Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Dievenbende van AION

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
camelski
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2020
Contacteer:
Contacteer camelski
Verstuur privébericht

Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door camelski » 1 april 2022, 15:28

Ik was lang een tevreden klant van Banca Monte Paschi en na de overname ook van Aion. Toegegeven, hun customer support, als je dat zo al mag noemen, was altijd ver onder het absolute nulpunt, maar voor mij als simpele spaarder was vooral belangrijk dat ze hun verplichtingen nakwamen.

Gisteren ontving ik echter een mail (spambox) van hen dat ze eenzijdig het contract stopzetten omdat ik de maandelijkse lidmaatschapsbijdrage voor meer dan 2 maanden niet betaald zou hebben. Ik val uit de lucht. Ze hebben me (volgens mij) nooit officieel geïnformeerd dat ik dit zou moeten betalen (was bij Monte Paschi niet het geval) en bij mijn weten heb ik ook nooit ingestemd met email als rechtsgeldig communicatiemiddel. Verder onderzoek van mijn spam email box, leert dat ze me vorige week eenmalig een herinnering hierover gestuurd hebben. Op zich best vervelend, maar goed, ben wel bereid om deze maandelijkse bijdrage te betalen en vraag aan hun google translate helpdesk wat ik moet ondernemen om toch klant te blijven. Hun antwoord: dat gaat niet. Hierdoor verlies ik dus +-1.000EUR aan getrouwheidspremie.

Ik heb sterke vragen bij de legaliteit van deze handelswijze, maar vind het bovenal beneden alle peil en erg laakbaar.

Zijn er nog met een soortgelijke ervaring? Heeft het zin om een klacht in te dienen bij de ombudsdienst financiële diensten of is dat een maat voor niets?
Omhoog

pmu
VIP member
VIP member
Berichten: 1631
Lid geworden op: 04 dec 2020
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door pmu » 1 april 2022, 16:06

Het verbaast mij al dat ze het deze keer opmerken, want ik had ook eens enkele maanden per ongeluk geen bijdrage aangerekend gekregen (er stond niet genoeg geld op mijn rekening), en ik had daar nooit iets van communicatie over ontvangen.
Ze hebben me (volgens mij) nooit officieel geïnformeerd dat ik dit zou moeten betalen (was bij Monte Paschi niet het geval)
Vermoedelijk stond dit wel in de overeenkomst bij de overgang naar Aion. En nee, misschien heb je nooit iets moeten tekenen, maar door geen protest aan te tekenen (en je rekeningen te sluiten), ga je stilzwijgend akkoord. Dat is zo met alle wijzigingen van overeenkomsten.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
camelski
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2020
Contacteer:
Contacteer camelski
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door camelski » 1 april 2022, 16:29

Het verbaast mij al dat ze het deze keer opmerken, want ik had ook eens enkele maanden per ongeluk geen bijdrage aangerekend gekregen (er stond niet genoeg geld op mijn rekening), en ik had daar nooit iets van communicatie over ontvangen.
Ik heb dat nooit betaald. Ook nooit bericht over gehad, maar is blijkbaar al in voege van 2019... Maar net als je je getrouwheidspremie uitbetaald moeten krijgen beëindigen ze eenzijdig de overeenkomst owv dit. Je zou haast zeggen dat ze het ervoor doen, maar daar zijn ze eerlijk gezegd te dom voor. Echt wat een flutbank.
Omhoog

Pompa
Full Member
Full Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Pompa
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door Pompa » 1 april 2022, 16:29

Vermoedelijk hebben ze hun wel degelijk ingedekt. Ik raad je aan om klacht in te dienen bij de ombudsman, niet dat het gaat helpen, maar iedere extra klacht is er weer eentje om in de statistieken toe te voegen en dan kunnen ze niet opscheppen over hun klantentevredenheid.

De meeste fintechs hebben een dergelijk beleid, computer zegt dat we een rekening moeten afsluiten, en dan doen ze dat ook. Daarom dat fintechs nooit rendabel kunnen zijn omdat op lange termijn mensen het grof kapitaal er niet aan gaan toevertrouwen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3822
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 2 april 2022, 11:12

Los van het feit dat ze het 'niet-betalen' van de bijdrage als reden opgeven:
Banken hebben het recht om eenzijdig de bankrelatie stop te zetten, zonder dat ze daarvoor een reden moeten opgeven.
Dat geldt trouwens ook omgekeerd: ook als klant hoef je daarvoor geen reden op te geven.

'
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4987
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 2 april 2022, 11:26

Dit komt letterlijk uit de algemene voorwaarden :

""""""2. Beëindiging van de contractuele relatie door de Bank
Elke kennisgeving van opzegging door de Bank wordt gecommuniceerd via het Customer
Happiness Center via push notificatie en/of via e-mail.
a) Beëindiging van de contractuele relatie door de Bank
De Bank is gerechtigd om het contract met de Klant gesloten voor onbepaalde duur te beëindigen
en/of een rekening op elk moment te sluiten, mits inachtneming van een opzegtermijn van ten
minste zestig (60) kalenderdagen, indien de Klant:
- de kosten verbonden aan het lidmaatschap niet betaalt gedurende ten minste twee (2)
opeenvolgende maanden en er onvoldoende geld staat op enige andere zichtrekening
van die Klant;""""""""


Appeltje - eitje !
Omhoog

camelski
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2020
Contacteer:
Contacteer camelski
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door camelski » 2 april 2022, 14:19

Allen bedankt voor de reacties. Wellicht is het allemaal wettelijk in orde, maar vind ik het toch van een zeer bedenkelijk niveau voor een financiële instelling.

