ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
- Frank de Rijken
- Newbie
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 03 jun 2008
- Contacteer:
ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
Ik ontving op (20/10/2022) een brief van ING
Vandaag (25/10/2022) nog een zelfde brief op naam van mijn vrouw die andere rekening heeft. Zie bijlage
Die zogezegd verzonden is op 31/08/2022
En waarbij ik "voor" 01/09/2022 mijn opzeg moest geven bij niet-akkoord. (onmogelijk dus)
Antwoord van mijn bankkantoor en ik citeer: "Wij zijn op de hoogte van het laattijdig verzenden van deze brief. Onze excuses hiervoor. Indien u de rekeningen wenst aan te houden, hoeft u niets te ondernemen."
Maar geen antwoord indien ik WEL wil opzeggen.
Zijn er hier nog ING-klanten die iets gelijkaardig ontvingen
Vandaag (25/10/2022) nog een zelfde brief op naam van mijn vrouw die andere rekening heeft. Zie bijlage
Die zogezegd verzonden is op 31/08/2022

En waarbij ik "voor" 01/09/2022 mijn opzeg moest geven bij niet-akkoord. (onmogelijk dus)
Antwoord van mijn bankkantoor en ik citeer: "Wij zijn op de hoogte van het laattijdig verzenden van deze brief. Onze excuses hiervoor. Indien u de rekeningen wenst aan te houden, hoeft u niets te ondernemen."
Maar geen antwoord indien ik WEL wil opzeggen.
Zijn er hier nog ING-klanten die iets gelijkaardig ontvingen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
Heb je het antwoord van je bankkantoor op mail? Leg dan klacht neer bij de Ombudsdienst voor financiële diensten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
Ja, collega 'hier' heeft deze brief op ma 24/10/2022 ontvangen.Frank de Rijken schreef: ↑25 oktober 2022, 19:40Zijn er hier nog ING-klanten die iets gelijkaardig ontvingen
't Is wat met die banken...
Andere collega ontving dezelfde dag een brief dat nagelmackers leuven gaat sluiten ... eind van de maand...
Zou naar brussel moeten vanaf november ... ritje van, theoretisch, zo'n 01:45u voor hem met de bus, enkel ...
Re: ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
So What. Wat i'st probleem..
Wil je de rekening houden moet je niets doen.
Wil je ze opzeggen kan je dit op elk ogenblik met onmiddelijke ingang online of via je kantoor doen..
Snap je probleem echt niet... ...

Wil je de rekening houden moet je niets doen.
Wil je ze opzeggen kan je dit op elk ogenblik met onmiddelijke ingang online of via je kantoor doen..
Snap je probleem echt niet... ...
Re: ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
Een rekening kan je ALTIJD zonder kosten opzeggen.
Of ze nou een brief en een datum daarvoor sturen of niet.
Ik heb vandaag ook een pb gekregen in de app van ing. Ik hou dan altijd mijn hart vast dat ze de zichtrekening duurder zouden maken.
Want die hou ik voorlopig nog aan..
Of ze nou een brief en een datum daarvoor sturen of niet.
Ik heb vandaag ook een pb gekregen in de app van ing. Ik hou dan altijd mijn hart vast dat ze de zichtrekening duurder zouden maken.
Want die hou ik voorlopig nog aan..
Re: ING bank - Opzegtermijn is op voorhand al verstreken !
FOD Economie :
"""Een consument moet zijn zicht- of spaarrekening zonder extra kosten kunnen afsluiten. Het is verboden om hiervoor kosten aan te rekenen.""""
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... n-rekening
'en zonder kosten' bij de opzeg is dus een volledig nutteloze formulering. Ze MOGEN daar niet eens kosten voor aanrekenen.
Men geeft de indruk hier een toegift of een extraatje voor de klant te doen maar dat is misplaatst.
Je kan het wel als informatief zien. Men bevestigt de klant dat dat niets kost.
"""Een consument moet zijn zicht- of spaarrekening zonder extra kosten kunnen afsluiten. Het is verboden om hiervoor kosten aan te rekenen.""""
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... n-rekening
'en zonder kosten' bij de opzeg is dus een volledig nutteloze formulering. Ze MOGEN daar niet eens kosten voor aanrekenen.
Men geeft de indruk hier een toegift of een extraatje voor de klant te doen maar dat is misplaatst.
Je kan het wel als informatief zien. Men bevestigt de klant dat dat niets kost.