Hoe indekken tegen stijgende gasprijzen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe indekken tegen stijgende gasprijzen
Ik vrees dat speculanten en roden en groenen van allerhande boord er al dan niet opzettelijk voor gaan zorgen dat de gasprijs de komende maanden de hoogte in schiet, vooral eens het kouder wordt.
Ik ben niet van plan over te stappen van variabel naar vast met als gevolg dat ik aan een 30% duurder tarief vastzit, maar dat het dan wel gedurende 1 jaar geplafonneerd is.
Ik zoek dus een andere oplossing, waarbij ik winst maak bij stijgende gasprijs, verlies bij dalende.
Ik zoek niet echt naar aandelen, want deze kunnen al te ver voorop gelopen zijn op de prijsstijging.
Enig idee? Ideaal zou een tracker op de index zijn waaraan de gasprijzen van de variabele kontrakten in belgie gekoppeld zijn.
Ik ben niet van plan over te stappen van variabel naar vast met als gevolg dat ik aan een 30% duurder tarief vastzit, maar dat het dan wel gedurende 1 jaar geplafonneerd is.
Ik zoek dus een andere oplossing, waarbij ik winst maak bij stijgende gasprijs, verlies bij dalende.
Ik zoek niet echt naar aandelen, want deze kunnen al te ver voorop gelopen zijn op de prijsstijging.
Enig idee? Ideaal zou een tracker op de index zijn waaraan de gasprijzen van de variabele kontrakten in belgie gekoppeld zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Hoe indekken tegen stijgende gasprijzen
De complottheorieën zijn weer in de solden ... dit lijkt hier soms Flair of Dag Allemaal ipv een serieus financieel forum
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik dacht dat je tegenwoordig na maand opzeg altijd wegkon bij een leverancier?ronnie schreef: ↑13 juli 2022, 09:43 Ik vrees dat speculanten en roden en groenen van allerhande boord er al dan niet opzettelijk voor gaan zorgen dat de gasprijs de komende maanden de hoogte in schiet, vooral eens het kouder wordt.
Je kan wel weg, maar dat lost niks op.
Als binnen 2 weken bvb. de gasprijzen de lucht invliegen, stijgt de prijs van mijn variabel contract onmiddelijk, en het vaste contract waarnaar ik zou overstappen (als dat er op dat moment nog is) eveneens.
Als ik vandaag overstap ligt de prijs voor de zekerheid zeer hoog.
Ik zoek een goedkopere oplossing, bvb in de vorm van opties op de gasindex die gebruikt wordt voor het bepalen van de gasprijzen in de variabele gasprijscontracten.
Als binnen 2 weken bvb. de gasprijzen de lucht invliegen, stijgt de prijs van mijn variabel contract onmiddelijk, en het vaste contract waarnaar ik zou overstappen (als dat er op dat moment nog is) eveneens.
Als ik vandaag overstap ligt de prijs voor de zekerheid zeer hoog.
Ik zoek een goedkopere oplossing, bvb in de vorm van opties op de gasindex die gebruikt wordt voor het bepalen van de gasprijzen in de variabele gasprijscontracten.
VLblokpate schreef: ↑13 juli 2022, 10:07De complottheorieën zijn weer in de solden ... dit lijkt hier soms Flair of Dag Allemaal ipv een serieus financieel forum
Met roden die opzettelijk de gasprijs omhoog zouden duwen bedoel ik ene VP uit M, een 2500 km in het Oosten van BE.VLblokpate schreef: ↑13 juli 2022, 10:07De complottheorieën zijn weer in de solden ... dit lijkt hier soms Flair of Dag Allemaal ipv een serieus financieel forum
(Hoewel met de Uber connectie van Pascal uit B... Het enige dat nog aan zou ontbreken is dat hij er aandelen van had).
In SEPTEMBER 2021 in zomer slaap ?ronnie schreef: ↑13 juli 2022, 09:43 Ik vrees dat speculanten en roden en groenen van allerhande boord er al dan niet opzettelijk voor gaan zorgen dat de gasprijs de komende maanden de hoogte in schiet, vooral eens het kouder wordt.
Dan was van V.P nog geen spraak.
De media stonden toen bol van stijgende energie (gas) prijzen.
Toen was het moment daar om vaste prijs vast te klikken.
Mijn eigen variabel was toen al opgelopen tot 7 cent.
Mijn nieuw vast afgesloten aan 5 cent voor 3 j bij Engie.

Estate Guru believer.
@platin, bedankt voor jouw waardevolle reactie, daar kan ik mee aan de slag.
Mensen volgen die zaken eigenlijk veel te weinig op.
Ik kon in oktober 2021 nog aan jaarcontract tekenen bij Engie voor 2022-2023 waar er een korting van 40% op de gasprijs werd gegeven.
De beste remedie is ook nog steeds gewoon minder gas verbruiken en volgens mij is 10-20% minder verbruiken niet zo moeilijk.
Ik kon in oktober 2021 nog aan jaarcontract tekenen bij Engie voor 2022-2023 waar er een korting van 40% op de gasprijs werd gegeven.
De beste remedie is ook nog steeds gewoon minder gas verbruiken en volgens mij is 10-20% minder verbruiken niet zo moeilijk.
Je indekken tegen stijgende gasprijzen kan je NOOIT. omdat je dit zelf niet in de hand hebt of er controle over hebt.
Je kan enkel investeren in andere produkten, maar dit staat los van de gasprijs, omdat je dit ten alle tijde kunt doen..
Je kan enkel investeren in andere produkten, maar dit staat los van de gasprijs, omdat je dit ten alle tijde kunt doen..
Toch opvallend dat er steeds meer en meer mensen gaan douchen op het werk in plaats van thuis.
Lijkt mij ook een indekking tegen een stijgende gasprijs.

Oei in die vieze gemeenschappelijke douches.
Hoe stijgende gasprijzen vooroordelen over boord gooien.

Estate Guru believer.
Fietsrekken heeft ook te maken met opkomst elektrische fietsen.
Hier is meer dan 50% van de fietsen op de baan elektrisch.
Hier is meer dan 50% van de fietsen op de baan elektrisch.
Ik weet niet wat jij verstaat onder "gemeenschappelijk douches", maar dan denk ik eerder als deze in fitnesscentra waar iedereen naar elkaar kan kijken.