Investeren in zonnepanelen
Investeren in zonnepanelen
Ik wil eens horen of er mensen zijn die ervaring/kennis hebben met een investering in zonnepanelen via een partner waarbij je jaarlijks een dividend ontvangt?
Het gaat hierbij om Beauvent, een bedrijf waar ik nooit eerder van heb gehoord. Ook totaal geen idee of ze financieel goed bij kas zitten?
Het artikel:
https://www.made-in.be/oost-vlaanderen/ ... aign=regio
Link naar hun site:
https://www.beauvent.be/samen-investeren
Daar lees ik:
Het gaat hierbij om Beauvent, een bedrijf waar ik nooit eerder van heb gehoord. Ook totaal geen idee of ze financieel goed bij kas zitten?
Het artikel:
https://www.made-in.be/oost-vlaanderen/ ... aign=regio
Link naar hun site:
https://www.beauvent.be/samen-investeren
Daar lees ik:
- een aandeel kost € 250 en is op naam
- als de winst het toelaat wordt er jaarlijks een dividend uitgekeerd (max 6%)
- er zijn geen in- en uitstapkosten
- de aankoop gaat in van zodra de aankoopsom op de rekening van Beauvent cv staat
- je ontvangt na betaling en registratie via e-mail een uittreksel uit het aandeelhoudersregister op naam
- aandelen van Beauvent kunnen worden gekocht op naam van minderjarigen.
- Let op: er gelden belangrijke wettelijke bepalingen wanneer u de aandelen van een minderjarig kind wenst te verkopen.
- na een periode van 5 jaar kan je uittreden uit de vennootschap mits toestemming van het bestuursorgaan.
- de afgehouden roerende voorheffing kan gerecupereerd worden via de belastingsgaangifte
- een aandeel kopen is een risicobelegging.
- je hebt één stem op de Algemene Vergadering ongeacht het aantal aandelen.
- bekijk hier onze statuten, jaarverslag 2021 en jaarrekeningen van de voorbije jaren.
- Beauvent keert 1/40ste van de jaarlijkse nettowinst (na aftrek van de uit te betalen dividenden) uit aan een goed doel, lees hier alles over het zakaat.
Re: Investeren in zonnepanelen
Zou gewoon topic coöperatieve aandelen eens gaan lezen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb een tijdlang aandelen van Beauvent gehad. Ik heb ze onlangs verkocht. Alles correct verlopen, nooit problemen mee gehad. Als je wil investeren in alternatieve energie is er ook Limburg wind.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat kan bv. met hernieuwbare energie cooperaties.
Beauvent en Ecopower zijn de 2 grote Vlaamse energie cooperaties en die zijn financiëel ok.
Er zijn er nog vele anderen, zie cooperatieve-aandelen-t10950-360.html#p536746
Inderdaad.
Bij uitstap is de waarde echter ook niet gegarandeerd.
Codes 1437 en 2437 inderdaad.
Als je kunt max. leggen 10kwp, maar wees snel prijzen stijgen!
Huisbatterij laat dat maar weg, loont niet.
Stel je verbruikt 5000 kwh (3500kwh rechtstreeks en 1500 kwh aankoop) en 6500 kwh teruglevering vergoeding.
Dan heb je nog euro's tegoed!
Voordeel van zware PV installatie is dat er al snel veel energie beschikbaar is ook bij bewolkt weer.
huisbatterij zit altijd vol in zomer en in winter krijg je ze nog niet half.
Huisbatterij is enkel nuttig met kleine PV installatie om sluimerverbruik en s'avonds media apparaten te dekken. Dit kan je opvangen met Max kwp dat je mag leggen. (10 kwp)
Is duurzamer en kost minder.
Al wat je niet verbruikt word uitbetaald en dekt uw kosten.
Laat u geen verkoopspraatjes aansmeren want ze kennen enkel de theoretische ballen ervan.
Huisbatterij laat dat maar weg, loont niet.
Stel je verbruikt 5000 kwh (3500kwh rechtstreeks en 1500 kwh aankoop) en 6500 kwh teruglevering vergoeding.
Dan heb je nog euro's tegoed!
Voordeel van zware PV installatie is dat er al snel veel energie beschikbaar is ook bij bewolkt weer.
huisbatterij zit altijd vol in zomer en in winter krijg je ze nog niet half.
