Parkeren
Parkeren
In Blankenberge is er een straat waar er wegenwerken bezig zijn. Momenteel liggen die werken stil, de rijbaan is reeds in asfalt en vrij toegankelijk voor het verkeer. De normale parkeerstrook en voetpaden zijn nog niet aangelegd en is momenteel voorzien van grindstenen.
Betaalautomaten zijn in dit gedeelte verwijderd. Aan de andere kant van de tramsporen zijn er wel automaten aanwezig.
Ik stond er 2 dagen geparkeerd en zag geen automaten staan dus dacht ik niet te moeten betalen.
Nog geen boete tussen de ruitenwissers maar boete kan ook digitaal met wagen zijn vastgesteld.
Kan er bij parkeren in een straat waar momenteel wegenwerken bezig zijn en in dat stuk de betaal automaten verwijderd zijn alsnog een parkeerboete aangerekend worden.
Bestaat er een wet dat er binnen een bepaalde zone betaalautomaten moeten aanwezig zijn?
Betaalautomaten zijn in dit gedeelte verwijderd. Aan de andere kant van de tramsporen zijn er wel automaten aanwezig.
Ik stond er 2 dagen geparkeerd en zag geen automaten staan dus dacht ik niet te moeten betalen.
Nog geen boete tussen de ruitenwissers maar boete kan ook digitaal met wagen zijn vastgesteld.
Kan er bij parkeren in een straat waar momenteel wegenwerken bezig zijn en in dat stuk de betaal automaten verwijderd zijn alsnog een parkeerboete aangerekend worden.
Bestaat er een wet dat er binnen een bepaalde zone betaalautomaten moeten aanwezig zijn?
Re: Parkeren
Er zijn in Blankenberge vier zones met een parkeerregeling. Kijk hier na of de straat waar je het over hebt tot een van die zones behoort. Zoniet geldt de volgende regel:
Je kunt je gratis parkeren op:
Je kunt je gratis parkeren op:
- openbare wegen en pleinen (waar geen parkeerautomaten staan)
- plaatsen waar het niet verboden is door het verkeersreglement
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er is ook nog deze regel :
Verkeersreglement art. 27.3.2
2° Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik, dan moet de parkeerschijf worden gebruikt volgens de nadere regels van 27.1.
27.3.3. Op plaatsen gesignaleerd door het verkeersbord E5, E7 of E9a tot E9h, aangevuld met een onderbord met de vermelding "betalend", evenals op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten, kan het parkeren eveneens geschieden op andere wijzen en onder andere voorwaarden die ter plaatse ter kennis van de betrokkenen worden gebracht.
Stel : de parkeerautomaat wordt op een plein weggehaald, maar de automaat die 50 meter verder staat is nog in werking. Dan moet je zeker die automaat gebruiken. Een automaat die niet aanwezig is ontslaat je niet van de verplichting om te betalen voor de parkeertijd. Er is voor zover ik weet geen afstand bepaald binnen welke er een automaat moet zijn.
Als die in de zone staat waar het betalend parkeren verplicht is en er staat er één binnen een redelijke afstand, dan moet je er naartoe wandelen.
Wat een redelijke afstand is of niet : dat zou door een rechter moeten bepaald worden als je een boete krijgt en niet akkoord bent ermee.
Verkeersreglement art. 27.3.2
2° Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik, dan moet de parkeerschijf worden gebruikt volgens de nadere regels van 27.1.
27.3.3. Op plaatsen gesignaleerd door het verkeersbord E5, E7 of E9a tot E9h, aangevuld met een onderbord met de vermelding "betalend", evenals op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten, kan het parkeren eveneens geschieden op andere wijzen en onder andere voorwaarden die ter plaatse ter kennis van de betrokkenen worden gebracht.
Stel : de parkeerautomaat wordt op een plein weggehaald, maar de automaat die 50 meter verder staat is nog in werking. Dan moet je zeker die automaat gebruiken. Een automaat die niet aanwezig is ontslaat je niet van de verplichting om te betalen voor de parkeertijd. Er is voor zover ik weet geen afstand bepaald binnen welke er een automaat moet zijn.
Als die in de zone staat waar het betalend parkeren verplicht is en er staat er één binnen een redelijke afstand, dan moet je er naartoe wandelen.
Wat een redelijke afstand is of niet : dat zou door een rechter moeten bepaald worden als je een boete krijgt en niet akkoord bent ermee.
Betalend parkeren wordt aangegeven door verkeersborden, niet door betaalautomaten. Betaalautomaten zijn slechts een middel om aan je wettelijke verplichting te voldoen. Als er geen betaalautomaten in de buurt staan kun je ook betalen via app of sms.
Al gehoord van een parkeerschijf ? standaard vraag op examen rijbewijs.
Weet je wat altijd goedkoper is dan betalen.
I.p.v rap rap.
Parkeren buiten betaalzones.
En een tramticket.
De kroost kan altijd afgezet worden en dan parkeren en ticket.
Zelf rij ik voor 7,2 € heen en terug in gans België met de NMBS, makkelijk en nooit parkeer plaatsje zoeken en betalen.
Estate Guru believer.
Nog voor Lier volledige kern betalende zone was, heb ik eens klacht ingediend omdat plaatje van zone 1 aan de linker kant stond van de weg en dat moest wettelijk aan de rechterkant staan.
2 maanden nadien stond aan wit bord Lier dat heel de kern betalend parkeren was.
Ik heb toen toch het pleit gewonnen.
2 maanden nadien stond aan wit bord Lier dat heel de kern betalend parkeren was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus jij hebt ervoor gezorgd dat heel de kern betalend parkeren werd ?!?odbc schreef: ↑14 augustus 2022, 10:04 Nog voor Lier volledige kern betalende zone was, heb ik eens klacht ingediend omdat plaatje van zone 1 aan de linker kant stond van de weg en dat moest wettelijk aan de rechterkant staan.
Of je dan "gewonnen" hebt, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt hé ...

LOL
Aan de hand van foto kreeg ik gelijk en gemeeraadslid waar ik dit euvel mee aankaarte bracht het zelfs in gemeenteraad met meerdere verkeerde zoneplaatjes en er werd beslist om dit aan te kondigen aan wit bord van stadskern dat Lier stadskern betalend parkeren is.
Dus ja, ik was daar de aanleiding van.
Dus ja, ik was daar de aanleiding van.
Echt iets om fier op te zijn geld uit de zakken halen van een ander om zijn gelijk te halen.
Estate Guru believer.
De vraag is nog maar of je mocht parkeren in een werfzone? Maar laat ons er vanuit gaan dat het mocht
, dan moet je parkeerschijf er wel liggen.
(Basiskennis op het theoretisch rij-examen)

(Basiskennis op het theoretisch rij-examen)
@Kevva: ik heb nooit gehoord dat je niet mag parkeren op een plaats waar werken bezig zijn. Ook in de wegcode vind ik daar niets van terug onder de parkeerverboden (artikel 25). Als je daar niet mag parkeren wordt dat wellicht aangeduid met verkeersborden.
In de vakantieperiode liggen de werken stil en nergens stonden borden met parkeerverbod. Parkeren kon er net als voorheen met het enige verschil dat de parkeervakken niet aangeduid waren omdat de hele strook voorlopig met grind bedekt is en er in dit gedeelte geen betaalautomaten staan.
Het is zelfs zo dat de andere kant van de weg waar normaal voetpad is ook alles in grind ligt. Ook daar gingen wagens parkeren maar die kregen boete tussen de ruitenwissers van de politie.