Livret A (Frankrijk)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Verbannen Gebruiker
Livret A (Frankrijk)
De franse spaarrekening 'Livret a' met 2% rente op jaarbasis ziet er interessant uit. Heeft iemand het hier gebruikt? Is het mogelijk om het online te openen vanuit België (nog geen rekening bij Franse banken)?
Re: Livret A (Frankrijk)
Als Belg een rekening openen bij een Franse bank is haast onmogelijk. Enkel wanneer je bijvoorbeeld een tweede verblijf hebt in Frankrijk of er werkt lukt het wel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In welk opzicht? En hoe zit het met roerende voorheffing?spaaruserje schreef: ↑10 oktober 2022, 14:54 De franse spaarrekening 'Livret a' met 2% rente op jaarbasis ziet er interessant uit.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
In Frankrijk hebben ze al lang een spaarboekje dat meer opbrengt.
Maar het bedrag dat erop mag staan is ook heel beperkt. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben van 10 of 15k.
In alle geval veel beter dan niets en dan hier...
Maar het bedrag dat erop mag staan is ook heel beperkt. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben van 10 of 15k.
In alle geval veel beter dan niets en dan hier...
Livret A is een spaarboekje dat gesponsord wordt door de Franse staat.
Maximum 22k
Maximum 1 spaarboekje per (Franse) belastingplichtige.
Maximum 22k
Maximum 1 spaarboekje per (Franse) belastingplichtige.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 oktober 2022, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Als ik me niet vergis, kan Livret A bij elk van de Franse banken worden geopend. De uitdaging is echter om het basisaccount te openen. Ik heb HSBC op afstand geprobeerd - afwijzing. Nog andere banken om online te solliciteren?
Ik heb een bankrekening bij de Crédit Agricole, van toen ik daar nog woonde.
Ik wilde het saldo tijdelijk op een Livret A zetten, maar dat kon niet, omdat ik immers het land verliet. Een Livret A is alleen voor ingezetenen.
Ik wilde het saldo tijdelijk op een Livret A zetten, maar dat kon niet, omdat ik immers het land verliet. Een Livret A is alleen voor ingezetenen.
Je had sowieso geen Livret A kunnen openen, zelfs als je in Frankrijk was blijven wonen. Zoals je zelf zegt, een Livret A is alleen voor ingezetenen. Of had je de Franse nationaliteit?
-
- Verbannen Gebruiker