Blijkbaar is die maandelijkse fee al verplicht sinds 2019, maar ik heb deze nooit betaald en werd hier ook nooit aan herinnerd. Ik dacht oprecht dat overgenomen Banca Monte Paschi klanten hiervan vrijgesteld waren. Om dan plotsklaps een melding te krijgen dat ze de relatie om deze reden beëindigen vind ik beneden alle peil. Nazicht van mijn spam email box leert dat ze inderdaad vorige week wel een reminder stuurden, maar ook dat vind ik wel erg kort dag. Zowel de reminder als de beëindiging werden in het Engels opgesteld trouwens.

Communicatie met deze bank verloopt ook altijd zeer stroef. Via hun "happiness center" (wat een krakkemikkige app is waarbij je van geluk mag spreken als deze gedurende 5 minuten niet crasht) kun je chatten met een medewerker. Doordat de berichten vertaald worden via google translate (letterlijk niemand bij deze bank is de Nederlandse taal machtig) en doordat het deze medewerkers of aan intellectuele capaciteiten of enige motivatie ontbreekt (waarschijnlijk beide), is het praten tegen een muur. De eerste persoon vertelde me dat het alsnog mogelijk was om te reactiveren, maar omdat - hoe kan het ook anders - de app crashte en ik was uitgelogd, kon hij dat niet in orde brengen. Opnieuw aangelogd kwam ik bij een andere medewerkster uit die stellig beweerde dat dit niet meer zou gaan (letterlijke communicatie "je had maar moeten betalen"). Tsja... Ik heb nog enkele mails gestuurd, maar vrees dat deze nooit gelezen, laat staan beantwoord zullen worden.

Misschien hebben ze de rekening gemaakt en besloten dat ze aan accounts zoals de mijne (tot nu enkel spaarder) niet veel hebben. Vanuit hun oogpunt zou ik het toch slimmer vinden om de klanten te houden en actief inspanningen doen om deze naar meer winstgevende diensten toe te leiden. Nu is het een voorgoed verloren account.

Maar eerlijk, los van hun tot vorig jaar hoge rentes, heb ik werkelijk geen idee wie van zo een bank klant wil zijn. Het is werkelijk gepruts op alle vlakken. Hun app crasht voortdurend, interesten werden verkeerd en in verschillende delen betaald, zeer lang geen rente-opnamecalculator voorhanden, niemand die ook maar een letter Nederlands praat, geen communicatie die naam waardig mogelijk, gedurende >3 jaar geen reactie op niet betaling van mijn fees,... En dan zou je voor hun basisdiensten nog maandelijks moeten betalen? Als ik de puzzel leg (forse rente-daling, scharppen van tot nu weinig interessante accounts,...) vrees ik dat deze bank geen lang leven meer beschoren is.

En natuurlijk ben ik gefrustreerd ivm zulke handelswijze, maar dat neemt niet weg dat ik het ook gewoon maar beter had moeten opvolgen, en dat kan ik enkel mezelf kwalijk nemen.

Ik neem aan dat ik de getrouwheidspremie die aan het opbouwen was, kwijt ben en dat deze niet pro rata temporis wordt uitgekeerd?
Omhoog

BeireBierblik
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 nov 2020
Contacteer:
Contacteer BeireBierblik
Verstuur privébericht

Re: Dievenbende van AION

  • Citeer

Bericht door BeireBierblik » 27 juni 2022, 14:11

Twee recente ervaringen met AION leren mij dat deze "bank" op een ongelooflijk amateuristische manier tewerkgaat.

1) Ik betaal lidgeld via Visakaart. Dat ging een aantal maanden goed, maar dan werd er plots een bedrag teruggeboekt en daarna werden een aantal maanden geen betalingen afgehouden. (Met mijn Visakaart was er nochtans niets mis). Ik vraag aan de helpdesk hoe ik die betalingen in orde moet maken. Antwoord: "u moet uw lidgeld betalen" (ah ja, echt?). Ik vraag hoeveel ik moet betalen. "U opende de rekening op xxx en sindsdien betaalde u geen kosten. Dus 3,9 EUR x 9 maanden". Dat is echter helemaal niet correct en ik laat dat weten. Antwoord: "stuur me het bewijs". Ik stuur schermafdrukken (lastig via de app). Antwoord: "D'accord, nous allons le vérifier".
2) Ik stort een bedrag van 3000 USD naar mijn Mexem-account. Per ongeluk stuur ik dat bedrag echter naar de rekening die bedoeld is voor euro's in plaats van die voor dollars. Het geld is niet bij Mexem aangekomen (volgens hun klantendienst is het automatisch gebounced en zal het terugkeren naar de oorspronkelijke rekening). Drie weken later staat het echter ook nog niet terug op mijn AION-rekening. Enkele antwoorden van hun medewerker: "Heeft u factureren?" (waarvan dan?), "We hebben een bewijs nodig dat de bedraag is terug gestoord naar uw rekening" (dat kan ik natuurlijk niet leveren, het bedrag is gebounced). Uiteindelijk laten ze weten dat ze het doorsturen naar de bevoegde dienst en dat ze mij verder via e-mail zullen contacteren. Enkele dagen later krijg ik inderdaad een e-mail. De conclusie: "Tot me spijt we zien de terug storting niet op jouw account. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen." Het zou om te lachten zijn als het niet om te huilen was.
En dat is het, daarna krijg ik geen reactie meer, ook niet op een door mij ingediende klacht. Volgens Mexem moet AION perfect in staat zijn het bedrag te traceren. Ik heb dus geen idee wanneer ik mijn 3000 USD terugzie.

Zodra dit achter de rug is, zal ik mijn account bij deze "banca di merda" meteen opzeggen. Maar wie erover denkt een rekening bij AION te openen: doe! het! niet!
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy