geïntegreerde woonbonus inbrengen zonder domicile
TIP
geïntegreerde woonbonus inbrengen zonder domicile
Vraagje over de aangifte van onze personenbelasting.
Wij hebben eind 2019 nog net een hypothecair krediet afgesloten (geïntegreerde woonbonus) voor onze nieuw te bouwen enige eigen woning.
Door corona en achterstand/wachttijden levering van materialen hebben we de woning pas dit jaar in januari kunnen betrekken. In 2021 hebben we echter kapitaal en interesten afgelost en heb daar ook een afschrift van de bank ontvangen.
Kan ik nu de woonbonus inbrengen in onze personenbelasting?
Mvg Peter
Wij hebben eind 2019 nog net een hypothecair krediet afgesloten (geïntegreerde woonbonus) voor onze nieuw te bouwen enige eigen woning.
Door corona en achterstand/wachttijden levering van materialen hebben we de woning pas dit jaar in januari kunnen betrekken. In 2021 hebben we echter kapitaal en interesten afgelost en heb daar ook een afschrift van de bank ontvangen.
Kan ik nu de woonbonus inbrengen in onze personenbelasting?
Mvg Peter
Re: geïntegreerde woonbonus inbrengen zonder domicile
Citaat uit de belastingbrief
Ik zie niet in waarom je dit niet zou mogen invullen (zolang je aan de andere voorwaarden voldoet uiteraard).
Onder ‘eigen woning’ wordt verstaan: de woning die u als eigenaar, bezitter, erfpachter, opstalhouder of vruchtgebruiker zelf betrok of niet zelf betrok om één van de volgende redenen: beroepsredenen, redenen van sociale aard, wettelijke of contractuele belemmeringen waardoor u de woning onmogelijk zelf kon betrekken, of de stand van de bouw- of verbouwingswerkzaamheden waardoor u de woning niet zelf kon betrekken (zie ook de toelichting voor meer bijzonderheden).
Lening is afgesloten in de juiste periode maar de woning kan je niet intrekken vanwege de stand van de woning (in opbouw).Interesten en kapitaalaflossingen van hypothecaire leningen gesloten van 2016 tot 2019 en premies van individuele levensverzekeringen die in aanmerking komen voor de ‘geïntegreerde woonbonus’
Ik zie niet in waarom je dit niet zou mogen invullen (zolang je aan de andere voorwaarden voldoet uiteraard).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: geïntegreerde woonbonus inbrengen zonder domicile
Oké, bedankt voor je reactie.