Nettorendement van een obligatie gevraagd
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nettorendement van een obligatie gevraagd
Beste leden,
Ik heb onderstaande obligatie gevonden bij Deutsche Bank.
FRESENIUS SE & CO KGAA
Isincode: XS2482872418
Obligatie in Euro.
Uitgiftedatum:24/5/2022
Vervaldatum:24/5/2025
Coupon:1,875%
Prijs:95,07
Coupure: € 1000,00
S&P rating: BBB
Rendement:4,10%
Bij Deutsche Bank is het bewaarloon €12,00 per jaar per obligatie; makelaarsloon is 0,50% (voor aankoop+ inning van coupons) en beurstaks is 0,12%.
Kan iemand me het NETTO rendement van onderstaande obligatie geven eo berekenen?
Met dank
Ik heb onderstaande obligatie gevonden bij Deutsche Bank.
FRESENIUS SE & CO KGAA
Isincode: XS2482872418
Obligatie in Euro.
Uitgiftedatum:24/5/2022
Vervaldatum:24/5/2025
Coupon:1,875%
Prijs:95,07
Coupure: € 1000,00
S&P rating: BBB
Rendement:4,10%
Bij Deutsche Bank is het bewaarloon €12,00 per jaar per obligatie; makelaarsloon is 0,50% (voor aankoop+ inning van coupons) en beurstaks is 0,12%.
Kan iemand me het NETTO rendement van onderstaande obligatie geven eo berekenen?
Met dank
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Nettorendement van een obligatie gevraagd
Laatste koers was 96,2 gisteren ( 13.01.2023).
@huisjetuintjefiets
Rekening houdend met de koers van de obligatie op 13/1/2023 (96,02) wat is dan het EFFECTIEF rendement van de obligatie?
Met dank
Rekening houdend met de koers van de obligatie op 13/1/2023 (96,02) wat is dan het EFFECTIEF rendement van de obligatie?
Met dank
Bij een inleg van 10.000 euro zou er 0,42% van het jaarlijks rendement afgaan.
Er zijn moeilijk obligaties te krijgen,heb ik de indruk,bijna nergens een ask koers ofwel boven pari(ask koers),of vergis ik me?
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Ja, is zo. Soms grote marge tussen bid en ask. Of geen ask. Als je prijs hoog genoeg zet zul je kunnen kopen ook al is er geen ask geafficheerd maar is dan duur. Beste is obligaties vinden met klein verschil bid ask. Overheidsobligaties vb US in dollar hebben zeer klein verschil bid ask.
Ik zet altijd limietorder ongeveer de laatste prijs. En geldigheid zo lang mogelijk bij bolero. Maar als rentevoeten dalen zoals nu al tijdje dan pas ik limiet aan als ik wil kopen, want anders blijf je wachten.
Orders niet altijd op beurs uitgevoerd. Al mijn obligaties gekocht bij bolero voorbije maanden zijn allemaal buiten beurs uitgevoerd ( allemaal "best price" orders gezet door mezelf).