Huisbatterij is enkel nuttig met kleine PV installatie om sluimerverbruik en s'avonds media apparaten te dekken. Dit kan je opvangen met Max kwp dat je mag leggen. (10 kwp)
Is duurzamer en kost minder.
Al wat je niet verbruikt word uitbetaald en dekt uw kosten.
Laat u geen verkoopspraatjes aansmeren want ze kennen enkel de theoretische ballen ervan.
Tja, ik denk dat je toch eens de rekening moet maken, een thuisbatterij is misschien niet altijd zo slecht. Door een te hebben word je zogoed als zelfvoorzienend en daar zit toch wel ook wat winst op! (Je bespaart dan nu vooral die 20 cent kosten per kwh wat je nu van eigen opgewekte stroom kan gebruiken.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geen enkel huisbatterij 10 kwh met kleine PV installatie 5 kwp kan het halen tegen max 10kwp.
Bij een jaarlijks verbruik van 5000kwh.
Dat laatste zal nog een tegoed hebben.
Grafiekjes is voor Believers en zeker bij een super maand als mei 2022
Bij een jaarlijks verbruik van 5000kwh.
Dat laatste zal nog een tegoed hebben.
Grafiekjes is voor Believers en zeker bij een super maand als mei 2022
Ik heb in maand mei 2022 gemiddeld 3,7 kwh per dag aangekocht en gemiddeld 31,6 kwh per dag geinjecteerd.
Wat zou ik dan met een huisbatterij kunnen doen, welke meerwaarde zou er zijn?
Gemiddeld 8,2kwh rechtreeks per dag verbruikt.
Met een gemiddelde opbrengst van 39,8 kwh per dag.
Nogmaals mei 2022 was uitzonderlijk goed.
Met een zware PV installatie kan je bufferen door teruglevering vergoeding om uw aangekochte kwh te dekken.
Kan je niet met kleine PV installatie en huisbatterij.
Wat zou ik dan met een huisbatterij kunnen doen, welke meerwaarde zou er zijn?
Gemiddeld 8,2kwh rechtreeks per dag verbruikt.
Met een gemiddelde opbrengst van 39,8 kwh per dag.
Nogmaals mei 2022 was uitzonderlijk goed.
Met een zware PV installatie kan je bufferen door teruglevering vergoeding om uw aangekochte kwh te dekken.
Kan je niet met kleine PV installatie en huisbatterij.
Tja, april was zeer gelijkaardig, in bijlage verbruik van maart om aan te tonen dat het ook in mindere maanden kan helpen, bv ook om een slechte dag door te komen...
3.7*30*0.25 cent (verschil tussen injectieprijs en afnameprijs met taksen) is bv al +/- 30€
3.7*30*0.25 cent (verschil tussen injectieprijs en afnameprijs met taksen) is bv al +/- 30€
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(31,6 kwh x 30dagen) x 0,23 euro terugleverings vergoeding = 218 euro gebufferd.
(3,7 kwh x30 dagen) x 0,50 euro = 55 euro aangekocht.
Zit dit jaar deftig op schema en zal zeker euro's terug krijgen.
Dat met een installatie met meer zekerheid dan met huisbatterij waarvan levensduur....??
Ik weet 100 % zeker waarover ik spreek.
Laatst gewijzigd door odbc op 9 juni 2022, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben blij dat je 100% zeker weet waarover je spreekt!
Lees forum van Zonstraal, alles over PV installaties en huisbatterij.
Die 6% is het wettelijk maximum. In de praktijk is het veel minder. Ze zijn zelfs niet verplicht een dividend uit te keren. In coöperatieven moet je niet beleggen voor de opbrengst maar om mee te werken aan een betere wereld.
Ik ben helemaal mee in dit verhaal, maar laat ons hier niet teveel reclame voor makenodbc schreef: ↑9 juni 2022, 15:26(31,6 kwh x 30dagen) x 0,23 euro terugleverings vergoeding = 218 euro gebufferd.
(3,7 kwh x30 dagen) x 0,50 euro = 55 euro aangekocht.
Zit dit jaar deftig op schema en zal zeker euro's terug krijgen.
Dat met een installatie met meer zekerheid dan met huisbatterij waarvan levensduur....??
Ik weet 100 % zeker waarover ik spreek.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier kan je eventueel ook wat inspiratie opdoen:
https://www.lynx.be/beurs/beurs-koersen ... -aandelen/