijgt?